Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2015-02-15, 00:37
Medlem
Mormonladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det är en medeltidslämning som när vi betalade vårt tionde till kyrkan.
Idag är det likt som den organiserade brottsligheten agerar i vissa områden.

För de som är religiösa så är det en väldigt stor skillnad på att medlemmar betalar och att ickemedlemmar betalar. Medlemmar betalar frivilligt inom kristendomen. Vet förresten om några politiska partier som har typ tionde som ska betalas av förtroendevalda medlemmar. Men den där beskyddarskatten som muslimer vill införa för icke-muslimer, den är inte frivillig och den som vägrar råkar nog väldigt illa ut tror jag.
Citera
2015-02-15, 12:03
Medlem
Ak4sjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mormonlady
Aha, missförstod dig.

Jag är ganska så bekymrad över muslimernas beskyddarskatt, för den är upplagd på samma sätt som andra sk beskyddarorganisationer håller på. Ett gäng mutar in ett område, och sen går de runt och avkräver företag och vanligt folk beskyddarskatt. Så länge som de betalar får de vara ifred, annars kommer hoten, misshandel och en del dör på kuppen. Muslimer kallar det inmutade området för ett kalifat, andra kallar det för något annat. Oavsett, det är kriminellt att hålla på med beskyddarverksamhet och avkräva folk skatt. Muhammed var listig som la in sin beskyddarskatt i sin religion. Men när muslimer börjar tala om den där beskyddarskatten de har, då får jag maffiavibbar direkt från dem.

Precis som dem här Sunni muslimerna förvrängt det här med Jihad förvränger dem Jizya.

Hos muslimerna finns en allmosa som ska betalas en gång om året som stöd till fattiga och behövande, detta har INTE med beskydd att göra utan detta är en grund pelare i religionen. Jizya är benämningen för denna allmosa fast för icke-muslimer som bor i ett muslimskt land. Det är en beskyddarskatt om man ser de utifrån att den rådande militära kraften i det landet får del av denna skatt, men det betyder inte att det är i huvudsak en beskyddarskatt.
Jihad handlar inte om att kriga, Islam säger att den största Jihad är den när man krigar mot sin själ för att inte göra synder och att Jihad med en penna är större än Jihad med ett vapen men detta har dem förvrängt till tvärtom.....

Sen är Sverige INTE ett muslimskt land så så ingen har rätt att införa denna Jizya här.

En sak till, när jag som muslim ska utföra min bön hemma hos någon måste jag fråga om lov för att kunna be. Är personen mot min bön får jag inte be. Precis som på vissa arbetsplatser där det finns muslimer som ska utföra sin bön, de MÅSTE vara i samförstånd med den som äger arbetsplatsen.

Så hur kan idioten som startat tråden ens prata om att Jizya skall betalas av vanliga Svenssons i sitt eget land? Jo, han är sunni muslim, tyvärr.
Citera
2015-02-15, 12:24
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IslamicAge
Så du anser att Shiiter och sufer är muslimer? Stick härifrån. Det är just det här jag menar. Ni tror att ni är svenskar.

Fortsätt gå Israels ärende du och försök splittra Islam. Ni kommer inte att vinna. Profeten (SAW) har sagt att alla muslimer (dvs inte israeliter som du) ska gå ihop och segra.

"Nor will you be worshippers of what I worship.".

Det jag sa var att bara gud och endast gud är kung av domedagen. Men om någon strider mot islam och så vidare så vet man att det inte är en genuint troende.

Hörru pedofil äckel ska ni få tillgång till att knulla våra döttrar underåriga såna också??? Du är den mest perversa muslim jag någonsin varit med om att få uppleva.också icke muslimer kan blanda sig i diskussionen??? Jo du skulle någon IS företrädare komma och vilja ha stålar av mig så skulle det gå det missfostret illa. Och ni upprätta ett Kalifat ni tappar mark redan nu hahahaha. Hur skulle ni kunna vinna ett krig som vänder upp arslet till er Allah Satan 5 gånger om dagen.

Det va likadant när ni skulle hjälpa Palestinierna mot Israel 1967 (Fin tanke) Men ni förlorade det slaget tack vare att ni är så hjärndöda att ni måste be 5 gånger om dagen. Så era småkrig är snart över och jag tycker du ska förpassa dig till ert lilla påbörjade Kalifat till IS pedofilerna där. Ta med Boko Haram också pedofiler och våldtäktare det med. Ni skulle fan hem varenda praktiserande Islamist.
Citera
2015-02-16, 14:06
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Så du anser att Shiiter och sufer är muslimer? Stick härifrån. Det är just det här jag menar.
Ge mig lärda uttalanden där de säger kategoriskt att alla som är sufier och shiiter är ickemuslimer, sluta med din arroganta synsätt att du är den enda som förtjänar paradiset och att alla muslimer som kanske hamnat i synd eller som följer vissa madhabs är kuffar. Vart fan är din ödmjukhet? Varför tror du så bestämt att du och dina peers är de bästa människorna på jorden. Första generations muslimer Enligt IS din favorit organisation så är folket i Medina och Mekka otrogna, muslimerna i egypten är otrogna, alla shiiter är otrogna, alla som föds i ett sufiskt hushåll är otrogna alla i deras usprungliga orginisation nusra otrogna etc etc Förstår du inte hur galen du låter? du runkar säkert när såna här attacker sker http://www.liveleak.com/view?i=597_1423922928 eller när talibaner dödar skolbarn i Pakistan eller när IS spränger sig själva i marknader och moskéer. Eller när IS dödar egyptiska kopter bara för att de är kopter. Eller när Al Shabab spränger sig själva då läkarstudenter firar sin examen. Eller helt enkelt spränger sig själva bland massorna Vet att du kommer att stå till svars inför Gud. Du har en khawarij ideologi.

Citat:
Jag förstår inte varför icke-muslimer och låtsasmuslimer (s.k. andragenerationens invandrare som inte ens vet vad Islam handlar om men tror att de är muslimer) besvärar sig att svara då de inget vet.
Vilken jävla arrogans och ignorans, visst finns det de som kan inget om Islam och snackar skit. Men du var säkert en av de och lärde dig lite kunskap och nu tror du vet allt. Har kollat på dina inlägg och du snackar fan ännu mer skit än de låtsasmuslimer du snackar om.
Senast redigerad av Updown 2015-02-16 kl. 14:22.
Citera
2015-02-18, 00:52
Medlem
Citat:
4. Att felaktigt ljuga om islam ska inte vara tillåtet.

Citat:
Så du anser att Shiiter och sufer är muslimer? Stick härifrån.

Du tycker alltså att flashback ska banna shiiter och sufer?
Citera
2015-02-18, 14:26
Medlem
Mormonladys avatar
Nasrin Sjögren (fd muslim, numera kristen) gjorde ett inlägg på Facebook som förklarar hur muslimer i allmänhet tänker och tycker. Ett av hennes många bra inlägg förresten. Detta inlägg gör att jag bättre förstår varför en del muslimer får för sig att vilja avkräva icke-muslimer beskyddarskatt.

Citat:
Får med jämna mellanrum frågan om varför renläriga västhatande muslimer flyttar till dessa länder som de föraktar så djupt.

Svaret är enkelt.

1, Enligt islam tillhör hela världen muslimerna. Samtliga länder som inte är muslimska är att betrakta som orättfärdigt ockuperad mark som måste återbördas till islam.

2, Att den muslimska världen är ett enda stort kaos av misär och elände betraktas som ett resultat av omvärldens hat mot islam och muslimer. Man är övertygad om att det är så illa _trots_ islam, inte _på grund av_ islam.

3, Man har en plikt att missionera och inta den icke-muslimska världen. Med våld om så krävs. Inte förrän hela världen har underkastat sig islam kommer det att bli fred, enligt islams läror.

4, De icke-muslimska ländernas välstånd betraktas som ett resultat av deras förtryck och utsugning av de muslimska länderna och deras befolkning. Det är således endast fråga om att ta tillbaka det som har bestulits från dess rättmätiga ägare.

Ungefär så. Det är skruvat, men har sin egen interna koherens och rationalitet. Som vilken annan sekt som helst.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1394783747499589&id=10000 9039320669&pnref=story
Citera
2015-02-18, 14:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mormonlady
Nasrin Sjögren (fd muslim, numera kristen) gjorde ett inlägg på Facebook som förklarar hur muslimer i allmänhet tänker och tycker. Ett av hennes många bra inlägg förresten. Detta inlägg gör att jag bättre förstår varför en del muslimer får för sig att vilja avkräva icke-muslimer beskyddarskatt.

Citat:
Får med jämna mellanrum frågan om varför renläriga västhatande muslimer flyttar till dessa länder som de föraktar så djupt.

Svaret är enkelt.

1, Enligt islam tillhör hela världen muslimerna. Samtliga länder som inte är muslimska är att betrakta som orättfärdigt ockuperad mark som måste återbördas till islam.

2, Att den muslimska världen är ett enda stort kaos av misär och elände betraktas som ett resultat av omvärldens hat mot islam och muslimer. Man är övertygad om att det är så illa _trots_ islam, inte _på grund av_ islam.

3, Man har en plikt att missionera och inta den icke-muslimska världen. Med våld om så krävs. Inte förrän hela världen har underkastat sig islam kommer det att bli fred, enligt islams läror.

4, De icke-muslimska ländernas välstånd betraktas som ett resultat av deras förtryck och utsugning av de muslimska länderna och deras befolkning. Det är således endast fråga om att ta tillbaka det som har bestulits från dess rättmätiga ägare.

Ungefär så. Det är skruvat, men har sin egen interna koherens och rationalitet. Som vilken annan sekt som helst.

Vilket stämmar bra överens med dom konklusioner man kan skapa genom att delta på detta subforum och granska det pådyvlande islams apologetik.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in