2015-02-20, 00:51
Medlem
M.Skillts avatar
Arméofficer som greps av Azov i samband med striderna kring Shyrokeno

https://www.youtube.com/watch?v=tI5Zt7HC254#t=519

/Micke
2015-02-20, 01:11
Medlem
Noe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Som sagt, det är min syn efter ett år i Ukraina - take it leave it.
Zarhanchenko måste ju sälja sin vision av Novorussia trots allt. Förhoppningsvis får han sin karmados utöver splittret snart.

Då var det värre med ryssarna än jag trodde ändå. Har du någon uppfattning hur pass reguljära ryssar roteras, antar att när man lämnar Ukraina kommer man inte tillbaka? Med tanke på vilken dipp det var i striderna under ryska nyåret antar jag att de flesta reguljära fick ledigt. Får väl ge upp min illusion av att ryssarna endast stod för de mer kvalificerade soldatuppgifterna (luftvärn, artilleri, köra pansarvagn och ledning).

Tack för ditt svar
2015-02-20, 01:50
Medlem
JeffDs avatar
Lite anti artillery radar och Humvee, presenter från jewUSA. Att inte glömma "dedov".

http://oi62.tinypic.com/2149qo6.jpg
http://oi59.tinypic.com/2nbhdsp.jpg
http://oi59.tinypic.com/2u6jsex.jpg
2015-02-20, 07:39
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Det hade man förstås gjort om det hade varit frågan om en planerad urdragning som genomfördes under ordnade former. Men så var inte fallet. Initiativet togs av lokala befälhavare i Debaltseve (heder åt dem - de räddade många av sina mannars liv genom sin ordervägran) och soldaterna gav sig av med väldigt kort varsel mitt i natten. En del utrustning har förstörts, men det står redan nu klart att stora mängder krigsmateriel har fallit i separatisternas händer. Det har som sagt redan rapporterats av bl.a. CNN. Nu börjar det också dyka upp allt fler klipp på nätet som visar övergiven materiel:

https://www.youtube.com/watch?v=St1EELlsorA
Jag såg ett gäng lastbilar som knappt går att definiera som lastbilar längre, jag såg även ett stridsfordon som förmodligen har passerat sina bästa dagar.

Varför filmar man inte sin upphittade mekaniserade bataljon, det borde fullständigt drälla om stridsvagnar, am och drivmedel i hela staden?
2015-02-20, 07:42
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
De ryska trupperna delaktiga i invasionen av Ukraina är också värnpliktiga och slåss för en väldigt ohederlig sak. De ukrainska slåss för att skydda sitt land. Det är en väldigt stor skillnad. När de ryska trupperna dör som flugor blir de inte ihågkomna, tvärtom. Att de på uppdrag av Putin ska döda ukrainare ses inte som något hedersuppdrag ens i Ryssland.
Vet inte sammansättningen av separatisternas styrkor, men det lär väl till största delen vara hoprafsad milis gissar jag, och faktum är ju att de är de som går segrande ur striderna på sistone, så deras moral är det nog inget större fel på, men det ändrar ju inte att det är hög tid att inleda seriös förhandlingar om en politisk lösning på konflikten.
2015-02-20, 08:29
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Vet inte sammansättningen av separatisternas styrkor, men det lär väl till största delen vara hoprafsad milis gissar jag, och faktum är ju att de är de som går segrande ur striderna på sistone, så deras moral är det nog inget större fel på, men det ändrar ju inte att det är hög tid att inleda seriös förhandlingar om en politisk lösning på konflikten.
Nej, det är nästan helt ryska trupper som lyder under Putin vilket du mycket väl vet. Putin har inga avsikter att komma till annan lösning än en illegal annektering av östra Ukraina som jag sagt i ett år nu och dina dåliga argument med illa dold agenda är nu helt i det öppna, inte minst har Minsk visat hur de clowner du kallar "milis" inte är annat än teater. Den sortens teater du spelar allt mer sällan
2015-02-20, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Nej, det är nästan helt ryska trupper som lyder under Putin vilket du mycket väl vet. Putin har inga avsikter att komma till annan lösning än en illegal annektering av östra Ukraina som jag sagt i ett år nu och dina dåliga argument med illa dold agenda är nu helt i det öppna, inte minst har Minsk visat hur de clowner du kallar "milis" inte är annat än teater. Den sortens teater du spelar allt mer sällan
Nästan helt ryska trupper? Helt fel. Visst finns det ryssar från Ryssland inblandade, likaså på kievs sida. Men att komma och säga att nästan helt ryska trupper är skrattretande. Jag känner folk som har kontakt med personer där nere och jag har följt konflikten från dag 1, jag kan även deras historia, och jag hAr även sett massor av dokumenterade filmer, berättelser osv ( inte från CNN, eller RT) utan från oberoende källa. Kan bara säga att ditt inlägg och de flesta av dem är rena dumheter.
Se konflikten objektivt, istället för att låta hatet genomsyra dina påståenden. Komplex?

Kom med någon källa istället för att spotta ut nonsens.
2015-02-20, 09:39
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius

Du behöver helt klart uppdatera dig i frågan, men jag kan hjälpa dig på väg.

Citat:
Crucially, both would be capable of helping the Ukrainians take on the tanks that the Russians have poured into eastern Ukraine, while denying having any presence in the country.
http://www.liveleak.com/view?i=b0e_1424403801

Ni som tittat på videos över fordon och materiel, har ni tänk på varför dörrarna alltid står på vid gavel när det är en rysk kanal som sänder? Efter igår när jag fick förklarat märkningen av fordon så trillade ju den pusselbiten på plats.

Jag tycker det är sjukt tråkigt med allt detta lidande på båda sidor, men värst är det att ha vetskapen av att det med största sannolikhet är pga Rysk inverkan av händelseförloppet, hela vägen bak till Maidan, med betalda husockupanter och ligister.

Jag kan ju inte mer än säga att jag faktiskt oxå känner sympati med de civila som tagit upp vapen, jag har ju klart en annan syn än dem på vilka som bär ansvaret, hur som helst har ju den civila befolkningen på båda sidor hamnat i frontlinjen av en stor pansarkolonn från öst, och ett propaganda ministerium som är så skarpa att de kan manipulera människor i övriga världen.

Men samtidigt, tar man upp vapen från första början, då har man ingen annan att skylla än sig själv.
Med det vill jag inte säga att det inte är rätt alla gånger, måste man så måste man.

-
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Nästan helt ryska trupper? Helt fel. Visst finns det ryssar från Ryssland inblandade, likaså på kievs sida. Men att komma och säga att nästan helt ryska trupper är skrattretande. Jag känner folk som har kontakt med personer där nere och jag har följt konflikten från dag 1, jag kan även deras historia, och jag hAr även sett massor av dokumenterade filmer, berättelser osv ( inte från CNN, eller RT) utan från oberoende källa. Kan bara säga att ditt inlägg och de flesta av dem är rena dumheter.
Se konflikten objektivt, istället för att låta hatet genomsyra dina påståenden. Komplex?

Kom med någon källa istället för att spotta ut nonsens.

Då skriver du en bok snart allså, mahaha.
Gör det istället för att sitta här och få hjärnblödning på hjärnblödning.

/Ps din lilla myttare.
Vi har flera i tråden som ÄR på plats.

Gå och träna med ditt bombbälte ist en timma o kom tillbaka sen.
Senast redigerad av Acies 2015-02-20 kl. 09:46.
2015-02-20, 09:46
Medlem
kattungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffD
Lite anti artillery radar och Humvee, presenter från jewUSA. Att inte glömma "dedov".

http://oi62.tinypic.com/2149qo6.jpg
http://oi59.tinypic.com/2nbhdsp.jpg
http://oi59.tinypic.com/2u6jsex.jpg
Presenter? Humvees har Ukraina köpt in för länge sedan, här bild från 2001:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:POLUKRBAT_-_Ukrainian_Humvees_in_2001.JPEG

Plutin troll
2015-02-20, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Haha, fan skrattar så jag nästan gråter, akta dig för yrkesskador.
Hur fan kan du gilla alla de här kommunistdårarna som strider för Putin?
Hur fan pallar du deras helt absurda propaganda, eller är du helt enkelt förblindad, korkad eller passar det din agenda?

Ah sen att du spinner vidare på nåns totalt förkrossande mobbningstekniker bevisar ju mer om dig och vad för kapacitet du besitter..

Seså, ut o öva nu, om bältet inte passar får du väl be morsan din sy in skiten lite, ditt rangel.

Det var väl du som istället för konstruktiv dialog/ kritik först kommer med personangrepp? Du ger bara info om dig sj!

Putin? Kommunist? Haha. Du kan gråta så kan ja skratta? Helt otroligt att du och flera andra upprepar ständigt samma saker om kommunister som papegojor. Det är 2014 idag, lever du kvar på 60 talet?
Du är inte med i matchen min vän. Vet du att kommunismen är ryska folkets största fiende? Du kanske också vet att landet hette Sovjetunionen och inte Ryssland? Visste du även att kommunismen mördade miljoner ryssar och förtryckte den riktiga ryska identiteten?
Ryssland är det längsta du kan komma ifrån kommunismen i dagsläget. Har du någonsin hört talas om kristna ortodoxa tron? Ryssland är en federal republik som grundar sig på den kristna ortodoxa inriktningen. Som en kille tidigare nämnde bygger det på att värna om kärnfamiljen och bibehålla moralen i samhället , något som skiljer sig miltals från det multikulti kommunistsamhälle du lever i här och idag.

Du verkar inte vidare påläst. Hur gammal är du?
2015-02-20, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Hacker grupper har hackat sig in i ryska propaganda ministeriets email och avslöjat dem. Redan 2012 har ministeriet blivit infiltrerat för att bli avslöjat, hur många år innan det har ministeriet kunnat verka i det dolda?

Att propagera, trolla, för sin sak var det USA som började. Fast idag är judar största gruppen, både de i gudsegetland och i diasporan. Vilka tillhör du? Kan inte du ta en förlust som en man
2015-02-20, 10:45
Medlem
Det har varit oroväckande tyst från både EU och USA sedan Ryssland tog över Debaltseve. Jag blir så förbannad på att man viker ner sig och sysslar med eftergiftspolitik och uttalanden om fred i vår tid.

Merkel och Hollande håller ju på med rena rama Chamberlain fasonerna och blir lurade in på bara skinnet gång på gång. Men ändå så är de där lik förbannat och viftar med fredsavtal. Man kan väl ge sig fan på att det kommer ett Minsk III snart.

Det har blivit en cirkus.

Nej, vi får hoppas på att USA eller Lituaen skickar vapen snabbt. Poroschenko har snart inget annat val än att förklara undantagstillstånd, mobilisering och krigstillstånd.

En regelrätt konflikt med Ryssland framstår snart som det bästa alternativet där man kan föra fram att det handlar om ett riktigt krig och kanske även få opinionen i Ryssland att förstå allvaret och tvivla på sin allsmäktige ledare.

Om EU, USA och NATO fortsätter att titta åt det andra hållet kommer separatisterna förr snarare än senare att nå ända till Kiev. Där kommer Poroschenko att störtas och Putin kommer sätta en marionettregering vid makten och allt har varit förgäves.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in