Citat:
Ursprungligen postat av
rex144
Jag behöver en tidslinje,
vad jag förstår så attackerades föreningslokalen "Krutdurken" på kvällen, sedan gick flera timmar innan denne arab besärmde sig för att atatckera på natten Synagogan,
han hade enorm tur att det fanns en massa judar på natten, det normala är jo att på natten finns inte en kotte, hehe
så min undrar är har araben känt till att just den natten skulle synagonan vara smockat med judar, synagor brukar inte annonsera om sina sammankomster av säkerhetsskäl,
som även om han attackerade sýnagogan mitt på dagen en vardag, så kunde den vara stängd,
atatcket mot synagogan utfördes på en söndag, eller natten till söndag en lördag gelgas av judarna, sabbaten,
att hitta judiska mål sent på natten måste vara mycket svårt, araben hade tur?
det sägs att taxichauffören ringde polisen, en arabisk taxichaufför kände konstiga vibbar?
- Saturday afternoon: gunman attacks free-speech debate hosted by controversial cartoonist Lars Vilks
- One man killed, three police injured
- Gunman flees by car - suspected vehicle later found abandoned
- Gunman calls taxi to take him to address in Norrebro district
- Police use information from taxi driver to identify address and release CCTV images
- After midnight on Sunday: gunman opens fire outside a Copenhagen synagogue, killing a Jewish man and wounding two police
- 03:50 GMT Sunday: Police keeping Norrebro address under observation come under fire from a man
- They fire back, shooting him dead
- Police arrest two men on Sunday and later charge them with helping the gunman
Saxxat från BBC:
http://www.bbc.com/news/world-europe-31485086