Citat:
Ursprungligen postat av
OneDoesNotSimply
1.03 är ganska löst formulerad. Det är en fråga om hur man tolkar den när man raderar inlägg. Många inlägg som kan bryta mot 1.03 raderas också utan att det delas ut varningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Drozd
Förvisso, men I&I översvämmas ju av inlägg som strider mot 1.03 HMF!
Som ODNS säger så raderar vi mycket.
Sen undrar jag, lite löst, varför DU anser att VI ska behöva tysta medlemmar? Är det vårt ansvar att säga åt folk vad de ska säga eller inte säga? Borde inte gemene efterbliven man kunna förstå lagtext själv? Som jurist vill jag påstå att brottsbalken är relativt enkel.
Att du anser att VI ska hålla koll på vad våra snart 950 000 medlemmar när vi är 100 personer är ungefär lika efterblivet som att tro att staten ska hålla koll på vad ALLA svenska medborgare säger HELA tiden. Och då ska poängteras att staten har, jämfört med flashback i stort sett oändliga resurser.
Dina påstådda hets mot folkgrupp får du gärna visa upp. Vi är trots allt ett par i juridikforumet som måhända har högre juridisk utbildning än va du har och bättre kunskap om uppenbarhetsrekvisitet som finns i BBS-lagen. Men du är som sagt hjärtligt välkommen att rapportera inlägg.
Flashback har för övrigt inget intresse i att backa på grund av att EN patetisk tidning väljer att publicera några kritiska artiklar. Flashback är större än så.
Fundera gärna ett steg längre på om det är
vårt ansvar att uppfostra människor?
Vad vinner vi på att radera allt folk skriver?
Vi får en jävla massa arbete att göra.
Folk kan uttrycka sig hur som helst eftersom vi ändå raderar allt. Tror du på riktigt att det är en smart lösning?
NEJ det är en efterbliven åsikt. Folk får skriva vad de vill och därefter ansvara SJÄLVA för vad de skriver för dumheter. Varken jag eller någon annan moderator är någon jävla städtant. Vi ser till att hålla Flashback fritt från ansvar, vår lojalitet ligger mot Flashback som forum, inte användare.
Användarna ansvarar själva för alla jävla dumheter dom skriver, så är det enligt lagtext och det kan vi omöjligt komma runt. Det är inte vårt problem helt enkelt. Personligen skiter jag totalt i om användare blir polisanmälda eller inte, det är inte min ensak. Det är inte mitt jobb att skydda användare, de har en egen mamma som borde gjort det.
Beter sig användare som skit. Då får de helt ärligt skylla sig själva. Så är det, och så skall det förbli.