Citat:
Ursprungligen postat av
Mormonlady
Aha, missförstod dig.
Jag är ganska så bekymrad över muslimernas beskyddarskatt, för den är upplagd på samma sätt som andra sk beskyddarorganisationer håller på. Ett gäng mutar in ett område, och sen går de runt och avkräver företag och vanligt folk beskyddarskatt. Så länge som de betalar får de vara ifred, annars kommer hoten, misshandel och en del dör på kuppen. Muslimer kallar det inmutade området för ett kalifat, andra kallar det för något annat. Oavsett, det är kriminellt att hålla på med beskyddarverksamhet och avkräva folk skatt. Muhammed var listig som la in sin beskyddarskatt i sin religion. Men när muslimer börjar tala om den där beskyddarskatten de har, då får jag maffiavibbar direkt från dem.
Precis som dem här Sunni muslimerna förvrängt det här med Jihad förvränger dem Jizya.
Hos muslimerna finns en allmosa som ska betalas en gång om året som stöd till fattiga och behövande, detta har INTE med beskydd att göra utan detta är en grund pelare i religionen. Jizya är benämningen för denna allmosa fast för icke-muslimer som bor i ett muslimskt land. Det är en beskyddarskatt om man ser de utifrån att den rådande militära kraften i det landet får del av denna skatt, men det betyder inte att det är i huvudsak en beskyddarskatt.
Jihad handlar inte om att kriga, Islam säger att den största Jihad är den när man krigar mot sin själ för att inte göra synder och att Jihad med en penna är större än Jihad med ett vapen men detta har dem förvrängt till tvärtom.....
Sen är Sverige INTE ett muslimskt land så så ingen har rätt att införa denna Jizya här.
En sak till, när jag som muslim ska utföra min bön hemma hos någon måste jag fråga om lov för att kunna be. Är personen mot min bön får jag inte be. Precis som på vissa arbetsplatser där det finns muslimer som ska utföra sin bön, de MÅSTE vara i samförstånd med den som äger arbetsplatsen.
Så hur kan idioten som startat tråden ens prata om att Jizya skall betalas av vanliga Svenssons i sitt eget land? Jo, han är sunni muslim, tyvärr.