Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Vet inte sammansättningen av separatisternas styrkor, men det lär väl till största delen vara hoprafsad milis gissar jag, och faktum är ju att de är de som går segrande ur striderna på sistone, så deras moral är det nog inget större fel på, men det ändrar ju inte att det är hög tid att inleda seriös förhandlingar om en politisk lösning på konflikten.
Du behöver helt klart uppdatera dig i frågan, men jag kan hjälpa dig på väg.
Citat:
Crucially, both would be capable of helping the Ukrainians take on the tanks that the Russians have poured into eastern Ukraine, while denying having any presence in the country.
http://www.liveleak.com/view?i=b0e_1424403801
Ni som tittat på videos över fordon och materiel, har ni tänk på varför dörrarna alltid står på vid gavel när det är en rysk kanal som sänder? Efter igår när jag fick förklarat märkningen av fordon så trillade ju den pusselbiten på plats.
Jag tycker det är sjukt tråkigt med allt detta lidande på båda sidor, men värst är det att ha vetskapen av att det med största sannolikhet är pga Rysk inverkan av händelseförloppet, hela vägen bak till Maidan, med betalda husockupanter och ligister.
Jag kan ju inte mer än säga att jag faktiskt oxå känner sympati med de civila som tagit upp vapen, jag har ju klart en annan syn än dem på vilka som bär ansvaret, hur som helst har ju den civila befolkningen på båda sidor hamnat i frontlinjen av en stor pansarkolonn från öst, och ett propaganda ministerium som är så skarpa att de kan manipulera människor i övriga världen.
Men samtidigt, tar man upp vapen från första början, då har man ingen annan att skylla än sig själv.
Med det vill jag inte säga att det inte är rätt alla gånger, måste man så måste man.
-
Citat:
Ursprungligen postat av
Camuga
Nästan helt ryska trupper? Helt fel. Visst finns det ryssar från Ryssland inblandade, likaså på kievs sida. Men att komma och säga att nästan helt ryska trupper är skrattretande. Jag känner folk som har kontakt med personer där nere och jag har följt konflikten från dag 1, jag kan även deras historia, och jag hAr även sett massor av dokumenterade filmer, berättelser osv ( inte från CNN, eller RT) utan från oberoende källa. Kan bara säga att ditt inlägg och de flesta av dem är rena dumheter.
Se konflikten objektivt, istället för att låta hatet genomsyra dina påståenden. Komplex?
Kom med någon källa istället för att spotta ut nonsens.
Då skriver du en bok snart allså, mahaha.
Gör det istället för att sitta här och få hjärnblödning på hjärnblödning.
/Ps din lilla myttare.
Vi har flera i tråden som ÄR på plats.
Gå och träna med ditt bombbälte ist en timma o kom tillbaka sen.