2005-03-20, 21:45
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moody
Den jag kommer att tänka på är Ifk Göteborgs makabra supervärvning?!, Mamadou "Big Mama" Diallo.
Kanske inte lika hypad av klubben som Boateng av AIK men väl hypad av sig själv.
Sitter och skrattar lite för mig själv när jag tänker på att Big Mama hade färgat håret blått och vitt till debutmatchen. Det blev knappt en säsong och nu är han visst i Nantes.

Han är ju knappast Blåvitts sämsta värvning genom tiderna, han kostade ju inga övergånspengar heller men visst, lönen var ju inte gratis...
Citera
2005-03-20, 21:56
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillis
Recoba i Inter sitter oå bänken och har Serie As högsta lön.
Härliga Cordoba!!
Citera
2005-03-20, 22:01
Medlem
pimmes avatar
Petri Jakonen kom under tidigt 90-tal till Helsingborg. Jag kommer inte ihåg om han var finsk landslagsmålvakt under den tiden, men han hade i alla fall landslagsmeriter när han kom och jag tror att han spelade i landslaget efter. I vilket fall som helst var han usel och en stor besvikelse. Jag kommer ihåg att han hade en väldigt färgglad målvaktströja (neonfärger)
Citera
2005-03-20, 22:01
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillis
Karl Corneliusson till MFF. Tjänade bara en massa pengar. Recoba i Inter sitter oå bänken och har Serie As högsta lön.

Inte för att vara petig, men visst fan var det DAN Corneliusson som spelade i MFF?

Kalle skalar väl gurka någonstans just nu

Nä, tidernas sämsta allsvenska värvning är givetvis Petar"Serbiens Maradona"Puaca som förgyllde en säsong för HIF i slutet på 90-talet. Kom med goda vitsord från Röda stjärnan och var inte sen med att tala om för allt och alla hur jävla bra han var.

Bjöd hem serbiska tdningar och förklarade att fansen älskade honom och kallade honom "Serbiens Maradona" Tränaren Mats Magnusson hade också stort förtroende för honom och han var de stora stjärnan i laget.

Mats "Masse" Magnusson har aldrig ingått i HIF´s tränarstab, vilket får Petar att framstå som serbiens svar på Baron Münchausen.

Pingislunga, dålig disciplin och ett ego som var alltför stort för den lilla kroppen var allt han hade. Han försvann kvickt med än ännu mer imponerande CV under armen...

Fast Boa börjar väl närma sig, för att inte tala om tjuren ferdinad i BoIS!
Citera
2005-03-20, 22:11
Medlem
colds avatar
Manny Fernadez, målisen som kom till Luleå hockey i år-
Citera
2005-03-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burken666
Beckham till Real Madrid tycker jag var mycket onödig.
Han tillför ju absolut ingenting. det var nog mera för att sälja tröjor...

Jag håller i och för sig inte med dig alls då jag tycker att han tillför ganska mycket till Reals spel men som du själv skrev:"det var nog mera för att sälja tröjor". Exakt! Real har dragit in ett antal 100% av vad DB har kostat på ökade reklamintäkter, souvenirförsäljningar och annat. Alltså en, med affärsmässiga ögon sätt, mycket bra värvning!
Citera
2005-03-20, 23:08
Medlem
petersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
Nä, tidernas sämsta allsvenska värvning är givetvis Petar"Serbiens Maradona"Puaca som förgyllde en säsong för HIF i slutet på 90-talet. Kom med goda vitsord från Röda stjärnan och var inte sen med att tala om för allt och alla hur jävla bra han var.

Svedski Maradona måste ha varit en av allsvenskans sämste värvningar någonsin! Fy fan, vilken skillnad det var på ord och handling.
Citera
2005-03-20, 23:48
Medlem
Baxters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenManalishi
När Juventus värvade Ian Rush från Liverpool i början på 80-talet.
Han kom till Italien , vägrade lära sig ett ord italienska och gjorde det ganska klart att han bara tänkte sitta av sin kontraktstid utan att göra nåt.

Det är en myt att han var dålig...han gjorde väl en 14-15 kassar den säsongen han spelade där...rätt hyffsat...

Sant att han inte anpassade sig till utlandet...men for fucks sake he's british!
Citera
2005-03-21, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baxter
Det är en myt att han var dålig...han gjorde väl en 14-15 kassar den säsongen han spelade där...rätt hyffsat...

Sant att han inte anpassade sig till utlandet...men for fucks sake he's british!

7 mål i ligan och 5 i cupen samt 1 i europacupen=13. För en spelare av hans kaliber är det ganska dåligt. Å andra sidan var Rush en ganska pissig spelare också. En "måltjuv" endast älskad på Anfield. Stelbent, noll bollkänsla, ful mustasch osv.
Citera
2005-03-21, 01:17
Medlem
Baxters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
7 mål i ligan och 5 i cupen samt 1 i europacupen=13. För en spelare av hans kaliber är det ganska dåligt. Å andra sidan var Rush en ganska pissig spelare också. En "måltjuv" endast älskad på Anfield. Stelbent, noll bollkänsla, ful mustasch osv.

Benfica borta europacupsemifinalen '84...vilken spelare!

Jaja...jag har ett mer seriöst bidrag till den här diskussionen...Han, George Weah's kusin som Souness satsade på i 20 min i Southampton...in i 60...ut i 80:e eller något...vad hette han Ali xxx?
Citera
2005-03-21, 13:18
Medlem
rhodrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Du hann före mig....trodde ingen skulle tänka på "Winston Bogarde"...
Helt klart måste han räknas som den mest olönsamma/sämsta värvningen någonsing...alla kategorier. Tror faktiskt inte att han spelade mer än 2 matcher för Chelsea varefter han precis som du säger blev bänkad och förpassades till att träna med juniorlaget. Att han hade skyhög lön och bara "håvade in miljonerna" gör ju honom bara ännu mer till den sämsta värvningen någonsin...
Tänk om Chelsea dessutom hade köpt honom! Då hade frågan varit ännu mer avgjord!
Googlade lite och kom fram till att han faktiskt spelade hela nio matcher!

Edit! googlade lite...
Citera
2005-03-21, 15:09
Medlem
frostflakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ringway
själv tycker jag videojuggarna Bogic och dragan... Bogic spelade bara en halvlek i allsvenskan..
Jag såg den ene spela. Den långe fan. Såg ut som en älg som kom genom skogen. Annars satt de väl mest på Jägarn och krökade. (Allt i detta inlägg skall tolkas positivt. Jag gillar juggar.)
Vad gäller Fru Posh Spice håller jag med Patrik Andersson: -Jag känner till tjugi man som är bättre på den positionen.
VM-LAGET -94! Andersson, Schwartz, Ingesson och Ravelli! Deras hårdhet var i klass med Matte Werner. Deras vilja i klass med Uffe Meissner. Deras tuffhet i klass med Klasse Johansson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in