2015-02-19, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Fast WD är ju mer eller mindre en blandning av druid och Necro, även om vissa spells temamässigt påminner mycket om necro så är summonstilen väldigt likt en summondrulle.

Däremot saknar jag shapeshiftingen som finns, så den delen vore välkommet för en ny klass. Eller helt enkelt se blizz faktiskt vara innovativa för en gångs skull.

Archon är väl det närmsta i nuläget. Där man får en ny bar med skills och så.
Citera
2015-02-19, 11:18
Medlem
Opilus5500s avatar
Är de bara jag som blir trött på klassens spells efter tag?? Jag kör munk, kör den populäraste builden, och de går jätte bra, men de blir så sjukt enformigt efter ett tag, se samma jävla spellsfärger och samma kombination om och om igen.
De går byta build javisst, men de blir samma sak efter stund ändå...

Vore coolt om kunde typ ändra färg på ens spells. Som en form av transmog fast man ändrar som vill fast visuellt inget annat.. Nu menar jag inte att man plockar klasserna spells animationer, utan de skall finnas antal andra visuella animationer som köpas eller trades med. De här ju lite copy ifrån path of exile, men spännande ide.

Sen vore riktigt roligt om blizzard la in lite mer advence i skillträdet, att alla klasser skall kunna välja vilket element som helst och utveckla de till riktig build... Då skulle man kunna gå Posion - Munk som inte existerar just nu.
Senast redigerad av Opilus5500 2015-02-19 kl. 11:28.
Citera
2015-02-19, 11:36
Medlem
DinosaurPhils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Är de bara jag som blir trött på klassens spells efter tag?? Jag kör munk, kör den populäraste builden, och de går jätte bra, men de blir så sjukt enformigt efter ett tag, se samma jävla spellsfärger och samma kombination om och om igen.
De går byta build javisst, men de blir samma sak efter stund ändå...

Vore coolt om kunde typ ändra färg på ens spells. Som en form av transmog fast man ändrar som vill fast visuellt inget annat.. Nu menar jag inte att man plockar klasserna spells animationer, utan de skall finnas antal andra visuella animationer som köpas eller trades med. De här ju lite copy ifrån path of exile, men spännande ide.

Sen vore riktigt roligt om blizzard la in lite mer advence i skillträdet, att alla klasser skall kunna välja vilket element som helst och utveckla de till riktig build... Då skulle man kunna gå Posion - Munk som inte existerar just nu.

Dom hade ju sådana planer från början. Finns till och med videos ute när de visar upp skillträdet. Sen insåg väl de att de skulle sälja fler spel om det var mer mainstreamat och slopade det.

Svårighetsgraden Diablo var ju från början i still med T10-11 eller Grifts 45-46. Men det slopades också helt för att det "blev för svårt". Speciellt med tanke på den damage man hade innan RoS. Man vart ju glad om man kom upp i 5-600k (exkl. elemental dmg)

EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=Q17FDfU7-ds

3:25 in i videon ser du en bar ovanför skills. Det var den tänkta "skilltree" som de ville ha.

För övrigt hatar Blizzard mig, farmade Act 1 i 3.5 timme i morse men ingen jävla ring. Iofs har jag 250 keys nu, så det är ju bra...
Senast redigerad av DinosaurPhil 2015-02-19 kl. 11:40.
Citera
2015-02-19, 11:41
Medlem
Har de sagt någonting om när de ska nerfa Unity/"Follower can't take damage"?

Funderar också på varför man fortfarande plockar upp hp pots automatiskt även om man har legendary potion. Samtidigt plockar man inte upp crafting material utan att behöva klicka på varje.

Citat:
Ursprungligen postat av DinosaurPhil
För övrigt hatar Blizzard mig, farmade Act 1 i 3.5 timme i morse men ingen jävla ring. Iofs har jag 250 keys nu, så det är ju bra...
Bara farma t6 så är det väl 1/5 eller något åt det hållet.
Senast redigerad av pukknub 2015-02-19 kl. 11:44.
Citera
2015-02-19, 11:43
Medlem
Opilus5500s avatar
mmm jo de vill jag minnas de var helt galet svårt inferno. Minns Act2 första halvlek som var som en betong vägg, och föremålen var som Diablo2 Classic normal unika saker, gjorde noll dps haha.
De bara hoppas att nästa expansion bjuder på mer advence och mer spelmodes ..
Sen vore kul med olika Aventure modes - fällor eller timmer som gör att man har lavaströmmen piskandes i ryggen .. Exempel - SC2 maps med lava strömmar som kom i tidsintervaller.. De här nog lite för avdvence för blizzard diablo3, men intressant ide på nya spelmodes...
Senast redigerad av Opilus5500 2015-02-19 kl. 11:47.
Citera
2015-02-19, 11:44
Medlem
DinosaurPhils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub

Bara farma t6 så är det väl 1/5 eller något åt det hållet.

Nej, Unity fungerar som det är tänkt. De kommer inte göra något åt det.

Ja, hade jag kunnat så hade jag gjort det. Nu är T4 det bästa jag kan göra själv. Saknar ju ringen för att kunna göra T6 då jag saknar delar av setet för Monks...

FML
Citera
2015-02-19, 11:46
Medlem
Citat:
Nej, Unity fungerar som det är tänkt. De kommer inte göra något åt det.

Ja, hade jag kunnat så hade jag gjort det. Nu är T4 det bästa jag kan göra själv. Saknar ju ringen för att kunna göra T6 då jag saknar delar av setet för Monks...

FML
Har inte påstått att den inte fungerar som den ska, men hur den fungerar gör den för kraftfull. -50% skada tagen + att den har vanliga affix.
Citera
2015-02-19, 11:57
Medlem
DinosaurPhils avatar
Citat:
Har inte påstått att den inte fungerar som den ska, men hur den fungerar gör den för kraftfull. -50% skada tagen + att den har vanliga affix.

Fast utan Unity är det omöjligt att göra grifts över 43 i Solo. Monstren gör helt enkelt för mycket skada oavsett hur defensivt du speccar. Den finns ju för ett syfte. Sen vet jag inte om du gör så pass höga grifts så att den har en inverkan på ditt spelande men för oss som pushar oss upp mot toppen är den ovärderlig.
Citera
2015-02-19, 13:31
Medlem
Fenjal888s avatar
Någon mer än mig som inte direkt tycker det känns som Diablo 3 har en motiverande progress? Om man jämför med andra Blizzardspel...

Diablo 2:
Man går genom akterna, vissa quests gav unika rewards (imbue på q5 akt1, gems på akt4, xp-boost på ancients på akt5). Man såg alltid ett framtida mål inom räckhåll.

WoW:
Lite då och då blir du en ny level som tillåter ett nytt område. Ett nytt område = miljöombyte samt möjlighet till ny kvalitet av loot.

Diablo 3:
Rifts och bounties på alla akter från lvl 1-70. När man väl är 70 tog det ungefär 3-5 timmars speltid har grindade man torment 3 utan problem. Har inte lirat så mycket efter det men kommer väl inte ta skitlång tid innan man är på T6 igen.

Hela levelstegen från 1-70 är brutalt monoton och det är inget speciellt att se fram emot mer än nya skills, där de flesta ändå är värdelösa. Se Monks primära spirit producer till exempel. Det är i 95% av alla builds som fists of thunder används, och i 95% av dessa är det första runan som används. Tycker det är skittråkigt allting. Spelet har så stor potential men fattar inte varför allt ska vara tillgängligt från lvl 1.

Förslag:
Obligatorisk story mode akt 1-5 innan adventure öppnas.
Bounties låses upp.
Rifts öppnas på lvl 50.
Grifts öppnas på lvl 60.

Eller något ... för just nu tycker jag inte något var kul med en ny säsong. Såg lite fram emot det innan men...
Citera
2015-02-19, 13:41
Medlem
Citat:
Fast utan Unity är det omöjligt att göra grifts över 43 i Solo. Monstren gör helt enkelt för mycket skada oavsett hur defensivt du speccar. Den finns ju för ett syfte. Sen vet jag inte om du gör så pass höga grifts så att den har en inverkan på ditt spelande men för oss som pushar oss upp mot toppen är den ovärderlig.
Det finns väl över 20 olika legendary ringar. Näst intill alla specs behöver RoRG, ännu fler behöver Unity. Jag tycker inte det låter som en bra design.
Vet dock inte vad man ska förvänta sig av ett Blizzar spel, de är inte direkt kända för att ha bra balans.
Citera
2015-02-19, 14:17
Medlem
DinosaurPhils avatar
Citat:
Det finns väl över 20 olika legendary ringar. Näst intill alla specs behöver RoRG, ännu fler behöver Unity. Jag tycker inte det låter som en bra design.
Vet dock inte vad man ska förvänta sig av ett Blizzar spel, de är inte direkt kända för att ha bra balans.

Fast nu pratar du om två helt olika saker. Din ursprungsfråga var:

Citat:

Och jag svarar att "Nej, det kommer Blizzard inte göra för att den fungerar utifrån sitt syfte"

Man kan debattera om detta är undermålig design men det har ingenting att göra med din fråga från början.

Personligen har jag ingenting emot det. Att köra solo är betydligt värre/sämre än att köra i grupp så jag förstår idén bakom att ha Unity för de som inte vill spela i grupp.

RoRG behövs absolut inte alls till alla builds men det gör att du har möjlighet till en synergieffekt att geara flera olika sets.

Allt handlar om vilken nivå du väljer att lägga ditt spelande på. Det finns folk i min klan som kör T1-T2 och lika skoj som oss som vill klara så hög Grift som möjligt.
Citera
2015-02-19, 14:18
Medlem
Citat:

Jo visst är det så, men samtidigt tråkigt att man MÅSTE ha en viss ring för att kunna köra högre grifts solo. Sen måste de flesta buildsen använda en rorg också, och då finns det helt plötsligt inga val till vilka ringar man vill använda ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in