2015-02-16, 18:34
Medlem
Vitalrepuss avatar
Kanske lite väl långsiktigt, men mina föräldrar bokade en resa till Amsterdam den 17:e juni, och eftersom att det kan bli lite tråkigt att hänga med dem i längden så undrar jag om någon fb:are ska dit samtidigt som jag och kanske vill hooka up och ta en bärs/holk ?
Citera
2015-02-16, 21:51
Medlem
lemon99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalrepus
Kanske lite väl långsiktigt, men mina föräldrar bokade en resa till Amsterdam den 17:e juni, och eftersom att det kan bli lite tråkigt att hänga med dem i längden så undrar jag om någon fb:are ska dit samtidigt som jag och kanske vill hooka up och ta en bärs/holk ?

I Amsterdam hittar du lätt folk att hänga och snacka med
Citera
2015-02-16, 22:32
Medlem
Vitalrepuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemon99
I Amsterdam hittar du lätt folk att hänga och snacka med

Ja, det kommer jag garanterat göra. Jag har inga sociala svårigheter överhuvudtaget och, finner ofta nya vänner på stan. Jag skall även passa på att fråga när jag ändå befinner mig i tråden, finns det något område där folk sitter och röker där man bara kan sätta sig bredvid någon på en bänk och inleda ett samtal ?
Citera
2015-02-17, 00:47
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Vilka barer i och runt centrum har bäst ölutbud? Närheten till Belgien gör ju att det finns mycket belgisk öl, som jag förstått det, och det lär ju finnas en hel del gott som är svårt att få tag i här hemma, mycket spontanjäst och så vidare.
Först och främst rekommenderar jag dig att besöka De Bekeerde Suster, här är ett inlägg jag skrev för ett tag sedan:

(FB) Amsterdam '13

http://www.debekeerdesuster.nl/nieuws-aankondigingen/

Och In De Wildeman är riktigt bra också och värt ett besök:

http://www.indewildeman.nl/index.php?lang=en
Citera
2015-02-17, 13:13
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Först och främst rekommenderar jag dig att besöka De Bekeerde Suster, här är ett inlägg jag skrev för ett tag sedan:

(FB) Amsterdam '13

http://www.debekeerdesuster.nl/nieuws-aankondigingen/

Och In De Wildeman är riktigt bra också och värt ett besök:

http://www.indewildeman.nl/index.php?lang=en

Tack! Hyfsat utbud hos båda, särskilt In De Wildeman, även om jag hade hoppats på lite mer surisar. Du vet inte var man kan få tag på lite 3 Fonteinen och Cantillon där borta? Fast det kanske är lika ovanligt där som i Sverige, trots närheten till Belgien?
Citera
2015-02-17, 14:11
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Tack! Hyfsat utbud hos båda, särskilt In De Wildeman, även om jag hade hoppats på lite mer surisar. Du vet inte var man kan få tag på lite 3 Fonteinen och Cantillon där borta? Fast det kanske är lika ovanligt där som i Sverige, trots närheten till Belgien?
Vet tyvärr inget om 3 Fonteinen och Cantillon. Men nu har du två tips på bra ölställen i alla fall och In de Wildeman har störst utbud men De Bekeerde Suster skall man inte missa då deras egenbryggda öl är fantastiskt goda. Och för mig som gillar veteöl är deras Witte Antonia rent himmelsk och rekommenderas starkt om man tycker om veteöl.
Citera
2015-02-17, 14:34
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Vet tyvärr inget om 3 Fonteinen och Cantillon. Men nu har du två tips på bra ölställen i alla fall och In de Wildeman har störst utbud men De Bekeerde Suster skall man inte missa då deras egenbryggda öl är fantastiskt goda. Och för mig som gillar veteöl är deras Witte Antonia rent himmelsk och rekommenderas starkt om man tycker om veteöl.

Okej, 3 Fonteinen och Cantillon är ju bara lyx, klarar mig gott och väl med dina tips. De Bekeerde Suster ska självklart också få ett besök, ska bli kul att prova deras egna öl, och jag gillar också veteöl mycket, så Antonia testas med stor sannolikhet under resan!
Citera
2015-02-25, 22:14
Medlem
Sticker ner den 19e juli och 4 dagar framåt med 5 polare för att på lördagen kika in defqon1. Hoppas vi ses där!

Peace n weed!
Citera
2015-02-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkstreck
Sticker ner den 19e juli och 4 dagar framåt med 5 polare för att på lördagen kika in defqon1. Hoppas vi ses där!

Peace n weed!

Så ni har redan spikat Defqon biljetter? Bra jobbat!
Citera
2015-02-26, 21:51
Medlem
lemon99s avatar
Biljetterna släpps 28:e mars och det är väl i juni, inte i juli
Citera
2015-02-27, 00:08
Medlem
Electruss avatar
Jag och en polare till har planer på att eventuellt åka ner till Amsterdam i 2 veckor i oktober under ADE, tänkte höra ifall någon har nått tips på bra hostels eller så billigt hotell som möjligt under 2 veckor där nere?

Tänkte även höra om någon har lite tips på bra Coffe shops som är värda ett besök där nere samt ifall det är värt att ta en dags tur till Rotterdam för att spana in rökat i den staden också?
Citera
2015-03-01, 21:01
Medlem
skinkelvinkels avatar
Är det någon som går och funderar på att flytta till Amsterdam?

Jag har bott där och har jobb klart där nere. Det svåra är att hitta någonstans att bo till ett vettigt pris. Så om någon går i samma tankar, har ett kapital och kan få sig ett jobb där nere så hör av er så kan vi leta en lägga.

Jag har jobb på en smartshop btw, så de vore nice om du är okej med dagliga jollar och psykedelia då och då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in