2015-02-16, 11:51
Medlem
Luzurs avatar
Varför just Europa? Då det är judar skulle man vilja tro att Mecka och Arabiska halv-ön är mera i smak som mål för deras kärnvapen.

Annars blir det ju lite som att slå sönder myrstacken bara för att man blir mobbad av korna.
Citera
2015-02-16, 11:55
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
Jag skrev ju att du skulle läsa vad som stod. Det handlar inte om att Israel ska starta krig mot Europa för att vinna nåt. Det handlar om att om Israel är under hot att förintas så kommer de ta Europa med sig.

Vilket naturligtvis ær rent nonsens. De tjænar ingenting på det. Snarare skulle de ta sina motståndare med sig.

Citat:
Om man analyserar Israel hur de attackerar civila i Gaza och Libanon så är det fullt möjligt. De har inga gränser.

Sjælvklart har de grænser. Det finns otaliga beskrivningar av hur de undivikit ditten och datten p.g.a. att de vill minska civila mål. De har till och med tagit fram hela vapensystem før att førsøka undvika civila mål. Det hær ær bara gammal vanlig tramspropaganda.

Citat:
De har en doktrin som går ut på att attackera civila för att minska stödet till motståndares krigare.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dahiya_doctrine

Då tycker jag att du ska læsa det du postar. Det sæger næmligen inte det du påstår att det sæger.

Citat:
Men du måste ju läsa.

Lyd ditt eget råd hær.

Citat:
Jag har dessutom själv på nätet läst sionister komma med dolda hot som insinuerade det.

Extremt troværdigt. Du har alltså bråkat med judar på nætet och då har de hotat hela Europa med ødelæggelse?
Citera
2015-02-16, 12:51
Medlem
Ulvhamns avatar
Är det här tråden för IS Psyops?

Den börjar bra i alla fall, lite lösrykta tankar kring ett planerings scenario från Israel. Det skulle vara trevligt att veta högt Israel själva rangordnar detta scenario på listan av tänkbara utfall.
Jag tror strax över invasion av zombies.
Citera
2015-02-16, 13:04
Medlem
0.02 använd befintlig forumdel för konspirationsteorier

Vapen och militär --> konspirationsteorier
/Moderator
Citera
2015-02-16, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Vilket naturligtvis ær rent nonsens. De tjænar ingenting på det. Snarare skulle de ta sina motståndare med sig.

Sjælvklart har de grænser. Det finns otaliga beskrivningar av hur de undivikit ditten och datten p.g.a. att de vill minska civila mål. De har till och med tagit fram hela vapensystem før att førsøka undvika civila mål. Det hær ær bara gammal vanlig tramspropaganda.

Då tycker jag att du ska læsa det du postar. Det sæger næmligen inte det du påstår att det sæger.

Lyd ditt eget råd hær.

Extremt troværdigt. Du har alltså bråkat med judar på nætet och då har de hotat hela Europa med ødelæggelse?

Jag har läst:

Citat:
The 2009 United Nations Fact Finding Mission on the Gaza Conflict makes several references to the Dahiya doctrine, calling it a concept which requires the application of "widespread destruction as a means of deterrence" and which involves "the application of disproportionate force and the causing of great damage and destruction to civilian property and infrastructure, and suffering to civilian populations." The Fact Finding Mission which submitted the Report concluded that the doctrine had been put into practice during the conflict.

Hur många dog senast man använde doktrinen?

Citat:
Enligt FN dödades mellan 7 juli och 26 augusti minst 2131 palestinier. Minst 1473 av de döda var civila, därav 501 barn och 257 kvinnor.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gazakriget_2014

69 % civila

Det är tveklöst medvetet och visar att Israel inte gör skillnad på civila och soldater. Samson option är alltså rimlig att anta som riktig.
Citera
2015-02-16, 14:30
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Jag har läst:

Hur många dog senast man använde doktrinen?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gazakriget_2014

69 % civila

Det är tveklöst medvetet och visar att Israel inte gör skillnad på civila och soldater. Samson option är alltså rimlig att anta som riktig.

Du läser ju wikipedia som fan läser bibeln. Det enda ovanstående bevisar är att israelerna förstör infrastruktur och byggnader för att minska risken för att Hamas kan nyttja byggnaderna. Du glömmer bekvämt bort de delar av texten du själv hänvisar till som visar att israelern ofta försöker att få de civila evakuerade, och ger tid för detta innan militära operationer sker.

Andelen dödade civila är troligtvis till största delen Hamas fel, dels då de själva medvetet attackerar civila, och dels då de själva oftast väljer att placera ledninngsbunkrar, vapenlsger o.s.v. i närhet av, eller i direkt anslutning till civila. Sjukhus och skolor är vanliga platser. Det är således, i de allra flesta fall, Hamas och palestiniernas eget fel att deras civila dör.

EDIT: Och sedan drar du slutsatsen att tramset om Samson Option är legitimt för att Hamas ser till att få sina egna civila ihjälslagna för ökat propagandavärde. Bra tänkt.
Senast redigerad av T-80U 2015-02-16 kl. 14:32.
Citera
2015-02-16, 14:50
Bannlyst
Tror nog att det är Teheran som är första målet i den doktrinen (om den ens stämmer).

Det där är vanlig avskräckningspolitik så ayastollarna tänker efter.
Citera
2015-02-16, 15:07
Medlem
nikolateslaghosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokenOfTime
Tesen faller direkt med tanke på att det finns judar i alla Europas städer. Tror du att Israel bombar sina egna?
De gjorde ju det i WW2 så varför inte nu? De har ju bjudit in en hel del att bo/nybyggare nu under en ganska stressande anda nästan..
Citera
2015-02-16, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nikolateslaghost
De gjorde ju det i WW2 så varför inte nu? De har ju bjudit in en hel del att bo/nybyggare nu under en ganska stressande anda nästan..

Fan jag visste inte ens att Israel existerade under WW2. Tack för att du rättar mig.
Citera
2015-02-16, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Du läser ju wikipedia som fan läser bibeln. Det enda ovanstående bevisar är att israelerna förstör infrastruktur och byggnader för att minska risken för att Hamas kan nyttja byggnaderna. Du glömmer bekvämt bort de delar av texten du själv hänvisar till som visar att israelern ofta försöker att få de civila evakuerade, och ger tid för detta innan militära operationer sker.

Andelen dödade civila är troligtvis till största delen Hamas fel, dels då de själva medvetet attackerar civila, och dels då de själva oftast väljer att placera ledninngsbunkrar, vapenlsger o.s.v. i närhet av, eller i direkt anslutning till civila. Sjukhus och skolor är vanliga platser. Det är således, i de allra flesta fall, Hamas och palestiniernas eget fel att deras civila dör.

EDIT: Och sedan drar du slutsatsen att tramset om Samson Option är legitimt för att Hamas ser till att få sina egna civila ihjälslagna för ökat propagandavärde. Bra tänkt.

Du är sionist och därmed lögnare.

Dahiya ligger i Beirut vilket inte ens är nära gränsen till Israel där Libanonkriget var, det visar alltså att det inte var ett militärt mål. Det var ett civilt mål.

Jag följde kriget i Gaza senast, om det funnits vapenlager hade det skett sekundära explosioner. Det skedde inte och därför vet hela världen att IDF siktar på civila medvetet. IDF-soldater har själva sagt det och skrutit om det.

Hamas dödar inte sina egna, de har parader med massor med folk som hyllar dem och vill ta bilder med dem:

https://www.youtube.com/watch?v=X0dQesqd--4
https://www.youtube.com/watch?v=OqMd-t9RyLc
https://www.youtube.com/watch?v=esBUzj4JUpY

ONTOPIC.

Alla som studerat sionisterna vet att samson option är i linje med allt de sysslar med.

Nu blev tråden flyttad trots att det inte nånstans står att det är en konspirationsteori men jag är intresserad av det militära scenariot, hur skulle europeiska länder svara? Spanien, Italien, Frankrike etc är rika länder men hur militärt starka är de? Jag vet faktiskt inte riktigt och hade hoppats att mer insatta skulle svara.

Hur skulle Israel attackera? Via ubåt? flyg? missiler?
Senast redigerad av joghd 2015-02-16 kl. 17:01.
Citera
2015-02-16, 17:19
Medlem
Lao Tzus avatar
Aha

Där trillade poletten ner. Det är därför alla ska hem

När övriga världen förintas sitter man säkert i Israel
Citat:
Netanyahu urges Europe’s Jews to move to Israel

http://www.euronews.com/2015/02/15/netanyahu-urges-europe-s-jews-to-move-to-israel/
Citera
2015-02-16, 18:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Aha

Där trillade poletten ner. Det är därför alla ska hem

När övriga världen förintas sitter man säkert i Israel

Den farligaste platsen på jorden måste väl vara ett litet litet land som helt plötsligt skickar atombollar på blandade städer över hela världen - hur länge tror du det skulle dröja innan någon (människa eller försvarsprogrammerad dator) tänker "retaliate!!!" och skickade hela arsenalen på dem..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in