2014-10-13, 17:25
Medlem
RobinNilsens avatar
Jag fegade ur och gick över till räntefonder. Jag antar att man inte kan gå på så mycket mer än känsla när det gäller sånt här, och jag känner instinktivt att botten inte riktigt är nådd...
Citera
2014-10-13, 17:28
Medlem
Cryptins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balletralle1234
Håller med. Vi ska ner ännu några procent innan de passiva småspararna börjar sälja i panik. Då kommer momentumet i raset ta fart. När Aftonbladet skriver på löpsedeln rubriker som: "Svart måndag på börsen" eller "Chockras på börsen", då vet du att vi är i början av slutet på nedgången.

Du menar som denna: Börskris: Så räddar du dina sparpengar Ligger på förstasidan på aftonbladets hemsida
Citera
2014-10-13, 17:39
Medlem
njekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinNilsen
Jag fegade ur och gick över till räntefonder. Jag antar att man inte kan gå på så mycket mer än känsla när det gäller sånt här, och jag känner instinktivt att botten inte riktigt är nådd...

Även jag har stora belopp i räntefond, sitter dock med några aktier som klarar sig fint.
Citera
2014-10-13, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njeks
Eh, börsen kommer fortsätta neråt så du kommer nog få in en del. Själv är jag för ny inom börshandel så skulle aldrig våga mig på det ännu..
Vad bra att du kan förutspå utvecklingen men trots det inte vågar agera.
Citera
2014-10-13, 18:32
Medlem
Perriss avatar
Fasiken, även jag var tvungen att kasta in handduken nu med det mesta då jag har alldeles för kort sparhorisont för börsen egentligen eftersom jag eventuellt behöver mina stackars pluringar till bostadsköp inom en inte allt för avlägsen framtid.

Så nog tusan vänder det snart!
Citera
2014-10-13, 18:56
Medlem
njekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
Vad bra att du kan förutspå utvecklingen men trots det inte vågar agera.

För att förtydliga då är det vad jag tror, inte vad jag vet och därför vågar jag inte.
Citera
2014-10-13, 20:36
Medlem
applemanias avatar
Bara jag som säljer av mina räntefonder för att köpa mer aktier nu när de börjat komma ner lite i pris?
Citera
2014-10-13, 20:51
Medlem
njekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av applemania
Bara jag som säljer av mina räntefonder för att köpa mer aktier nu när de börjat komma ner lite i pris?

Om du slår ut stockholmsbörsens index på några år är vi ju fortfarande ganska högt upp, men sen vet man ju aldrig om du tror att detta är botten på nedgången så kör på.
Citera
2014-10-13, 20:58
Medlem
Citat:

Jag har också börjat göra det, dock nöjer jag mig med indexfonder.
Tanken är att öka takten desto mer det faller, så att snittköpet går stabilt ner.
Citera
2014-10-13, 21:01
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Om mina likvider + sparande tar slut utan att någon botten verkar närma sig, annars så sitter pengarna bra där de sitter.

Köpte för 60k idag. Har det dubbla kvar i cash, ny lön om 11 dagar, samt 100k i Carnegie Corporate Bond.

Vi får väl se vad som kommer först, botten eller sinad kassa
Citera
2014-10-13, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrplbnkdbnk
Jag har också börjat göra det, dock nöjer jag mig med indexfonder.
Tanken är att öka takten desto mer det faller, så att snittköpet går stabilt ner.

Samma här, fast jag har inga räntefonder utan bara likvider.
Citera
2014-10-14, 00:24
Medlem
Kirk.Douglass avatar
När man talar om trollen...

Aftonbladet:
http://i.imgur.com/LgyyPNV.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto