2015-02-18, 19:12
Medlem
Benziinas avatar
Och nu drar jag handbromsen. Törs inte köpa någonting. Nu ligger vi så högt upp att jag känner mig yr.

Handelstopp hos mig.
Citera
2015-02-18, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina
Och nu drar jag handbromsen. Törs inte köpa någonting. Nu ligger vi så högt upp att jag känner mig yr.

Handelstopp hos mig.

Va fan....kärring!

Imorgon går börsen mot nya höjder mina vänner! Den kan bara gå upp!
Citera
2015-02-18, 19:23
Medlem
Ni som är oroliga kanske bör anamma denna strategi?

http://www.rikatillsammans.se/2015/02/10/norsk-oljefondskung-rekommenderar-nyborjarportfoljen/
Citera
2015-02-19, 02:01
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starkagubben
Det är nog en respons på det som pågår i Ukraina då de drog tillbaka lite trupper och verkar trappas ner lite.. Men gott är det! 😀
Känns som deras effekt är liten, även om man tänkte sig att Europa blev skraja och skulle rusta upp för 1% mer av BNP årligen så ... ja, om inte annat finns det ju bolag som tjänar på det med (även om utrustningen iofs inte kommer göra något vettigt.)
Citera
2015-02-19, 02:13
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tago

http://www.rikatillsammans.se/2015/02/10/norsk-oljefondskung-rekommenderar-nyborjarportfoljen/
Eller med: https://corporate.morningstar.com/us/documents/MethodologyDocuments/IBBAssociates/ManagedFutures.pdf
Citera
2015-02-19, 10:31
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina

Handelstopp hos mig.
Det finns inget som kan orsaka något ras. Industrin är stabil, finanssektorn med bankerna i spetsen gör goda vinster, oljan kan bara gå upp, Europa har redan haft sin lågkonjunktur, det kan bara gå åt ett håll. Däremot finns en tveksamhet på marknaden nu, Stockholmsbörsen har gått upp så mycket att det börjar verka orimligt. Ingen vågar riktigt tro att det bara kan fortsätta uppåt, fastän allt tyder på det. Därför kommer vi få se små variationer framöver, alla bevakar varandra och försöker förutse den närmaste framtiden. Vinsthemtagningar kan orsaka tillfälliga avmattningar, men så är det alltid efter en lång tids uppgång.
Citera
2015-02-19, 10:39
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tago

Det är den jag följt, däremot säger de flesta att jag inte bör ha några räntefonder alls i dagsläget, så jag kanske kör på rena indexfonder och ändrar till mer av det sen när räntan gått upp några procent...
Citera
2015-02-19, 11:15
Medlem
Kom igen nu börsen! Den ska sakta men säkert pressas till + idag med!
Mot nya höjder! Åker ni med tåget eller står ni kvar på perrongen?
Citera
2015-02-19, 11:27
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louie
Kom igen nu börsen! Den ska sakta men säkert pressas till + idag med!
Mot nya höjder! Åker ni med tåget eller står ni kvar på perrongen?
Var -0,01% när jag gick o kikade efter det. NANANANA!
Citera
2015-02-19, 13:11
Medlem
Härligt härligt, men farligt farligt!

För egen del känner jag att det är helt onödigt att oroa sig för kraschen. Det kommer säkert en rejäl sättning, men när och hur mycket är ju helt omöjligt att spekulera i. Den dagen den sorgen, förhoppningsvis har man hunnit få ihop årets avkastning i april (och många börshajar är säkert redan där!), så man kan sitta likvid då (alternativt att börja blanka istället).

Försöker vara minst 50% likvid vid stängning varje dag dock. Är inte HELT hämningslös
Citera
2015-02-19, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Var -0,01% när jag gick o kikade efter det. NANANANA!

Tyskland förkastar Greklands förslag! HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men inte ens det påverkar den starka sthlmsbörsen! Börsen går upp idag igen mina vänner!
Senast redigerad av Louie 2015-02-19 kl. 13:57.
Citera
2015-02-19, 14:17
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Det är den jag följt, däremot säger de flesta att jag inte bör ha några räntefonder alls i dagsläget, så jag kanske kör på rena indexfonder och ändrar till mer av det sen när räntan gått upp några procent...

Ökar du andelen aktier när börsen är rekorddyr gör du ju precis det som strategin är skapad för att förhindra..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in