2015-02-17, 01:34
Medlem
Kattmattas avatar
Läste någonstans att man upplever en extrem smärta vid hängning, men det framgick inte om skribenten syftade på hängning genom halsförskjutning eller strypning.

Är det någon som vet om man upplever mycket smärta genom att strypa sig till döds sekunderna innan man tuppar av?
Citera
2015-02-17, 01:46
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmatta
Läste någonstans att man upplever en extrem smärta vid hängning, men det framgick inte om skribenten syftade på hängning genom halsförskjutning eller strypning.

Är det någon som vet om man upplever mycket smärta genom att strypa sig till döds sekunderna innan man tuppar av?
De med erfarenhet finns inte längre kvar i livet och kan därför inte berätta om upplevelsen. Gissningsvis måste det vara oerhört plågsamt, men det är förhoppningsvis en kortvarig smärta. Skulle dock välja ett annat tillvägagångssätt.
Citera
2015-02-17, 02:29
Medlem
VenomXs avatar
Citat:

Det tenderar att vara ganska smärtsamt att bli strypt av folk i största allmänhet så jag tror inte det förändras särskilt mycket av att du gör det på dig själv via extern anordning med syftet att dö av det

Det finns nog definitivt mindre smärtsamma sätt att ta livet av sig i alla fall, om det är det man är ute efter.
Citera
2015-02-17, 02:34
Bannlyst
Poängen med hängning är att bryta nacken så man blir medvetslös direkt. Däremot om "droppet" är för lågt så kan du kvävas till döds, det är väl inte det allra bekvämaste kanske.
Citera
2015-02-17, 03:15
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:

Testa att hänga dig i en snara där du har en polare som snabbt tar loss dig.
Du kommer svimma på ungefär en halv sekund max, sen vaknar du till på golvet och undrar vad fan som hände.
Hur jag vet det här behöver vi inte gå in på, får skylla på ungdomlig dumhet, men ont gjorde det inte.
Det som gör ont är om inte luften klipps helt. Gör den däremot det så blir du medvetslös på ett ögonblick.
Citera
2015-02-17, 03:17
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Du kommer svimma på ungefär en halv sekund max, sen vaknar du till på golvet och undrar vad fan som hände.
Hur jag vet det här behöver vi inte gå in på, får skylla på ungdomlig dumhet, men ont gjorde det inte.
Det som gör ont är om inte luften klipps helt. Gör den däremot det så blir du medvetslös på ett ögonblick.
Det är inte luften som gör att man svimmar omedelbart. I så fall hade man svimmat av att hålla andan. Det är två blodkärl i halsen det handlar om.
Citera
2015-02-17, 03:19
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Det är inte luften som gör att man svimmar omedelbart. I så fall hade man svimmat av att hålla andan. Det är två blodkärl i halsen det handlar om.

Oavsätt vad, när jag testade så svimmade jag direkt. Sen vad det berodde på är rätt ointressant, men är rätt säker på att om man gör så och faktiskt ska ta livet av sig, så vaknar man inte nått mer.
Citera
2015-02-17, 03:50
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop

Nej, det tar inte bara en halv sekund max, det tar i regel ca 10-15 sekunder om du stryper en person genom att skära av blodflödet i halsvenerna, och ännu längre om du skär av endast lufttillförseln dvs kvävning. Så om det tog dig en halv sekund så var det något annat som hände samtidigt, kanske blev du så överväldigad att du svimmade eller så hade du något annat medicinskt fel som gjorde att det gick så snabbt.
Citera
2015-02-17, 04:53
Medlem
Strychnos avatar
OT raderat.

Håll er till ämnet som handlar om smärta vid hängning/strypning, INTE dödsångest.
Senast redigerad av Strychno 2015-02-17 kl. 05:12.
Citera
2015-02-17, 05:57
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag har också läst att det kan vara extremt smärtsamt att bli hängd, så länge inte halskotan knäcks. I något fall var det en iranier (tror jag) som överlevt en avrättning och beskrev en fruktansvärd smärta i huvudet. Fast jag antar att det kan variera från fall till fall. Jag har i alla fall hängning långt ned på min personliga lista över sätt att begå självmord.
Citera
2018-02-20, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Jag har också läst att det kan vara extremt smärtsamt att bli hängd, så länge inte halskotan knäcks. I något fall var det en iranier (tror jag) som överlevt en avrättning och beskrev en fruktansvärd smärta i huvudet. Fast jag antar att det kan variera från fall till fall. Jag har i alla fall hängning långt ned på min personliga lista över sätt att begå självmord.

Tror du samma sak gäller om man exempelvis skulle lägga en snara runt halsen och dricka alkohol tills man kollapsar?
Citera
2018-02-20, 18:30
Medlem
darkomcfaces avatar
Om inte nacken går av så stryps blodtillförseln tilll hjärnan och du är nog inte vid medvetande mer än några sekunder. Kanske nån här har sett kampsportsblandningen UFC. Får dom in en bra strypning så blir den som blir utsatt medvetslös på sekunder. Dom flesta hinner inte ens tappa ur innan dom slocknar och domaren kommer in och bryter.

mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in