Citat:
Ursprungligen postat av
Rock N Roll
En synagoga i Köpenhamn har beskjutits för 2 minuter sedan enligt Expressen.
Händer mycket i Köpenhamn nu. Svårt att lägga sig och sova när polisens hellikopter snurrar runt i kvarteret och väsnas som fan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
Ok, då är det alltså en del egna slutsatser som inte nödvändigtvis behöver överensstämma med verkligheten då.
Vittnesuppgiften jag citerade kom inte från aftonbladet iofs men vittnet var namngivet samt arbetade i närliggande byggnad.. men visst.. har du känningar inom HA så vet du såklart bäst om vilka vittnesuppgifter som finns eller inte.
Ja självklart är det egna slutsatser. Jag är varken orakel, polis eller profet. Mina slutsatser har jag fått genom att lyssna på vad polisen säger, vad folk jag känner som var med säger och vad som ger mening när man sållar i journalisternas fantasier och sensationer. Om de stämmer med verkligheten eller inte, återstår att se.
Jag har bott mitt i smeten i 20 år. Jag har varit vittne till skottlossningar. Gängmedlemmar har mördats 20 m från min trappuppgång. Jag har festat med HA-medlemmar. Jag har festat med poliser. Mina barn har gått i samma dagis som morddömda gängmedlemmars barn. Jag är väldigt social, hälsar och pratar ofta med folk jag möter. Jag skiter i om de är från MC-gäng, kinesisk maffia, serber, albaner eller bara vanliga danskar som bor och jobbar i kvarteret. Jag ställer inte till med problem, och råkar heller inte ut i problem.
Efter 20 år, känner man många och har bra koll på vem som är vem, och vad som händer i stan.
När det hålls en debat i Krudttønden med 3 kontroversiella deltagare, är 6 PET-folk standard. Stället har alltid lokal väktare i dörren, så jag utgår från att det samma har varit gällande idag. När polisen efter händelsen säger att de har haft 6 från PET på plats, är jag inte överaskad. När man hör att lokala väktare har varit där, är det som det brukar vara. Ingen hemlig inside kunskap, bara vanlig erfarenhet.
Jag har hört många vittnen på tv i dag. Som vanligt, och helt naturligt efter en sådan händelse, har de ganska många olika versioner av vad som hänt. Jag vill inte häfta mig för mycket i vad ett vittne har sagt, men hellre vänta tills polisen kommenterar saken.