2014-10-26, 09:33
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Modo kan fortfarande bli ett av bottenlagen och eventuellt även bli ett av kvallagen, men ser det inte särskilt troligt så länge vi får behålla Nylander, plus att Ahnelöv snart är på väg tillbaka. Traditionellt sett är vi även starka i slutet av grundserien varje säsong, därför tror jag vi kommer sluta 7-10 någonstans, kanske ett snäpp till om vi är jävligt starka.
Din gissning är alltså: MODO kan hamna i kval, men chansen finns också att de inte gör det.
Citera
2014-10-26, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Din gissning är alltså: MODO kan hamna i kval, men chansen finns också att de inte gör det.
Jag måste ju vara realistisk . Det kan bli kval, absolut, men vi är mycket bättre nu än i början och jag redogjorde ju nyss hur läget var. Något som är otydligt och isf vad?

I alla fall så tror jag som dig att DIF kommer sjunka i slutet och även något till lag, som Örebro eller LHC till exempel. FBK kommer klättra, men inte så värst mycket tror jag. Kan bli årets HV "i bästa fall".
Citera
2014-10-26, 10:48
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145

Det känns väl som en bra gissning.

Modo kommer att klara sig om det inte går åt helvete och går det åt helvete då fixar de direktkvalet om de inte förlorar.

Personligen tror jag att Modo vinner SM-guld om inte någon annan gör det.
Citera
2014-10-26, 11:04
Medlem
Embas avatar
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/ishockey/hockeystudion/article54912.ab

Garpen vill införa ett trade-system i SHL. Vad tycker ni?
Citera
2014-10-26, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det känns väl som en bra gissning.

Modo kommer att klara sig om det inte går åt helvete och går det åt helvete då fixar de direktkvalet om de inte förlorar.

Personligen tror jag att Modo vinner SM-guld om inte någon annan gör det.
Du sammanfattar det bra. Får vi behålla Nylander säsongen ut(vilket jag förutsätter) så känner jag mig trygg med att vi undviker kval. Det är bara med att kolla på våra resultat sedan han kom in. Det finns iaf inte en chans att vi åker ur så länge han är kvar i laget. Ännu mindre när Ahnelöv snart är tillbaka.

I övrigt kan jag bara hänvisa till det jag nyss skrev. Måste även göra en pudel och hylla Anders Forsberg när jag ändå skriver. Tycker hans coachning blivit avsevärt bättre på sistone. Vi har legat under vid några tillfällen senaste tiden och tagit oss tillbaka. antingen har något sagt åt honom att vara mer engagerad i båset eller så har han helt enkelt tuffat till sig. Tänk om han kunde ha det drivet för jämnan!
Citera
2014-10-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba

Vete fan vad det innebär men Garpen är ju en gnällig och enögd liten fan så detta lär knappast gå igenom.
Citera
2014-10-26, 11:30
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba

Jag orkar inte se Aftonbladets WebbTV med all reklam. Menar han ett tradesystem som i NHL där ligan äger spelarna?
Citera
2014-10-26, 11:37
Medlem
von_Ss avatar
SHL måste sluta ändra 300 saker varje säsong. Det är inte seriöst.
Citera
2014-10-26, 11:45
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Jag orkar inte se Aftonbladets WebbTV med all reklam. Menar han ett tradesystem som i NHL där ligan äger spelarna?

Reklam på 30 sek innan programmet börjar som är 60 min långt utan reklam, men..

Han vill att klubbarna ska kunna trejda spelare mellan sig utan att spelaren ifråga kan påverka. Likt NHL, ja.
Citera
2014-10-26, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
SHL måste sluta ändra 300 saker varje säsong. Det är inte seriöst.
Är ju inte emot att dom gör om serien varje säsong, men det bör ju vara lika för alla lagen i så fall. Play in slopas nog inom en snar framtid skulle jag gissa.
Citera
2014-10-26, 11:47
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Spola fram till minut 34 om du vill se (reklamen slipper du iofs. inte).
Garpen vill att dom dyra spelarna i SHL ska utan deras medgivande kunna bli trejdade mellan klubbarna. "Husse" säger mot honom, det kommer inte att funka "eftersom ingen vill spela i Luleå för då lägger dom hellre av"..
Citera
2014-10-26, 11:57
Medlem
Realisten73s avatar
Som sagt ...

Skiter fullständigt i vem som åker ur eller inte. Huvudsaken är att HV71 vinner guldet. Ser ju onekligen bra ut. Sen vet man per automatik att det laget har mer att ge när det kommer till slutspel. Finns ett stort sparkapital i många spelare som inte kommit upp i sin nivå ännu. Tänker på Laine och Tedenby t,ex. Dom har massor mer att ge. Men som det ser ut nu så ser det ganska lugnt ut ändå, så grabbarna kan spara på krafterna till slutspelet stundar

Ska jag se neutralt på SHL efter 15 spelade omgångar så ser det ut ungefär som jag hade förväntat mig, förutom FBK. Trodde väl kanske att dom skulle ligga i mitten och härva. Men sen är det ju så här med FBK, att dom lyckas oavsett vad dom ligger i tabellen att ändå klättra och vinna matcher när det väl drar ihop sig. Frågan är bara om dom lyckas med samma bedrift denna säsongen? Det återstår att se. Växjö går det lite upp och ner för, men dom kommer bli att räkna med när det väl drar ihop sig.
LHC har en uppåtgående formkurva just nu, men som alltid när det blir slutspel så orkar dom inte ända fram.
Frölunda har dock nått roligt på gång. Dom ger och dom tar. En härlig mix med spelare. Skulle inte bli förvånad om det står mellan Frölunda och HV71 när vi väl är i en final framåt våren.

För att HV71 har nått på G, det kan vi alla vara överens om. Dom har för många vinnarskallar i laget för att inte ta sig hela vägen till final denna säsongen. Denna säsongen har dom spelare med hjärta för klubben och som brinner för det dom gör. Det betyder mer än grymma importspelare när det väl gäller.

Såhär slutar grundserien:

1. HV71
2. Frölunda
3. Linköping
4. Växjö
5. Skellefteå AIK
6. Luleå
7. Djurgården
8. Örebro
9. Brynäs
10. Färjestad
11. MoDo