2014-12-24, 10:32
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Att ett ofullständigt läkarintyg inte ger rätt till sjukpenning är inget nytt, och det är inget som alliansen har hittat på. Mindre än två procent av de som ansöker om sjukpenning får avslag, så i princip alla som ansöker får sjukpenning.

Arbetslinjen är heller inget som som alliansen hittat på.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Arbetslinjen

Det som har införts sedan alliansen kom till makten är rehabiliteringskedjan och tidsbegränsningen av sjukpenningen (den senare har planerades redan av socialdemokraterna). Inga av dessa saker spelade in i det aktuella fallet.

Det spelar ingen roll hur gärna man vill koppla det inträffade till "det nya sjuka Sverige". Det är bara önsketänkande. Jävla massa okunskap i den här tråden.
Citera
2015-02-13, 11:25
Medlem
SpecialEditions avatar
Nu skriver AB om fallet:
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20307037.ab

Intressant att svenska myndigheter försöker tvinga sjuka svenskar att arbeta medan "nyanlända" får mat, tak över huvudet och fickpengar

(Om maten eller något annat inte passar så hungerstrejkar de bara eller slår sönder stället...)
Citera
2015-02-13, 14:32
Medlem
Sjukt, vet själv hur f-kassan är.. Dom är så jävla dumma i huvudet. Skott i pannan på varenda en utav dom..
Citera
2015-02-20, 00:25
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackerjack12
Sjukt, vet själv hur f-kassan är.. Dom är så jävla dumma i huvudet. Skott i pannan på varenda en utav dom..
Att djävlas med de svaga av de förtryckande samhällskuksugarna är inte ofarligt. Revolution blir konsekvensen av ett misskött samhälle som skapar allt större klyftor mellan dem som har och dem som inget har.

F-kassan är bara en del av ett större samhällsförtryck som inte har medkänsla eller ens kan uppfylla de mänskliga rättigheterna enligt FN eller ens Europakonventionen om de mänskliga rättigheterna.
Citera
2015-02-20, 13:35
Medlem
Dom sköter bara sitt jobb på försäkringskassan. Precis som lägervakterna i Auschwitz. Jag hoppas att dom får sitt straff till slut.
Citera
2015-02-20, 14:09
Medlem
puppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted
Hur klarade han av att inte bara göra frugan på smällen en gång, utan två gånger, samtidigt som han har så ont att han varken kan duscha eller röra sig genom huset?
Man ska inte sparka på den som ligger, men det låter jävligt märkligt.
Vid sexuell upphetsning frigörs stora mängder endorfiner som bland annat till stor del är smärtstillande. Så läs på lite innan du snackar om något du inte vet något om. Under ett samlag glömmer hjärnan bort smärtan på grund av detta.
Kroppens egna kemifabrik fungerar på det viset
Citera
2015-02-20, 14:26
Medlem
Juneauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puppe
Vid sexuell upphetsning frigörs stora mängder endorfiner som bland annat till stor del är smärtstillande. Så läs på lite innan du snackar om något du inte vet något om. Under ett samlag glömmer hjärnan bort smärtan på grund av detta.
Kroppens egna kemifabrik fungerar på det viset

Men då kan man ju ställa nästa fråga. Varför i helvete skaffar du barn när du redan är helt slut som artist? Visst att första gången kanske var ett misstag men han lyckades ju 2 ggr.

Men visst folk tänker ju inte längre när det gäller och skaffa barn.
Citera
2015-07-26, 05:35
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juneaux
Men då kan man ju ställa nästa fråga. Varför i helvete skaffar du barn när du redan är helt slut som artist? Visst att första gången kanske var ett misstag men han lyckades ju 2 ggr.

Men visst folk tänker ju inte längre när det gäller och skaffa barn.

Det är det jag fastnar för också. Betänker vi att "Johan" har sånt stort lidande och utebliven arbetsförmåga så känns det märkligt att han ändå väljer att ta på sig det ansvaret det innebär att vara förälder. Han måste ju ha kunnat räknat ut att han inte skulle kunna vara den som lär sina barn cykla, simma och knappt heller kunna hjälpa till med barnens hygien och senare i livet läxor och aktiviteter.

Det kan ha funnits tendenser av hopp och att en nyinsatt medicinering fungerat bra vid barnalstringstillfällena. Mediciner mot smärta är dock ingen kur som man blir botad av.

Jag kan känna empati med "Johan" pga att jag själv drabbats av hälsans lotteri, dvs man har inte längre någon hälsa att tala om.
Vad gäller barn för mig har det varit det omvända. Jag var tvungen att vända mig till kommunen pga att jag inte längre kunde tillse mitt barns grundläggande behov. Det var det absolut tuffaste beslutet jag blivit tvungen att ta i mitt liv.
Att lämna upp vårdnaden för sitt barn och sätta tilltron till mänsklig godhet. Barnet var 7 år vid tillfället.
Hoppet att en dag kunna bli så pass bra att kunna finnas där för mitt barn är det som håller mig vid liv, givetvis så hoppas jag på hela kalaset -att inte minst kunna återgå till mitt arbete som betydde mycket för min mening med livet.

"Johan" vila i frid var du än månne vara.
FK är ingen eldsprutande drake till sin skepnad. Olyckliga uttalanden begås av människor pga många olika orsaker.

Man kan inte älska alla människor men alla är värda en skapligt god hälsa eller åtminstone ges en chans att överleva på hoppet.
Citera
2015-07-26, 22:50
Medlem
rejmans avatar
Blir fruktansvärt arg och irriterad på farsan som tog sitt liv. Hur i helvete kan man ta sitt liv och lämna sina barn i sticket? Vilket svin.

Jag bryr mig inte det minsta om vad FK har sagt eller inte sagt till honom. Man kan ju för helvete inte förlita sig till 110% på försäkringskassan eller något annat system. Skiter sig livet totalt måste man ha någon back-up plan så att man överlever och viktigast av ALLT - att ens barn överlever. Sälj huset/bilen/fan vet jag - man gör ALLT för sina barn och familj tills det löser sig. Att begå självmord och lämna sin familj och barn i sticket är fruktansvärt dåligt.

Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Det är det jag fastnar för också. Betänker vi att "Johan" har sånt stort lidande och utebliven arbetsförmåga så känns det märkligt att han ändå väljer att ta på sig det ansvaret det innebär att vara förälder. Han måste ju ha kunnat räknat ut att han inte skulle kunna vara den som lär sina barn cykla, simma och knappt heller kunna hjälpa till med barnens hygien och senare i livet läxor och aktiviteter.

Det kan ha funnits tendenser av hopp och att en nyinsatt medicinering fungerat bra vid barnalstringstillfällena. Mediciner mot smärta är dock ingen kur som man blir botad av.

Jag kan känna empati med "Johan" pga att jag själv drabbats av hälsans lotteri, dvs man har inte längre någon hälsa att tala om.
Vad gäller barn för mig har det varit det omvända. Jag var tvungen att vända mig till kommunen pga att jag inte längre kunde tillse mitt barns grundläggande behov. Det var det absolut tuffaste beslutet jag blivit tvungen att ta i mitt liv.
Att lämna upp vårdnaden för sitt barn och sätta tilltron till mänsklig godhet. Barnet var 7 år vid tillfället.
Hoppet att en dag kunna bli så pass bra att kunna finnas där för mitt barn är det som håller mig vid liv, givetvis så hoppas jag på hela kalaset -att inte minst kunna återgå till mitt arbete som betydde mycket för min mening med livet.

"Johan" vila i frid var du än månne vara.
FK är ingen eldsprutande drake till sin skepnad. Olyckliga uttalanden begås av människor pga många olika orsaker.

Man kan inte älska alla människor men alla är värda en skapligt god hälsa eller åtminstone ges en chans att överleva på hoppet.

Du har ju iaf inte gett upp, vilket är grymt! Att ge upp är ingen lösning och ingen utväg. Kämpa på!
Senast redigerad av rejman 2015-07-26 kl. 22:53.
Citera
2015-07-27, 12:11
Medlem
sephines avatar
[quote=rejman|

Du har ju iaf inte gett upp, vilket är grymt! Att ge upp är ingen lösning och ingen utväg. Kämpa på![/QUOTE]

Tackar.
Även om livet är riktigt råsopigt så skulle ett självmord följa med mitt barn med frågetecken hela dennes liv. Vi vet ju inte med säkerhet heller att "Johan" valde att avsluta sitt liv. Det är mkt antagande i det lilla vi får reda på i artikeln.

En kropp som värkt länge kan bli skör iom att man inte längre klarar att vara aktiv. Även helt till synes friska och aktiva människor dör ju hastigt ibland.
Du har så rätt. Ett besked eller obefogad kritik ska inte leda en in i suicid.

Tyvärr är självmord så vanligt förekommande. Inom bara en par år så valde 3 st som fanns i min perefiera bekantskap den utvägen. Samtliga var föräldrar till barn under tonåren.

Har via Facebook sett att det finns organisationer för att hjälpa människor att välja andra utvägar än suicid.
http://suicidezero.se/

http://suiciderescue.se/

-finns flera.

Kan den här tråden hindra några från att begå suicid så har inte "Johan" levt förgäves.
Citera
2015-08-02, 17:51
Medlem
Hela fallet är ju fruktansvärt. Men vi måste tänka till lite.

Sverige har kass ekonomi och vi prioriterar flyktingar, invandrare, utanförskapsområden och "skäggbarn". Det kan man ju tycka olika om, men vi har ju faktiskt själva röstat fram att det är så vi skall göra.

För att vi skall ha råd att göra detta så måste vi ju faktiskt ändra på vårt synsätt. det finns inte pengar till allt, och vi har valt att prioritera något annat. Detta innebär att sjuka svenskar faktiskt måste pallra sig till jobbet för att vi skall ha råd. Med dialysaparat och allt inkopplad om det behövs. Återigen, det finns inte pengar till allt längre.
Citera
2015-08-02, 19:52
Medlem
Ett fall av manlig batikhäxediagnos med obevisbar "värk i kroppen" alltså. Sådant brukar ju hatas på Flashback. Klart man kan jobba med värk i kroppen, det kan t.om vara negativt att ligga som ett paket i sängen istället.

Sedan tror jag inte att han med sin bräckliga hälsa ens haft stor "risk" att få jobb i första taget, så hans suicid var väldigt förhastad....

Jag undrar hur has värk hanterats om det varit kraftfulla smärtstillande iblandat i det hela och att det i så fall varit de pillren som varit av intresse för honom. Historien låter lite skev. Särskilt som han skaffat barn och då syftar jag inte på själva samlaget, utan på omsorgen om barn som är extremt fysiskt krävande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in