Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-03-06, 14:14
  #49
Avstängd
affekaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det är ingen konspiration när det faktiskt handlar om ett av skälen till att ha kärnvapen. Vid ett läge där Israel är rejält hotat och inte kan klara sig på egen hand kommer de göra ett ultimatum till USA då genom att hota Europa med attacker om de inte snarast kommer till undsättning. Att det blir just Europa som blir hotat handlar förmodligen om att deras kärnvapen kapacitet både i form av avstånd och kapacitet enbart räcker dit.

För Nordkorea kommer det säkerligen bli ett samma resonemang om de får fram tillräckligt med vapen att de kommer göra det klart och faller Nordkorea så faller världen. En av orsakerna till varför just kärnvapen är så skrämmande och varför det är så oerhört viktigt att begränsa att stater får tillgång till dessa.

Sedan tror jag europa redan har ett försvar kring detta faktum (vore tjänstefel annars). För missiler finns förmodligen inte mycket att göra. Men av Israels uppskattade ca 200 kärnvapen är det förmodligen en stor del som transporteras på andra sätt genom sjö och flygstridskrafter. Där kan man skydda sig, sedan om nu det finns portabla alternativ som Mossad står bakom finns även där möjlighet att skydda sig speciellt för länder som har en bra underrättelsetjänst.

Att tänka på här också är att Frankrike ensamt har ca 3 ggr fler kärnvapen än Israels uppskattade mängd.

Håller med dig, dock är ju omfattningen på Israelernas kärnvapen rätt osäkra. Israel har länge förnekat sina arsenal och det var ganska nyligen som man erkände fullt ut. Jag tror att Israel har fler kärnvapen än man kan tro och tyvärr tror jag inte att någon underrättelsetjänst kommer att kunna förhindra en ev attack från Israel eller framförallt Mossad.
Citera
2015-03-06, 16:25
  #50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Håller med dig, dock är ju omfattningen på Israelernas kärnvapen rätt osäkra. Israel har länge förnekat sina arsenal och det var ganska nyligen som man erkände fullt ut. Jag tror att Israel har fler kärnvapen än man kan tro och tyvärr tror jag inte att någon underrättelsetjänst kommer att kunna förhindra en ev attack från Israel eller framförallt Mossad.

Det är det mest skrämmande med stater som detta som vi alla vet har kapacitet och vilja att orsaka armageddon. Sverige har haft kapacitet till detta innan ens Sovjet men valde att inte gå på tåget då vilja saknades. Det är extremt skrämmande hur vissa stater tror de är världens mittpunkt och om de går under så går hela världen under.
Citera
2015-03-06, 18:14
  #51
Medlem
Iradeorums avatar
Det är ett riktigt obehagligt och sjukt tänkande som judarna visar upp med Samson-option. Antagligen ska det väl vara avskräckande men jag ser det som ren utpressning. Fast när nu Israel visat upp denna intention så kan ju first-strike vara ett alternativ för någon annan part. Troligen inte Europa som ligger helt under den judiska stöveln men man kan nog tänka sig att Kina och Ryssland är av lite hårdare virke.
Citera
2015-03-06, 18:43
  #52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Det är ett riktigt obehagligt och sjukt tänkande som judarna visar upp med Samson-option. Antagligen ska det väl vara avskräckande men jag ser det som ren utpressning. Fast när nu Israel visat upp denna intention så kan ju first-strike vara ett alternativ för någon annan part. Troligen inte Europa som ligger helt under den judiska stöveln men man kan nog tänka sig att Kina och Ryssland är av lite hårdare virke.
t
Jo och det är ganska märkligt faktiskt att inte Europa säger till på skarpen här. Det är ett öppet hot att förgöra oss alla. Officiellt finns här 4 ggr per kärnvapen och 10 dubbelt större konventionella stridskrafter, Detta är ju faktiskt ett hot mot Europas existens. Att detta får gå obemött är rätt konstigt. Det borde vara försöker ni något så är ni krossade innan ni ens hinner avfyra en enda missil.

Men Israel verkar få säga typ vad som och ingen vågar säga emot. Bara att hoppas de som faktiskt har makten inte är lika villrådiga.
__________________
Senast redigerad av Zaedrews 2015-03-06 kl. 18:47.
Citera
2015-03-06, 18:57
  #53
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
t
Jo och det är ganska märkligt faktiskt att inte Europa säger till på skarpen här. Det är ett öppet hot att förgöra oss alla. Officiellt finns här 4 ggr per kärnvapen och 10 dubbelt större konventionella stridskrafter, Detta är ju faktiskt ett hot mot Europas existens. Att detta får gå obemött är rätt konstigt. Det borde vara försöker ni något så är ni krossade innan ni ens hinner avfyra en enda missil.

Men Israel verkar få säga typ vad som och ingen vågar säga emot. Bara att hoppas de som faktiskt har makten inte är lika villrådiga.


På pappret borde det vara enkelt för Europa att säga ifrån men titta på länder som Frankrike och Tyskland. Dessa länder står helt under judiskt inflytande och det kan man enkelt se på deras lagstiftning som i princip omöjliggör all kritik mot judar. Den bittra sanningen är att europeiska politiker inte har mycket till reell makt utan den senare ligger hos penningsystemet och media.
Citera
2015-03-06, 19:12
  #54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
På pappret borde det vara enkelt för Europa att säga ifrån men titta på länder som Frankrike och Tyskland. Dessa länder står helt under judiskt inflytande och det kan man enkelt se på deras lagstiftning som i princip omöjliggör all kritik mot judar. Den bittra sanningen är att europeiska politiker inte har mycket till reell makt utan den senare ligger hos penningsystemet och media.

Jo men och man undrar vad det är för folk. Jag är villig att dö för Sverige men om Sverige skulle falla inte f*n skulle jag som sista åtgärd ta hela världen med mig. Det är ju rent sinnnessjukt. Jag skulle överleva och kämpa för Sverige och ta tillbaka vårt land inte döda mig och alla med mig....
Citera
2016-03-25, 16:04
  #55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
t
Jo och det är ganska märkligt faktiskt att inte Europa säger till på skarpen här. Det är ett öppet hot att förgöra oss alla. Officiellt finns här 4 ggr per kärnvapen och 10 dubbelt större konventionella stridskrafter, Detta är ju faktiskt ett hot mot Europas existens. Att detta får gå obemött är rätt konstigt. Det borde vara försöker ni något så är ni krossade innan ni ens hinner avfyra en enda missil.

Men Israel verkar få säga typ vad som och ingen vågar säga emot. Bara att hoppas de som faktiskt har makten inte är lika villrådiga.

Europa styrs av judar så de kommer inte säga nåt. De försöker gå emot judarna lite och då kommer judiska ISIS....
Att döda civila är en judisk grej, från atombomba till terrorism.
Citera
2022-02-27, 15:10
  #56
Medlem
Jag tänker så här, att desperationen hos Gud utvalda är stor nu, att de hetsar till krig mot Ryssland idag, Kina och Iran imorgon och alla andra som inte dansar efter deras pipa, att de mer än gärna vill ha ett kärnvapenkrig, ett sk "Samson Option", som sista utväg. Är detta Jahves vilja?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback