Citat:
Jag utvecklar hellre mina teoretiska kunskaper, och jag tror någon påpekade det i denna eller den andra tråden som också tydligen behandlar detta ämne (någon moderator kanske kan slå ihop trådarna?) så kan det leda till ännu högre löneutveckling istället för att träna. Men fortfarande är det en ARBETSUPPGIFT. Som god anställd VILL jag verkligen utföra mina arbetsuppgifter. Det är vad jag får betalt för. Att träna är för mig ingen arbetsuppgift, då hade jag valt en annan yrkesbana.
Det ena utesluter inte det andra. Tvärtom så minns jag hur en av de där forskarna som fick nobelpris för upptäckten av grafen inte kunde prisa träningens dygder tillräckligt, utan fysisk träning hade denne ej kunnat jobba så flitigt i labbet som den gjorde.
Jag kan definitivt se nyttan med att infoga fysisk aktivitet som en arbetsuppgift, det är inte taget ur luften, det finns finns hyllmeter med vetenskaplig forskning som stöttar en dylik policy och jag garanterar att din mentala utveckling och utveckling inom de teoretiska aspekterna av ditt eventuella yrke gynnas av regelbunden träning, arbetsgivaren i fråga har förstått det och den enda del av din invänding jag kan stötta är att det har en fadd smak av översitteri. Dock inte i närheten av lika illa som när ett företag har "en träningskultur" som i princip går ut på att hacka på anställda som inte är vältränade tills de går med i träningskulten på sin egen fritid eller byter jobb, sånt händer, oftare än vad du förstår!