Citat:
Ursprungligen postat av
siryessir
Nej.
Goaltender interference om något, men utvisningssituationer är ingenting som granskas i war room och Ledin blir intryckt i målgården vilket betyder att enligt regelboken ska detta vara mål.
Regelboken säger att offside i målgården är när man stör målvakten (domarens bedömning vad som anses störande) när målvakten är i målgården ska det dömas bort.
Ledin är med klubban i masken / framför ögonen och det är skäl nog till att döma bort målet.
Det är petigt beslut men med stöd i regelboken.
Ledin må bli inknuffad men det är ingen ursäkt till att hans klubba är framför målvakten.
Sen argumenterade någon här i tråden och även Ledin själv att han är där framme med klubban och stör innan skottet går - vad är det för argument egentligen? Känns inte vidare genomtänkt.
Hur som helst, lär bli spännande omgångar runt bägge strecken nu i slutet av serien!