Citat:
Ursprungligen postat av
commandaria
Att vissa journalister ville "fjäska" in sig hos biomamman Madleen föreföll det mig ..( i denna tråd).
M & M är INTE trovärdiga, enligt mig!
Det är den löjliga svenska journalistkåren, som desperat vill ha något att skriva om. Kan det bli bättre än en morsa som fått sitt barn plågat till döds?
Särskilt när journalistik går ut på att sälja läsnummer. Sanningen intresserar inte svenska journalister.
Jag tänker på dessa kvinnors relationer till sina egna barn, och tänker på mig själv som referensram. Just för det är enklast att fråga mig själv, vad jag skulle ha gjort i samma situation, och i övrigt beträffande mitt eget liv när det handlar om mitt barn, och som man säger; andras ungar.
Jag anser fortfarande att de borde ha topsats hela högen!
Eftersom detta är Flashback, och inget händer i avvaktan på hovrätten, tänkte jag bidra med lite
tankar och
spekulationer.
Den kvällen Yara dog av misshandeln, hade Madeleen och Amani en chatt, som ingen riktigt gått till botten med. Det konstiga är att Madeleen inte vill gå in på vad som avhandlades med Amani , kvällen Yara dog. Det är faktiskt märkligt eftersom det var under samma dag och tid hennes dotter misshandlades till döds. En redogörelse från Madleen skulle belysa vad som egentligen hände, och vem det var som slog ihjäl Yara. Det måste ligga en hel kennel begraven, om ett mördat barns föräldrar envisas med att ljuga. Och inte bidrar med meningsfulla vittnesmål.
Jag har en känsla av att Adnan var det första ankarbarnet, och att de tog in honom som sin egen, och då var det kört, han kunde inte vara Madleen och Mohameds ankarbarn länge. De insåg misstaget och sände iväg Yara också, för att hålla öga på sin bror. Det hade väl tagit reda på fakta om vad som är asylskäl, photoshoppade en bild och Yara fick åka, just för att hon var redig för sin ålder.
För varför talar Madeleen och Amani om Adnan och att Amani slog honom för att han var jobbig? Varför är Adnan av intresse, och varför berättar Amani detta om det inte är Madleens barn? Amani verkar ju bara ha intresse för den yngsta sonen, den sonen det är dokumenterat här i Sverige, att han låg i hennes mage!
Själv skulle jag aldrig vara illojal mot mitt eget barn, och berätta om dåliga saker per telefon, just för att bara prata av sig för sakens skull, särskilt inte om jag bor i Sverige och släkten är på Gaza.