2006-01-18, 18:06
Medlem
uniteders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySatan
Manchester United lär väl ha stått för de sämsta värvningarna på senare tid:
- Tim Howard, en målvakt som knappt får sitta på bänken, än mindre spela.
- Quinton Fortune, en mittfältare som aldrig fått spela.
- Eric Djemba-Djema, mittfältaren med ligans sämsta passningar och bollmottagningar.
- Kleberson, mittfältaren som borde varit grym men som ändå aldrig fick spela.
- Forlan, världens sopa i United, grym så snart han fick förtroende i en annan klubb.

Även Park verkar vara på väg att falla offer för Ferguson-effekten, när han köptes var han en stjärna. Nu får han nöta bänk, och snart är han ur form och riktigt sopig...

Howard blev utsedd till Uniteds bästa spelare under sin debutsäsong, så helt misslyckad har han inte varit även om han tappat sin plats.
Djemba-Djemba, Kleberson och Forlan var däremot riktigt misslyckade värvningar, liksom även Veron måste räknas som med tanke på hur dyr han var...
Jag hoppas verkligen du har fel om Park. Han måste snart få börja spela regelbundet!
Citera
2006-01-19, 20:04
Medlem
fressas avatar
http://www.hammarbyfotboll.se/se/aktuellt/artiklar/?articleid=28509

och där rök chansen till sm-guld
Citera
2006-01-22, 23:33
Medlem
Shuyins avatar
Efter dagens match så kan väl Djibril Cissés övergång ifrån Auxerre till Liverpool vara en kandidat. Han ÖSTE in mål i franska ligan, men i Liverpool kan han inte träffa målet med en meters avstånd.
Citera
2006-01-22, 23:44
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C64
Utan att ha läst alla inlägg..Men 3 personliga favoriter av mig blir:

-Robert Andersson HBK -> IFK
Svindyr (8 miljoner?), fick inte mycket uträttat för den summan. Det enda jag kommer på är ett mål hemma mot Bayern München i Champions league.
-Christian Karlsson MFF (TFF?) -> IFK
Kass.
-Joakim Persson Atalanta -> IFK
Ego. Tappade bollen hela tiden och hade svårt att stå på benen. Med en månadslön nära 100 000.

Fyy vad lågt, jag hade precis börjat glömma denna tunga period... Tetteh var ju inte någon höjdare heller, han såldes senare o rymde upp till något berg där han bosatte sig istället för att spela för klubben varpå IFK ej fick betalt och fick dra ärendet till UEFA (har någon andra detaljer så fyll gärna på/rätta)
Citera
2006-01-28, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Quinton kom väl till United redan som ungdomspelare väl?

Fortune kom från Athletico Madrid inför säsongen 99-00 för cirka £1.5 miljoner.

Han har sedan han kom spelat 126 matcher för united så om det var en så dålig värvning vet jag inte...
Citera
2006-01-28, 13:23
Medlem
Glockenspiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewin
Fortune kom från Athletico Madrid inför säsongen 99-00 för cirka £1.5 miljoner.

Han har sedan han kom spelat 126 matcher för united så om det var en så dålig värvning vet jag inte...

Nej, verkligen inte.

Fortune är en sådan spelare som alla lag behöver, någon som kan spela på i stort sett alla positioner om det skulle vara t ex skadeproblem, och som glatt (nåja) nöter bänk när truppen är hel och intakt.
Citera
2015-02-19, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Dufresne
Flera trådar på sportforat har varit av karaktären listning av bästa respektive sämsta, och även denna tråd går under liknande tankegång. Det som sökes är den sämsta värvningen genom tiderna. Tonvikten ligger på överskattning, så förslag som behandlar värdelösa spelare som kommer till klubbar som okända undanbedes. Alla förslag bör självklart även inkludera en motivering.

Min nominering och svarta kamel går föga oväntat till Derek Boateng. Som gnagare börjar man bli rätt härdad när det gäller fiaskovärvningar, men Boateng tar priset.

Under sommaren 2003 införde dåvarande AIK tränaren Richard Money begreppet ”det nya AIK”. För att kunna förverkliga Moneys plan behövde AIK en ny playmaker, något som hade saknats i AIK sen Ola Andersson lade skorna på hyllan. Peter Kisfaludy, mannen som skulle finna denna ”stjärnmittfältare”, hade hört rykten om att en viss lovande 20-åring vantrivdes på bänken nere i Grekland. Boateng betraktades som en talangfull och löftesrik framtidsspelare med meriter från Champions League matcher mot Real Madrid och Manchester United, Silver i U-20 VM, lovordad av självaste Maradona och framröstad av FIFA som Afrikas mest lovande spelare alla kategorier 2002. Efter att Boatengs agent skickat över videobanden från Champions League matcherna tog det bara tio dagar tills kontraktet var påskrivet och övergången var klar. Kisfaludy och AIKs dåvarande (mycket dåvarande i denna text…) VD Sanny Åslund var euforiska och utnämnde Boateng till Allsvenskans bästa spelare på förhand.

Men skulle det smaka måste det ju också kosta lite. Riskkapitalet Agent 03 fick betala övergångssumman som uppsteg till närmare 4,5 miljoner kronor. ”Världsspelaren” var även väldigt dyr i drift, och blev med övergången Allsvenskans bäst betalde spelare med en månadslön runt 125.000 och en årlig kostnad för AIK på över 2 miljoner kronor inkl soc. avg. Den stora uppståndelsen som uppstod kring övergången, inte minns till följd av Kisfaludys och Sannys olika uttalanden, förde med sig oerhörda krav för omedelbara resultat. Men tyvärr blev det inte riktigt som man hade tänkt sig. I Boatengs debut skadade han sig direkt i en närkamp mot HBKs Tomas Zwirgzdauskas och resten vet ni själva.

Totalt sett blev det 30 matcher och 3 mål i AIK-tröjan för Boateng.

Men det som gör detta till den sämsta värvningen genom tiderna är inte bara Boatengs undermåliga prestationer utan även det efterspel som vi har fått uppleva den senaste tiden. I skrivandes stund, sitter Boateng på bänken, under träningsmatchen AIK – Assyriska, iförd en Assyrisk matchtröja men med AIK som betalar en del av lönen. Vaaaaaaaaa!!!!

Boateng deklarerade tidigt efter förra årets fiaskosäsong att han kunde tänka sig bryta kontraktet. Han ansåg att kulturkrocken hade varit alldeles för stor, lagkompisarna för tråkiga och dåliga och klimatet för kallt. Han ville hellre spela Playstation nere i ett soligt Madrid och fika med Figo, Ronaldo och grabbarna. AIKs nya tränare, Rikard Norling, tillkännagav också tidigt att Boateng inte var välkommen i truppen till säsong 2005. Trots detta väljer AIK inte att bryta kontraktet och radera en årlig två miljoners kostnad från framtida bokslut. Istället anser man att lösningen att skänka honom gratis till Assyriska med något förminskad lönekostnad är bättre. Tydligen är Assyriska ett jättefönster för alla världens fotbollsscouter. För mig är hela den här historien helt obegriplig och skandalös, därför nominerar jag Derek Boateng till den sämsta värvningen genom tiderna!

Kan inte annat än hålla med dig i din analys!
Fy fan för Boateng
Citera
2015-02-19, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollbenke
Fy fan för Boateng

Jag undrar om en personen som skrev inlägget tänkte att han skulle få medhåll såhär snart nio år efter att det skrevs.
Citera
2015-02-19, 00:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollbenke
Fy fan för Boateng
Fint av dig att sitta här med facit i hand och skriva nåt hånfullt. Där och då luta det åt världens felvärvning, med all rätt. Sen blev det bättre.
Citera
2015-02-19, 01:22
Medlem
Povels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Om någon säsong kan du lägga dit Cry Baby-Ronaldo också

Årtiondets flopp-förutsägelse (2006-01-18, 00:33)

Roligt att titta tillbaka på sånt här ibland.

/p
Citera
2015-02-19, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Povel
Årtiondets flopp-förutsägelse (2006-01-18, 00:33)

Roligt att titta tillbaka på sånt här ibland.

/p

Nog för att Cristiano Ronaldo var en dålig värvning av United, men sämsta värvningen genom tiderna? Det är lite orättvist.

Citera
2015-02-19, 05:07
Medlem
Pickmylussys avatar
Lirade inte owen i real? Påkostat.. Idioter med pengar alltså.

Nej seriöst Caroll till liverpool är fan oförglömlig. När mitt barnbarn om 60 år frågar " nämn en floppad spelare" tror jag knappast att någon ny kandidat dykt upp. Ofattbart. Smaklöst. Humor!

Får se när psg går under utan att ha vunnit cl ev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in