Citat:
Ursprungligen postat av
Stabskapten
Det enkla svaret på din fråga är förstås "alla hippa prylar som separatisterna inte redan har och som ryssarna är beredda att avvara". Vad det sedan innebär i praktiken ska jag låta vara osagt. Jag vet nästan inget om rysk militär materiel och orkar inte läsa på. Om du vill sätta dig in i saken kan jag rekommendera den här rapporten, från det militära konsultbolaget ARES, som är det enda seriösa om separatisternas beväpning som jag har stött på:
http://armamentresearch.com/Uploads/Research%20Report%20No.%203%20-%20Raising%20Red%20Flags.pdf
Så här skriver ARES i sin slutsats (s. 87 i rapporten):
Som du ser är separatisterna materiellt underlägsna den ukrainska armén och det finns ett mycket stort utrymme för att höja separatisternas militära kapacitet genom tillförsel av ryska vapen. Förmodligen skulle det inte ens kräva att man levererade några särskilt "hippa" grejor.
Ryssarna har skickat in 100 + av sin absolut senaste variant av T72, hundratals pansarfordon, mängder med artilleri inklusive varianter UA aldrig haft.
Ryssarna har senaste varianten av Pantsir som jobbar på K bandet med sin radar, mycket svår att störa ut.
I princip alla befälhavare och soldater är ryssar eller kaukasier från Ryssland, sluta skriv din efterblivna dynga.