2015-02-14, 06:37
  #11161
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag tänkte mig för första gången att starta om min burk på eget bruk. Jag vet hur jag tar mig in i BIOS, men vart hittar jag/vart ser jag var min W7 installation finns? Har hört att de brukar ligga med i datorn så undrar vart jag hittar den. Behöver jag bränna ut den på DVD först eller kan jag köra den direkt när jag är i BIOS?

Rätta gärna mina fel

Du vill utföra en fabriksåterställning med hjälp av datorns recovery?
Citera
2015-02-14, 06:41
  #11162
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tänker du på detta som då skapas i samband med en ny installation? -> http://sv.wikipedia.org/wiki/Master_Boot_Record

Jag har försökt sätta mig in i ärendet, men det verkar som du har fått en misslyckad installation.
Utför en ny med hjälp av en installationsskiva om du kan.
Citera
2015-02-15, 15:29
  #11163
Medlem
Fel medelande av windows loader. HJÄLP!
Tjo,körde en ominstallation av datorn tidigare. När jag skulle göra installationen kunde jag inte välja någon av diskarna så jag googlade och fick upp hur man gjorde en total rensning på disken som skulle hjälpa. Problemet var sedan att partionerna,vad det nu är för något..Har också rensats vilket gör att windows loader inte fungerar. Detta medelande kommer nu upp..Error finding your systems active partition. Har prövat att gå in i diskhanteraren och göra partitionen till aktiv men detta fungerar ej. Hur ska jag göra för att få en fungerande aktiv partition? :/
Citera
2015-02-15, 16:22
  #11164
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilleosse
Fel medelande av windows loader. HJÄLP!
Tjo,körde en ominstallation av datorn tidigare. När jag skulle göra installationen kunde jag inte välja någon av diskarna så jag googlade och fick upp hur man gjorde en total rensning på disken som skulle hjälpa. Problemet var sedan att partionerna,vad det nu är för något..Har också rensats vilket gör att windows loader inte fungerar. Detta medelande kommer nu upp..Error finding your systems active partition. Har prövat att gå in i diskhanteraren och göra partitionen till aktiv men detta fungerar ej. Hur ska jag göra för att få en fungerande aktiv partition? :/

Lite svävande information. Vilket operativsystem handlar det om?
Citera
2015-02-15, 17:04
  #11165
Medlem
maribs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kan du öppna dessa som pilen visar? -> http://s23.postimg.org/rw784t86j/Forum_Mix.png

Du kan testa med att finna den försvunna partitionen med hjälp av detta program -> http://findandmount.com/

Detta är vad jag ser vidare, men vet inte vad det betyder!
http://postimg.org/image/411a9koy3/

Och programmet visar detta
http://postimg.org/image/ku2hl7uwh/

Vad är din konklusion av detta?
Citera
2015-02-17, 09:05
  #11166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Lite svävande information. Vilket operativsystem handlar det om?
Windows 7
Citera
2015-02-17, 15:40
  #11167
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marib
Detta är vad jag ser vidare, men vet inte vad det betyder!
http://postimg.org/image/411a9koy3/

Och programmet visar detta
http://postimg.org/image/ku2hl7uwh/

Vad är din konklusion av detta?

Att du endast har denna fysiska HDD som då visas på bild.
Citera
2015-02-17, 19:46
  #11168
Medlem
maribs avatar
http://assets.overclock.net.s3.amazonaws.com/1/1f/1ffbda4a_vbattach64365.jpeg

Se denna bild. Det är en sån jag har haft, disk D, men nu är den borta! Det jag inte vet är om återställningspunkten fortfarande fungerar, nu när den är borta!

http://postimg.org/image/gbkph7qrr/

Och se på detta då, en dump från diskmgmt.msc. Vad är disken utan namn? 8 gb utrymme och 100% ledigt? Kan det vara min försvunna recovery partion? När jag högerklickar på den kan jag inte göra så mycket heller.


Edit:

http://postimg.org/image/si6zik11j/

Se här då. Har använt ett program som heter easeus. Det säger att jag har två partioner, DÄR är min recovery! Som du ser utan namn (som jag inte klarar av att ändra namn på i diskmgmt.msc). Det står också att den har 1 gb ledigt av 8gb. Varför säger diskmgmt.msc att den är 100% ledig?

Hur jobbar vi vidare? Hoppas att denna information kan hjälpa dig vidare till att hjälpa mig vidare
__________________
Senast redigerad av marib 2015-02-17 kl. 20:10.
Citera
2015-02-17, 19:59
  #11169
Medlem
deadhead.s avatar
Någon som vet vart man kan ladda ned Windows 7 utanför Sveriges gränser? De som alla länkar till fungerar inte från utlandet och mitt internet är inte den snabbaste med VPN
Citera
2015-02-18, 07:53
  #11170
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Någon som vet vart man kan ladda ned Windows 7 utanför Sveriges gränser? De som alla länkar till fungerar inte från utlandet och mitt internet är inte den snabbaste med VPN

Scrolla ner på sidan -> http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7-och-8-fran-ett-usb-minne

Där finner du rena versioner.
Citera
2015-02-18, 08:01
  #11171
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Scrolla ner på sidan -> http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7-och-8-fran-ett-usb-minne

Där finner du rena versioner.
Kommer bara till en error sida när jag går genom min ISP. Går jag genom en svensk VPN fungerar det utmärkt, men kommer ta åratal med min anslutning.
Citera
2015-02-18, 08:20
  #11172
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Kommer bara till en error sida när jag går genom min ISP. Går jag genom en svensk VPN fungerar det utmärkt, men kommer ta åratal med min anslutning.

Och du kan inte inaktiverar din VPN under tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in