2015-02-04, 21:38
Medlem
Vitalrepuss avatar
Mina föräldrar skall möjligtvis boka en resa till något Europeiskt land i sommar, och Nederländerna (där Amsterdam då skulle vara resmålet) finns på listan över alternativ! Jag är sugen på att åka ned dit dels för att det verkar som en intressant stad, och dels för rökar! Det var riktigt längesedan jag rökte, och en av anledningarna är att jag har varit rätt psykiskt instabil.

Jag funderar dock på att pröva en liten holk när man ändå är där, så var skall man gå för att inhandla gräs? Något ställe ni rekommenderar? Hur ser det ut med lagarna där? Får man blossa i en park eller något annat fint ställe eller är detta endast tillåtet i en Coffee Shop?

Mvh
Citera
2015-02-04, 21:44
Medlem
tvivales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErenJaeger
Gött å höra ska nämligen ner nu i augusti med några polare så det lär bli mycket röka
Är det lugnt kan man gå på gatorna runtom i Amsterdam och puffa eller är det too risky?
Sköter du det snyggt så är det inga problem. Med andra ord, ja. Spliff-rökande är absolut lägsta prioritering för polisen i Amsterdam.
Citera
2015-02-05, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalrepus

Jag funderar dock på att pröva en liten holk när man ändå är där, så var skall man gå för att inhandla gräs? Något ställe ni rekommenderar? Hur ser det ut med lagarna där? Får man blossa i en park eller något annat fint ställe eller är detta endast tillåtet i en Coffee Shop?

Mvh

Förstår att du är psykisk instabil, men om du kollar FÖRSTA inlägget i denna tråd och läser det innan du skriver så kanske du hade fått svar på många av dina frågor.
Citera
2015-02-05, 07:35
Medlem
Vitalrepuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Förstår att du är psykisk instabil, men om du kollar FÖRSTA inlägget i denna tråd och läser det innan du skriver så kanske du hade fått svar på många av dina frågor.

Haha, såg det nu, sorry.
Citera
2015-02-05, 09:07
Medlem
Struisvogels avatar
För events och fester så kan det även vara bra att kolla in följande sidor:

http://www.residentadvisor.net/
http://partyflock.nl/
https://www.goabase.net/

---------

Det är ok att röka på gator och torg. Ni kan även röka på barer och klubbar om de har rökrum eller uteservering, det värsta som kan hända är att någon som jobbar där ber er att släcka.

Hittar ni tunga droger så stoppa dem i strumpan eller underkläderna när ni går in på en klubb då det kan vara så att de kollar era fickor och även plånbok. Hittar de droger så får ni inte komma in och de tar det även ifrån er. OBS gräs är ok mer än 9/10 gånger, har aldrig varit med om att de sagt nej eller tagit det men de har sett ut att tänka på det ett par gånger.
Citera
2015-02-06, 19:41
Medlem
Hur skulle ni säga att man ska tolka menyerna? Är det mycket skillnad på lågpris grejerna och de dyrare? Om man är fantast av brunt, något speciellt som rekommenderas?
Citera
2015-02-07, 08:32
Medlem
Amstermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittklas
Hur skulle ni säga att man ska tolka menyerna? Är det mycket skillnad på lågpris grejerna och de dyrare? Om man är fantast av brunt, något speciellt som rekommenderas?

Personligen tycker jag de inte spelar någon roll. På många menyer kommer sativor vara dyrare, men de betyder inte att de är bättre för de utan det är av den enkla anledningen att dom tar längre tid att odla är indicor, därför indicor anses "billiga".

När det kommer till hasch rekommenderar jag de som kommer från nepal / indien. Marockanskt och afghanskt blir jävligt B i längden.
Citera
2015-02-07, 19:13
Medlem
Jag är i Amste nu och det är riktigt kul här! Jag bor på ett bra hotell vid Dam square. Några andra som är här också? =)
Citera
2015-02-09, 14:42
Medlem
myskotekets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marekuse
Jag är i Amste nu och det är riktigt kul här! Jag bor på ett bra hotell vid Dam square. Några andra som är här också? =)

Även jag är här, hur länge blir du här?
Citera
2015-02-11, 09:35
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterman
När det kommer till hasch rekommenderar jag de som kommer från nepal / indien. Marockanskt och afghanskt blir jävligt B i längden.

Håller med, jag testade även ICE när jag var där och enligt mig var det inte värt priset, visst blir man jävligt bränd på det men du kan inte ta 7ggr mindre än en vanlig dos(det är ca 7ggr priset) och ruset var för mig som andra bruna sorter, enda skillnaden var att du inte behövde använda lika mycket.
Citera
2015-02-11, 21:25
Medlem
superbajss avatar
[quote=fittklas|Om man är fantast av brunt, något speciellt som rekommenderas?[/QUOTE]
kolla in
Rifman sorterna (noor (!!!), sensabile, rihab) - Dampkring (€10-15/g)
Pioneer bloc - Dampkring (€8,50/g)
Amnesia creme - Utopia (€14?/g)
Tingi - Voyagers (€10/g)
White choco block - Boerejongens (€8,50/g, ett riktigt kap)
Citera
2015-02-12, 17:20
Medlem
Punklivs avatar
Vilka barer i och runt centrum har bäst ölutbud? Närheten till Belgien gör ju att det finns mycket belgisk öl, som jag förstått det, och det lär ju finnas en hel del gott som är svårt att få tag i här hemma, mycket spontanjäst och så vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in