2015-02-16, 04:10
Medlem
Banned.s avatar
Jag finns med på listan, säkert även på den listan med 23K, skulle någon komma och konfrontera mig skulle jag inte ens komma ihåg att jag skrev det. Inte för att jag överhuvudtaget har skrivit något näthat. Möjligt att jag har handlat någon bok på CDON för evigheter sedan.
2015-02-16, 04:22
Medlem
En så pass allvarlig incident bör generera förändringar på forumet och vad som händer bakom kulisserna just nu och vad som kan tänkas rulla ut vet vi inte. Men att åtgärder måste till bör vara givet. Oavsett säkerhetsbrister eller ej så sitter man på information av sådant värde att det saknar betydelse hur säker plattformen i sig är då ett fysiskt beslagtagande eller en kniv i ryggen på samtliga användare av människorna bakom Flashback kan vara minst lika trolig.
2015-02-16, 04:35
Medlem
skeggmuffs avatar
Jag tycker du ska stanna kvar här på flashback, Expressen/Aftonbladets plan lär ju vara att skrämma bort folk härifrån, ignorera deras stasi-metoder. Skulle någon journalist kontakta dig så är det bara att be Han dra åt helvete och lägga på luren!
2015-02-16, 04:54
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Jag finns med på listan, säkert även på den listan med 23K, skulle någon komma och konfrontera mig skulle jag inte ens komma ihåg att jag skrev det. Inte för att jag överhuvudtaget har skrivit något näthat. Möjligt att jag har handlat någon bok på CDON för evigheter sedan.
En fråga för att komma vidare angående läckan. En teori kan vara att det är från en admin som slutat runt 2007.

Att det finns personnummer i dumpen kan komma från källor typ Blocket eller någon närstående företag kopplat till Bonniers eftersom RG tycks samarbeta med båda aftontidningarna.

En fråga till dig, fanns du med i dumpen och även ditt personnummer?

Tänk tillbaka om vart du använt mailadressen, om den använts till någon typ av tidningprenumeration , bokköp kopplat till Bonniers?.... Eller i kontakt ned myndighet?...Reggat Blocketkonto?
2015-02-16, 05:34
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Du och jag kommer alltid att vara på samma sida, men så lamt som admin beter sig är dåligt. Något kunde han säga, vad som helst, och verifieringssystemet med mailadresser borde tas bort.

Absolut. En enkel åtgärd som skulle göra mycket för att lugna folk.

De som redan finns i en läckt eller reverse-engineerad databas går det förstås inte att hjälpa, men för alla andra nuvarande och framtida användare skulle det vara utomordentligt bra om det uppenbara säkerhetshål som själva existensen av dessa emailadresser är togs bort.
2015-02-16, 05:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Regga med guerillamail? Är ju helt anonymt.

Du är inte den förste som föreslår det. Snarare den hundrade. Och visst kan man skydda sig mot säkerhetshålet genom att använda anonyma engångsadresser och liknande åtgärder.

Men varför inte TA BORT säkerhetshålet i stället, så slipper folk som vill skydda sig hålla på och krångla? Jag förstår inte varför en del absolut vill ha kvar dessa registreringsemailadresser när de uppenbarligen inte behövs.

Handlar det om att man har svårt att komma ihåg lösenord kan man ju göra säkerhetshålet frivilligt. De som vill uppge en kontaktemailadress för att återställa lösenordet får göra det, och vi andra slipper.
2015-02-16, 06:42
Medlem
AnnaKindbergBatras avatar
När man reggar sig borde det stå med stor text:

VÄNLIGEN ANVÄND INTE DIN PERSONLIGA MAIL FÖR ATT REGISTRERA DIG PÅ FLASHBACK
2015-02-16, 06:54
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaKindbergBatra
När man reggar sig borde det stå med stor text:

VÄNLIGEN ANVÄND INTE DIN PERSONLIGA MAIL FÖR ATT REGISTRERA DIG PÅ FLASHBACK

Det borde inte behöva stå något alls om email, för det behövs inga emailadresser.

Det är bara ett onödigt säkerhetshål att kräva verifiering via email vid registrering.

Ta bort kravet på email = problemet löst.
2015-02-16, 08:30
Medlem
isnisns avatar
Maskning hade inte hjälpt på länge, inte heller radera gamla inlägg. Archive.org och andra 'cache-sidor' har allt ändå.
Skulle någon se en sida med inlägg där det är maskat användarnamn, då kör man in länken på archive.org.

Tror att admins mer vill tjäna pengar i nuläget än att skydda oss användare och därför inte tar bort flera tusen inlägg, vilket leder till färre träffar på googles organiska sök = färre besök.
2015-02-16, 08:34
Medlem
Foliehattarna står styva och vajjande i vinden...

Om ni är så oroliga, varför slutar ni inte bara att använda flashback? Det är ganska sorgligt när man genom en dels inlägg förstår att de helt saknar liv utanför communityt.
2015-02-16, 08:37
Medlem
Kariminells avatar
Har skrivit en del inlägg. Försökt rannsaka mig själv. Jag har nog skrivit några olämpliga inlägg och det tar jag fullt ansvar för.
Jag vill bara påpeka att min respekt och kärlek började förtvina för ett bra tag sedan i och med att kvaliteten på forumet sänkts.
Att arkivera forumsdelen rörande antisemitism gjorde mig rätt chockad. Men jag valde att stanna kvar.

Nu blir jag nog knappt drabbad av den här dumpen men tiden får avgöra om jag stannar kvar på det här forumet.
Besvikelse är ett milt ord i det här sammanhanget.

Fy skäms för ledningen.
Fy. Era smutsiga hundar.
2015-02-16, 08:44
Medlem
SpecialEditions avatar
Användarnamn och lösenord räcker. Ta bort alla e-postadresser ur databasen nu!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in