• 1
  • 2
2015-02-19, 20:36
Medlem
Jag och damen har så smått börja diskutera möjligheten att swinga. Det började som dirty-talk och har övergått till en tanke där vi funderar på att helt enkelt ligga med fler. Det stora problemet är att vi inte känner någon som swingar själva och på så sätt kan säga att "så här gör ni".

Vi har kikat på olika klubbar i Sverige men eftersom vi inte har några referenser är det svårt. Vi vill ju inte dyka upp på en klubb som blåbär och tafatt gå runt och smygtitta på andra för att sedan se varandra skamset i ögonen och gå därifrån och sedan aldrig prata om det igen. Å andra sidan vill vi kanske inte första gången utbrista högt, ståendes med handklovar och smält vax "come and bukkake both of us!".

Kort sagt skulle vi behöva någon att hålla i handen, som en swingersmentor, som kan guida oss i våra frågor men först ställer vi frågan här, hur börjar man och vad ska vi tänka på? Vad är lämpligt att börja med? Klubb? Annons efter annat par/tjej/kille? Hitta i umgängeskretsen?

Hur går vi tillväga?
Citera
2015-02-19, 21:36
Medlem
Loquitas avatar
Har du kollat runt på Bodycontact? Där finns det kontaktannonser som tex "par söker par" eller "föreningar" där man kommer i kontakt med andra likasinnande!
Citera
2015-02-19, 21:42
Medlem
Hej, hör av er till oss, vi har lite erfarenhet och är seriösa...
Bc finns, men kanske 2 av 10 är seriösa tyvärr...
Citera
2015-02-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Har du kollat runt på Bodycontact? Där finns det kontaktannonser som tex "par söker par" eller "föreningar" där man kommer i kontakt med andra likasinnande!

Vi har börjat kika på BC så smått men första känslan blir att BC är kvantitativt där användarna spamar med annonser men det kanske helt enkelt något vi måste lära oss att kunna se igenom. Det jag skulle vilja ha är råd kring allt runt omkring, själva liggandet har vi koll på. Vilka fails gör man som ny? Vad är en bra gräns att sätta första gångerna? Briefing med partnern efteråt etc.

Hur gjorde du första gångerna?
Citera
2015-02-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lappgubben
Hej, hör av er till oss, vi har lite erfarenhet och är seriösa...
Bc finns, men kanske 2 av 10 är seriösa tyvärr...

Det är precis den känslan vi får av BC och det känns som att det tar ett tag att bygga upp erfarenheten för att bedöma hur seriösa folk är.
Citera
2015-02-20, 01:06
Medlem
sillbits avatar
Jag skulle rekommendera att ni går till t.ex. Par i Hjärter istället. (Eller någon liknande om nu Stockholm är för långt bort).

Då kan ni börja enkelt med att bara titta och fundera, samt ha lite sex med varandra när andra kan se. Efter ett par gånger känner ni nog bättre hur ni vill utveckla det.

Första gången på PiH får man lite guidning av värdarna. Information, tips och regler som gäller. Det är ganska enkelt egentligen när man tänker efter, men det blir ju enklare när man får en introduktion av folk som är erfarna, och som gör att man kan slappna av lite, och känna att man kan ta det i sitt eget tempo utan att någon annan har åsikter.
Citera
2015-02-20, 06:23
Medlem
Jag rekommenderar er att först prova på att annonsera på bodycontact innan ni tar steget till klubbar.
Jag och min dam kände ungefär som er och ville va fler tillsammans i sängen ; ) Vi testade bc och hade kanske tur men vi fann det vi sökte. Träffade ett trevligt erfaret par som "hjälpte " oss. Mysiga parträffar med middagar, vin, bastu och skön sex Som grädde på moset.
Det kändes tryggt att börja lite lätt med träffar i hemmets vrå än att ge sig hän på någon klubb. Lycka till
Citera
2015-02-20, 09:21
Medlem
Loquitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saengstolpe
Vi har börjat kika på BC så smått men första känslan blir att BC är kvantitativt där användarna spamar med annonser men det kanske helt enkelt något vi måste lära oss att kunna se igenom. Det jag skulle vilja ha är råd kring allt runt omkring, själva liggandet har vi koll på. Vilka fails gör man som ny? Vad är en bra gräns att sätta första gångerna? Briefing med partnern efteråt etc.

Hur gjorde du första gångerna?

Oj! Alltså, jag och min man har aldrig gjort det! 😊
Skulle bara rekommendera en sida jag har hört mycket om! Sorry om jag gav den uppfattningen!
Citera
2015-02-20, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosters
Jag rekommenderar er att först prova på att annonsera på bodycontact innan ni tar steget till klubbar.
Jag och min dam kände ungefär som er och ville va fler tillsammans i sängen ; ) Vi testade bc och hade kanske tur men vi fann det vi sökte. Träffade ett trevligt erfaret par som "hjälpte " oss. Mysiga parträffar med middagar, vin, bastu och skön sex Som grädde på moset.
Det kändes tryggt att börja lite lätt med träffar i hemmets vrå än att ge sig hän på någon klubb. Lycka till

Har ni gått vidare och träffat fler eller träffar ni fortfarande samma par?
Citera
2015-02-20, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillbit
Jag skulle rekommendera att ni går till t.ex. Par i Hjärter istället. (Eller någon liknande om nu Stockholm är för långt bort).

Då kan ni börja enkelt med att bara titta och fundera, samt ha lite sex med varandra när andra kan se. Efter ett par gånger känner ni nog bättre hur ni vill utveckla det.

Första gången på PiH får man lite guidning av värdarna. Information, tips och regler som gäller. Det är ganska enkelt egentligen när man tänker efter, men det blir ju enklare när man får en introduktion av folk som är erfarna, och som gör att man kan slappna av lite, och känna att man kan ta det i sitt eget tempo utan att någon annan har åsikter.

Just PiH har spontant känts som ett bra ställe att börja på men det känns som en så stor grej att dra till den kungliga huvudstaden, det blir dubbelt stort. Har letat efter klubbar och framförallt en lista över klubbar så vi kan börja kika på deras webbplatser. Men efter en del googling så känns det som att det är mellan 5-7 klubbar i Sverige varav större delen ligger i östra delarna mellan Örebro och Sthlm och två Göteborg. Jag levde nog i villfarelsen att det fanns klubbar i någon form i varje kommun.
Citera
2015-02-20, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Oj! Alltså, jag och min man har aldrig gjort det! 😊
Skulle bara rekommendera en sida jag har hört mycket om! Sorry om jag gav den uppfattningen!

Det är ingen fara. Tack för att du tog dig tid i alla fall.
Citera
2015-02-21, 01:39
Medlem
Det finns faktiskt rätt många trådar om swingandet, sökfunktionen kan med fördel användas för att finna mer info om klubbar och olika sällskap.

De allra flesta på klubbar är vana vid nybörjare och beredda att både hålla hand och ev. annat, om det skulle kännas rätt. Sen behöver ni ingen mentor om ni har sunt förnuft. Prata noga igenom vad ni vill tillsammans innan. För oss var klubb det rätta att börja med för att bekanta sig med "hur det går till". Därefter blev det en mix av klubb och par som vi träffade privat (ibland flera par på trevliga träffar).

När vi började fanns det nybörjarkvällar/prova på vilket var tämligen värdelöst då de enda som faktiskt vågade var vi. Iofs gillade vi när det stod många par och tittade, fast det är betydligt bättre när fler är med. Vi hade gärna haft ngn att bolla med innan våra första erfarenheter, fast det gick bra ändå. Vi svarar gärna på frågor både här och på pm.

Men några råd avslutningsvis. Besök en klubb där det finns andra som gillar att swinga, sitta och leta på BC tyckte vi var tidsödande. Visst finns det guldkorn där också, men vi vill göra annat än att sitta och söka. Mindre snack och mer verkstad blev vår melodi. Alltid snabb verifiering av ev. kontakter via datorn, för att sålla sumprunkarna. Undvik alkohol, måste det drickas för att våga visa sig näck, kan det lika gärna få vara. Ni fattar inte bättre beslut bara för att ni känner er lite modigare. Ska ni orka köra på ordentligt är det heller ingen höjdare att vara lite lullig. Se till att ni kommunicerar på riktigt. Få saker är så osexigt som par som halvägs ner mellan lakanen ska börja diskutera sånt som redan borde vara klart. Alla har varit nybörjare och vet att det är lite osäkert i början, men ju mer ni kommunicera med varandra desto bättre blir det. För att veta vad det handlar om måste man uppleva hur det kan vara, ut och pröva sen utvärdera. Vi kom inte längre än till lite smek utanpå kläderna första gången. Andra gången kom vi knappt innanför dörren innan kläderna flög av.
Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in