2015-02-16, 21:09
Medlem
1001PSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1001PS
Hans vapen gissar jag var en C7 Diemaco, stulen från danska försvaret. Dvs ett helautomatiskt gevär, och troligen är det helautomatisk eld han skjutit, därav alla tomhylsor.

Ja, vad var det jag skrev? Verkar dock ha fel om helauto.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/danskt-militarvapen-anvandes-vid-attacken/

"Det var danska militärens standardvapen, ett automatgevär av typen M/95, som användes vid terrorattentatet i Köpenhamn"

C7A1 Diemaco = M/95
Citera
2015-02-16, 21:21
Medlem
Någon annan än jag som blir irriterad över det faktum att det plötsligt handlar om judarnas "situation" i Europa pga att en jude sköts ihjäl? Icke-juden som sköts ihjäl, skit i honom.

Jag har inget emot judar men det börjar bli lite tröttsamt att dem alltid ska vara i centrum. Samma sak var det med Parisattackerna.
Senast redigerad av Skumjaevel 2015-02-16 kl. 21:24.
Citera
2015-02-16, 21:33
Medlem
AnnaKindbergBatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Någon annan än jag som blir irriterad över det faktum att det plötsligt handlar om judarnas "situation" i Europa pga att en jude sköts ihjäl? Icke-juden som sköts ihjäl, skit i honom.

Jag har inget emot judar men det börjar bli lite tröttsamt att dem alltid ska vara i centrum. Samma sak var det med Parisattackerna.

Men det är väl klart att judarna är i centrum när dom senaste terrordåden har resulterat i döda judar.
Det är klart att det är synd om den icke-juden som dog också. Men han var nog inte målet med attacken.

Muslimerna attackerar judar
Muslimerna attackerar oskyldiga

= muslimernas fel
Citera
2015-02-16, 21:34
Medlem
Bouchets avatar
Citat:

Jag reagerar över detta också, det är naturligtvis judarna som är väldigt utsatta iom att de är en minoritet. I Malmö hade man inte velat va öppet jude. Klart de ska skyddas. Men det jag stör mig på mest är att vi vanliga i majoriteten inte förväntas vilja ha nått skydd. Vi är ju också hotade! Finns ju många fall där de planerat halshuggningar av hela familjer. Hur ska vi skyddas???
Citera
2015-02-16, 21:41
Medlem
Aigiss avatar
Citat:

Inte det minsta, det behövs splittring på vänsterkanten. Såg precis på Aktuellt där nån jude stod och sa rakt ut att det är muslimerna som ligger bakom det mest inom antisemitism nu för tiden. Samtidigt stod nån mussla och försökte slå i tv-tittarna att problemet i Malmö och Sverige är högerextremister. Som om alla har bott under en sten senaste åren.
Citera
2015-02-16, 21:50
Medlem
Biljett hem till Yisrael löser jude-frågan. Jag ställer upp - för en enkel biljett

Citat:
Ursprungligen postat av Bouchet
Jag reagerar över detta också, det är naturligtvis judarna som är väldigt utsatta iom att de är en minoritet. I Malmö hade man inte velat va öppet jude. Klart de ska skyddas. Men det jag stör mig på mest är att vi vanliga i majoriteten inte förväntas vilja ha nått skydd. Vi är ju också hotade! Finns ju många fall där de planerat halshuggningar av hela familjer. Hur ska vi skyddas???
Citera
2015-02-16, 21:52
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:

https://www.motgift.nu/2015/02/bara-judiska-liv-raknas/ Nej det är inte bara du som uppmärksammar det.
Citera
2015-02-16, 22:05
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Inte det minsta, det behövs splittring på vänsterkanten. Såg precis på Aktuellt där nån jude stod och sa rakt ut att det är muslimerna som ligger bakom det mest inom antisemitism nu för tiden. Samtidigt stod nån mussla och försökte slå i tv-tittarna att problemet i Malmö och Sverige är högerextremister. Som om alla har bott under en sten senaste åren.

Jo (ironi) det är ju väldigt vanligt med skinheads med gröna bomber-jackor och Martens-kängor nu för tiden? Det var för fan FÖRTIO ÅR sedan! Wake up, Måna Muslim - hotet är akut, och stavas "I S L A M". Vi tar det en gång till, för Måna hade lite problem i grundskolan, "I S L A M". Såja, nu kanske t.om hon fattar (tveksamt..).
Citera
2015-02-16, 22:45
Medlem
(Min översättning)
Citat:
- Om man ritar profeten med en bomb på huvudet, så förtjänar man att bli mördad. Då kränker man 1,5 miljarder människor. Så säger man att det är yttrandefrihet. Men när en bror lägger upp en smiley på Facebook, så är han terrorist, och ska sättas i fängelse. Det är ju inte rättvis på något sätt.
Citat:
- Han har försökt att döda han tecknaren, eftersom tecknaren har kränkt vår profet. Tidigare i historien så försökte någon i Frankrike att göra satir om profeten. Det är allvarligt, fortsätter Abdullah.
Videon finns här: http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-02-16-hvis-man-tegner-profeten-med-en-bombe-fortjener-man-at-doe
Citera
2015-02-16, 22:49
Medlem
011235813s avatar
En av gärningsmannens vänner har nu intervjuats.

Han anser att ansvaret för helgens terrordåd bör ligga hos konstnärerna som tecknade profeten Muhammed.

Citat:
...
- Det var selvforskyldt, fordi de har krænket og provokeret vores profet. Det fører aldrig til noget godt, så dem der har udsat Danmark for terror, trusler og angst, det er dem, der har krænket profeten. Dem der har tegnet profeten, er dem der har udsat Danmark for den her terror. Tegnerne er medskyldige i, at danskerne skal leve i frygt.
...

Källa:http://ekstrabladet.dk/nyheder/terror/ven-af-omar-de-er-selv-ude-om-det-det-var-selvforskyldt/5445654
Citera
2015-02-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
(Min översättning)

Videon finns här: http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-02-16-hvis-man-tegner-profeten-med-en-bombe-fortjener-man-at-doe
Fan man spyr ju av det där. Han såg också ganska normal ut imo. Fan alltså det här problemet måste moskéerna ta tag i nu. Håller tummarna för att det här sättet att se på livet börjar försvinna.
Citera
2015-02-16, 22:57
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.Stone
Fan man spyr ju av det där. Han såg också ganska normal ut imo. Fan alltså det här problemet måste moskéerna ta tag i nu. Håller tummarna för att det här sättet att se på livet börjar försvinna.
Du får nog hålla tummarna länge. Det kommer bli värre.

Tror du moskéerna får något incitament från staten att lösa detta? Ansvaret är trots allt Löfvens och Sahlins. Under sig har de högst kompetenta SÄPO som inte kan avvärja hur många hot som helst.
Andra länders historia vittnar om en mörk framtid för oss. Tack media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in