2015-02-15, 22:52
Medlem
Bor i princip granne med Synagogan i fråga, ca ett hus ifrån. Var på väg hem från krogen, och runt 04.30 tiden så hade polisen spärrat av hela gatan plus ett stort område runtomkring. Försökte få en poliseskort till min port som jag kunde peka ut från avspärrningen, men icke.

Min roomate var hemma när det skedde, och han berättade att han hörde fyra skott och såg sedan poliserna kalla på förstärkning etc. Han gick till och med ut på gatan för att kolla, vilket är helt sjukt.

Gick ned och tittade för ca 2 h sedan, och det är minst sagt en "stark" stämning, med poliser i flertalet redo med automatvapen, samt en hel del människor + nyhetsbyråer.

Känns inte tryggt att denna terrorvåg har nått Skandinavien...
Citera
2015-02-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azazo
Anspänningen gör att man kräks. Kan ofta ses på fotbollsspelare, innan de skall lägga en straff.
Det kan vara en fysisk reaktion mot någon terrordrog också. Många kriminella tar ju kemikalier före sina brott, för att våga mer.
Citera
2015-02-15, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreday
Bor i princip granne med Synagogan i fråga, ca ett hus ifrån. Var på väg hem från krogen, och runt 04.30 tiden så hade polisen spärrat av hela gatan plus ett stort område runtomkring. Försökte få en poliseskort till min port som jag kunde peka ut från avspärrningen, men icke.

Min roomate var hemma när det skedde, och han berättade att han hörde fyra skott och såg sedan poliserna kalla på förstärkning etc. Han gick till och med ut på gatan för att kolla, vilket är helt sjukt.

Gick ned och tittade för ca 2 h sedan, och det är minst sagt en "stark" stämning, med poliser i flertalet redo med automatvapen, samt en hel del människor + nyhetsbyråer.

Vid vilken tid fick du komma in igen? Måste vara en märklig känsla att ett terrorattentat hänt så nära inpå. Du kan nog lämna dörren olåst ett bra tag framöver för bor du i närheten av synagogan lär du ha poliser och vakter utanför ett gäng dagar till.

Skulle synagogan mot förmodan bli utsatt för något mer så får du lova att komma in här i tråden!
Citera
2015-02-15, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreday

Jag hade nog flyttat. Bodde tidigare i en kommun med stor judisk befolkning (större stad i EU), men flyttade för nåt år sedan pga hotbilden. Beklagar din situation och det som har hänt.
Citera
2015-02-15, 22:57
Medlem
Hegernatarens avatar
Så länge det finns muslimer på helig europeisk mark kommer detta att fortsätta.
Citera
2015-02-15, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Vid vilken tid fick du komma in igen? Måste vara en märklig känsla att ett terrorattentat hänt så nära inpå. Du kan nog lämna dörren olåst ett bra tag framöver för bor du i närheten av synagogan lär du ha poliser och vakter utanför ett gäng dagar till.

Fick inte komma in igen, och polisen kunde inte svara på när, så det blev till att sova hos en vän.

Gick hem igen runt tre-tiden dagen efter, och då var det fullt liv utanför. Ja, det är verkligen en märklig känsla att det var så tätt på. Tanken att jag kanske skulle gått hem tidigare igår och blivit vittne till detta är minst sagt skrämmande. Tur att utelivet i Kph är så pass bra att man vill vara ute länge
Citera
2015-02-16, 00:34
Medlem
Heja Benjamin. Hoppas alla judar följer sin ledare. Det finns regionala krafter därnere som kan ta hand om problemet. Så vi slipper

Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Israels premiärminister Benjamin Netanyahu uppmanar nu alla judar att flytta till Israel.

Varför måste judar ha ett eget kategori för rasism - antisemitism? De flesta judar är inte semiter. I Sverige är judar för det mesta ryssar o inte semiter. FYI: Palestinier är semiter.
Citera
2015-02-16, 00:48
Medlem
internet2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Heja Benjamin. Hoppas alla judar följer sin ledare. Det finns regionala krafter därnere som kan ta hand om problemet. Så vi slipper

Jag har aldrig begripit vad folk har emot Judar, min uppfattning om dem är att de är välintegrerade harmlösa hårt arbetande ofta med hög intelligens och bidrar till samhällena de lever i.

Det enda jag hör till leda är div konspirationsteorier som "Protocols of the Elders of Sion" att de kidnappar barn och dricker deras blod eller bara allmänt styr världen, allt detta mycket populärt i muslimska samhällen och till exempel vanligt i deras karikatyrspalter i dagstidningarna.
Citera
2015-02-16, 06:35
Medlem
rex144s avatar
Jag behöver en tidslinje,
vad jag förstår så attackerades föreningslokalen "Krutdurken" på kvällen, sedan gick flera timmar innan denne arab besärmde sig för att atatckera på natten Synagogan,

han hade enorm tur att det fanns en massa judar på natten, det normala är jo att på natten finns inte en kotte, hehe

så min undrar är har araben känt till att just den natten skulle synagonan vara smockat med judar, synagor brukar inte annonsera om sina sammankomster av säkerhetsskäl,
som även om han attackerade sýnagogan mitt på dagen en vardag, så kunde den vara stängd,

atatcket mot synagogan utfördes på en söndag, eller natten till söndag en lördag gelgas av judarna, sabbaten,

att hitta judiska mål sent på natten måste vara mycket svårt, araben hade tur?

det sägs att taxichauffören ringde polisen, en arabisk taxichaufför kände konstiga vibbar?
Citera
2015-02-16, 07:10
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Uppgiften att killen kräktes innan han sköt vakten, vad handlar det om?

DN skriver nu på morgonen (05:58) att han spelade berusad för att komma närmare:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/garningsman-latsades-vara-full/

Citat:
Gärningsmannen i Köpenhamn i helgen låtsades vara full för att komma helt nära den judiske man och de två poliser som vaktade synagogan på Krystalgade. Därefter drog han upp en pistol och avlossade flera skott som dödade den 37-årige judiske mannen och skadade poliserna.

Kom dock ihåg var ni hörde det först, nämligen av er egen residential sandnegeranalytiker rasbiolog redan igår kväll (18:32):

(FB) Köpenhamn: Skottlossning vid debattmöte där Lars Vilks deltar

Citat:
Alla som studerat terrorattentat i sandnegerländer vet att terrorister ofta tar till kreativa metoder för att komma nära offren.

Många gör misstaget att avfärda mig som ett troll, men mina analyser bygger på djupgående och närgående studier av sandnegerns liv och leverne. Det är få i landet som vågat sig så nära sandnegern som jag har och ändå undkommit med livet i behåll. Om ni planerar en resa i sandnegerland (inkluderat de av sandnegerflockar ockuperade områdena i Sverige) är det inte UD eller SÄPO ni ska kontakta för rådgivning och förebyggande åtgärder utan undertecknad.
Citera
2015-02-16, 09:12
Medlem
Repatrierings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
Någon som vet om Lars Vilks är inblandad i det här med?

Det skall enligt uppgift ha figurerat en pudel i en rododendronbuske i närheten. Det var dock ingen rondellhund. Dådet var utfört av en rasistisk, radikal och fundamental muslimsk broder till dig. En sällsamt vidrig uppvisning i förakt mot judar.

Om han delade det rabiata kvinnohat du uppvisar i din tidigare posthistorik förtäljer ej historien.
Citera
2015-02-16, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag behöver en tidslinje,
vad jag förstår så attackerades föreningslokalen "Krutdurken" på kvällen, sedan gick flera timmar innan denne arab besärmde sig för att atatckera på natten Synagogan,

han hade enorm tur att det fanns en massa judar på natten, det normala är jo att på natten finns inte en kotte, hehe

så min undrar är har araben känt till att just den natten skulle synagonan vara smockat med judar, synagor brukar inte annonsera om sina sammankomster av säkerhetsskäl,
som även om han attackerade sýnagogan mitt på dagen en vardag, så kunde den vara stängd,

atatcket mot synagogan utfördes på en söndag, eller natten till söndag en lördag gelgas av judarna, sabbaten,

att hitta judiska mål sent på natten måste vara mycket svårt, araben hade tur?

det sägs att taxichauffören ringde polisen, en arabisk taxichaufför kände konstiga vibbar?

- Saturday afternoon: gunman attacks free-speech debate hosted by controversial cartoonist Lars Vilks
- One man killed, three police injured
- Gunman flees by car - suspected vehicle later found abandoned
- Gunman calls taxi to take him to address in Norrebro district
- Police use information from taxi driver to identify address and release CCTV images
- After midnight on Sunday: gunman opens fire outside a Copenhagen synagogue, killing a Jewish man and wounding two police
- 03:50 GMT Sunday: Police keeping Norrebro address under observation come under fire from a man
- They fire back, shooting him dead
- Police arrest two men on Sunday and later charge them with helping the gunman

Saxxat från BBC: http://www.bbc.com/news/world-europe-31485086
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in