2015-02-19, 07:58
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boer55
.... och coola flygvärdinnan Anna. Vilken proffsig hemsida hon har. Om jag hade kunnat laga hälften så bra mat till mina barn hade jag varit stolt. Heja Anna, du är ett föredöme för alla oss kvinnor över 40! 😋😋
Det är andra gången du framhäver hennes "proffsiga" hemsida, som jag inte tycker är speciellt proffsig. Jag börjar ana ugglor som får kläder...
Citera
2015-02-19, 08:05
Medlem
vadskalljagtros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Det är andra gången du framhäver hennes "proffsiga" hemsida, som jag inte tycker är speciellt proffsig. Jag börjar ana ugglor som får kläder...
Instämmer med dig...
Citera
2015-02-19, 16:24
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss

Haha, ser man personens inlägg så är alla 7 i den här tråden och alla 7 talar gott om Anna. Kanske behövde även internetryktet ett facelift.
Citera
2015-02-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Dock ska Filip ha kredd för att han är den enda som tilltalar Leif och Markus med chef vilket är viktigt i kockkretsar.

Både Leif och Markus har säkert redan bestämt sig. Bara Filip inte gör något konstigt har han det här i en ask.
Citera
2015-02-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Både Leif och Markus har säkert redan bestämt sig. Bara Filip inte gör något konstigt har han det här i en ask.

Filip är duktig. 99 procent av alla kockar är inte TV-kockar så det kommer gå bra för honom. Den enda i startfältet som är en riktig TV-personlighet är Fredrik. Rätt uppenbart art produktion pushat för att han skulle gå vidare. Mischa sa ju rakt ut inför top12 att hon ansåg att Fredrik inte hör hemma där.
Citera
2015-02-19, 20:37
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:

Dock ska Filip ha kredd för att han är den enda som tilltalar Leif och Markus med chef vilket är viktigt i kockkretsar.
Sjukt störigt, men han verkar ha lugnat sig lite med det.
Citera
2015-02-19, 20:37
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Kanske blir en twist där Leif säger, "Filip, vi vill inte ha dig här längre.". Sedan reklampaus. "Du är på alldeles för hög nivå i den här tävlingen. Därför vill jag att du börjar arbeta på min nyöppnade restaurang Den Fete Göteborgarn omgående".
Citera
2015-02-19, 21:03
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Sjukt störigt, men han verkar ha lugnat sig lite med det.
På vilket vis är det störigt att han visar sina överordnade respekt?
Jag gissar att du aldrig arbetat som kock, i de restauranger jag arbetat på så tilltalade man alltid de som styr i köket som chef.
Citera
2015-02-19, 21:07
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Jag gissar att du aldrig arbetat som kock, i de restauranger jag arbetat på så tilltalade man alltid de som styr i köket som chef.
Det är inget restaurangkök, det är ett lekprogram i tv. Har du under åren det sänts hört någon annan kalla programledarna för chef?
Citera
2015-02-19, 21:07
Medlem
Citat:

Vet du om detta tilltal kom till i samband med att vissa kända utländska matlagningsprogram började sändas i svensk tv? Eller tilltalades Mannerström Chef redan på 80-talet?
Citera
2015-02-19, 21:13
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Det är inget restaurangkök, det är ett lekprogram i tv. Har du under åren det sänts hört någon annan kalla programledarna för chef?
Vad spelar det för roll om det är ett restaurangkök eller ej? Respektera de som är större än dig!
Att ingen tidigare har kallat Mannerström eller Markus för chef är ju för att de, liksom du inte har någon erfarenhet i yrket.

Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vet du om detta tilltal kom till i samband med att vissa kända utländska matlagningsprogram började sändas i svensk tv? Eller tilltalades Mannerström Chef redan på 80-talet?
Det har så vitt jag vet används längre än alla dessa medelmåttiga matlagningsprogram har sänts iallafall.
Att du eller andra ej hört talas om det kan ju ha att göra med att ni ej har erfarenhet utav kockyrket.
Citera
2015-02-19, 21:16
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Vad spelar det för roll om det är ett restaurangkök eller ej? Respektera de som är större än dig!
Att ingen tidigare har kallat Mannerström eller Markus för chef är ju för att de, liksom du inte har någon erfarenhet i yrket.

Det har så vitt jag vet används längre än alla dessa medelmåttiga matlagningsprogram har sänts iallafall.
Att du eller andra ej hört talas om det kan ju ha att göra med att ni ej har erfarenhet utav kockyrket.
Å andra sidan är det ju ett program för hobbykockar. Man får väl egentligen inte ha jobbat som kock när man söker dit, annat än som prao möjligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in