2015-02-15, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Man ska inte tro på allt som står i Aftonbladet.
Eller på allt H.E.L. påstår, heller?
Citera
2015-02-15, 18:57
Medlem
nötallergikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Ha ha, en av dom uthängda har verkligen utfört gedigen "damage control", han har skrivit 662 inlägg (korta/intetsägande) sedan han blev uthängd i AB. Det blir ca 110 inlägg per dag, starkt jobbat.

Ingen orkar ju bläddra 700 inlägg bakåt i historiken för att finna "näthatet".

Åh fan, det var bra jobbat . Själv har man mäktat med 400 på tio år. Undrar om han har tagit ledigt från jobbet för sin lilla charmoffensiv.
Citera
2015-02-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Vad beträffande Flashback, så är det ingen hemlighet att SD använt forumet som en del av partiets plattform, att partitoppen har konton samt att flera, ja horder av anhängare (en del partifunktionärer) skrivit rasistiska, homofobiska, kvinnofientliga och rent fascistiska inlägg. Mot denna bakgrund är det bara gott om pressen sätter tänderna i Flashback.

argumentet "det är ingen hemlighet att..." är precis lika illa som "alla vet att..."

så säger man (skriver) då man själv tycker något och hoppas att andra tycker likadant, men man har inga bevis eller något att stödja sig på.

Att hävda detta är som att säga att alla kritiska till någon punkt per definition tillhör SD (i detta fall) och guilt by association säger då att partitoppen säkerligen har en massa konton, och alla som skriver rasistiska (definitionen på dessa går att anpassa så att det mesta kritiska blir rasistiskt) osv, är dessa horder av anhängare.

Det går inte att förstå att folk i gemen faktiskt tycker såhär? tycker man "fel" så ska det klassifieras som något som rasistiskt, fascistiskt, kvinnofientligt eller liknande.

media håller på att vakna.. partier börjar förstå att många upplever nuvarande situation som ohållbar, och detta har synts länge på flashback.

att ge sig på flashback är att skjuta budbäraren.
Citera
2015-02-15, 19:37
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Det är inte märkligt att Flashback granskas, här finns samhällets absoluta bottenskrap rörande åsikter. Åren före Mangs seriemord diskuterades när nästa laserman skulle komma, en del önskade sig rättsvidriga avrättningar:

(FB) En ny Laserman? En tidsfråga?

DN: Nätpropaganda kan hetsa till våldsdåd

Det är klart som korvspad att journalistiken skall granska alla politiska strömningar, med eller utan koppling till etablerade organisationer, nätet är inte en skyddad verkstad för allsköns psykopater som tror sig stå över pressfrihet och granskande journalistisk.

Vad beträffande Flashback, så är det ingen hemlighet att SD använt forumet som en del av partiets plattform, att partitoppen har konton samt att flera, ja horder av anhängare (en del partifunktionärer) skrivit rasistiska, homofobiska, kvinnofientliga och rent fascistiska inlägg. Mot denna bakgrund är det bara gott om pressen sätter tänderna i Flashback.

I ett öppet och demokratisk samhälle är ingen grupp privilegierad att undgå granskning, det är därför pressfriheten är ett fundament, alla kan granskas. Hemliga sällskap med okända agendor och/eller partier med anonyma internetmobbar är knappast en tillgång för det öppna samtalet, debatter på lika villkor, sådana privilegium fanns innan allmän rösträtt, och de vill vi inte ha tillbaka.

Ah precis ja... i ett öppet demokratiskt samhälle så får man inte sitt liv förstört för sina åsikter
Citera
2015-02-15, 19:49
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
(FB) En ny Laserman? En tidsfråga?

Citat:
I kombination med en personlighetsstörning kan högerextrem propaganda på nätet bli dödlig. Det visar målet mot den misstänkte serieskytten i Malmö, Peter Mangs, och expertern Ulf Åsgård varnar för fler liknande dåd.

DN: Nätpropaganda kan hetsa till våldsdåd

Var och en är ansvariga för sina egna handlingar och det går inte att skylla på Flashback eller hört att djävulen talat i huvudet i en. Även om något uppviglat brott så är det personen som utför dådet ansvarig. Jag tycker uppvigling till brott är en tramslag precis som HMF.

Sionisten Peter Wolodarksi har på sin ledare försökt att få opinion att väst ska gå in i Syrien. Syrien har som bekant aldrig hotat Sverige eller EU och det skulle vara ett krigsbrott. Ska Peter Wolodarksi åtalas för uppvigling till krigsbrott och massmord?
Citera
2015-02-15, 21:01
Medlem
Citat:
1. Det är inte märkligt att Flashback granskas, här finns samhällets absoluta bottenskrap rörande åsikter.

DN: 2. Nätpropaganda kan hetsa till våldsdåd

Det är klart som korvspad att journalistiken skall granska alla politiska strömningar, med eller utan koppling till etablerade organisationer, nätet är inte en skyddad verkstad för allsköns psykopater som tror sig stå över pressfrihet och granskande journalistisk.

I ett öppet och demokratisk samhälle är ingen grupp privilegierad att undgå granskning, det är därför 4. pressfriheten är ett fundament, alla kan granskas. Hemliga sällskap med okända agendor och/eller partier med anonyma internetmobbar är knappast en tillgång för det öppna samtalet, debatter på lika villkor, sådana privilegium fanns innan allmän rösträtt, och de vill vi inte ha tillbaka.

1. Inkluderar du dig dit? Eller ett lysande undantag? Då motsäger du ju ditt eget påstående i så fall..

2. Ska vi dessutom passa på att granska all litteratur som skulle kunna få någon virrpanna att begå ett brott och sedan skyller allt på att "det stått så i en bok jag läst"? Är det bättre hänvisa sitt eget handlande till religion? Ska religiösa skrifter också analyseras? Och då menar jag ingen speciell utan alla.

3. Är det vad du kallar RG:s arbete? Skulle det vara berättigat att fler använder sig av den arbetsmetoden? Åsiktsregistrering skulle ju kunna utföras av fler grupperingar i samhället.

4. Pressfrihet idag verkar mest innebära att man tiger ihjäl fakta som inte gagnar ens egen självbild.

Hyckleriet är enormt idag, en önskedröm vore att Samsungs tv med röststyrning blev en verklighet i var mans och kvinnas hem - då skulle vi äntligen få höra vad ALLA har för åsikter, när de tror ingen hör.
Citera
2015-02-15, 21:12
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja man kan nog säga att FB så gott som kontrolleras av SD eller att SD åtminstone har extremt mer inflytande över FB än vad andra politiska partier har.

Bara för att man har en högt repsenentationsantal betyder det inte att man har varken någon kontroll eller mer inflytande. Forumet är fortfarande helt politisk åsiktsneutralt.
Citera
2015-02-15, 21:23
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Det hade faktiskt varit jävligt intressant om Realisten eller Avpixlat införskaffade en databas över - säg - Familjelivs anvädare, insamlad av någon högerextremistisk organisation med dömda och våldsbejakande individer, för att jaga folk som uttryckt hot eller "hat" mot Sverigedemokraterna, sverigedemokrater eller Jimmie Åkesson. Undrar om de journalister som nu applåderar Aftonbladet hade gjort detsamma då.
Ja, jaga folk som ska döda Jimmie Åkesson, vars internetvistelses raison d'etre är att beskriva hur de ska döda Jimmie - ja! De avskummen får man gärna konfrontera. Läkare som hmm är vänster och har dubbelagenda vet jag spontant inte hur det kan bli ett problem, kanske att uppenbara rasister som heilar får sämre vård? Eller?
Citera
2015-02-15, 21:24
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Bara för att man har en högt repsenentationsantal betyder det inte att man har varken någon kontroll eller mer inflytande. Forumet är fortfarande helt politisk åsiktsneutralt.
Utan att ha gjort någon research känns Flashback.se rätt högerunket.... Men man kanske ska göra en distinktion?
Citera
2015-02-15, 21:39
Medlem
vonaragorns avatar
Rent kriminellt av Aftonbladet!!!
Citera
2015-02-15, 21:40
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ah precis ja... i ett öppet demokratiskt samhälle så får man inte sitt liv förstört för sina åsikter
I ett öppet och fritt samhälle finns inga dolda omröstningar, ingen har makt över annan, dolda agendor är värdelösa eftersom det sociala kittet motverkar dess syfte att bygga hierarkier (läs: maktsystem).
Nu har vi inte ett anarkistiskt samhälle där alla är fria och lika, därför är grävande journalistisk ett måste för att hålla debatten något så där öppen. Givetvis skall även pressen granskas, som alla andra institutioner, Flashback och andra ivrare för yttrandefrihet har inga friskrivningsklausuler.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Var och en är ansvariga för sina egna handlingar och det går inte att skylla på Flashback eller hört att djävulen talat i huvudet i en. Även om något uppviglat brott så är det personen som utför dådet ansvarig. Jag tycker uppvigling till brott är en tramslag precis som HMF.
Vad säger inte att det finns ”hemliga” sällskap på flashback eller att ägarna till forumet har dolda agendor? Betänk att Flashback har sin syn på yttrandefriheten, ägaren sätter ramverket, demokratisk kontroll saknas, högerextrema partier använder forumet som plattform, med denna bakgrund är det snarare ett tjänstefel att inte hålla Flashback under granskningsluppen.
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
1. Inkluderar du dig dit? Eller ett lysande undantag? Då motsäger du ju ditt eget påstående i så fall..
Sätt igång och granska! Tyvärr kommer du fram till en person med obefintligt politiskt inflytande, inte mycket att hänga i julgranen.
Lev som du lär eller hur? Jag förmodar att du även privat står för dina åsikter.
Citat:
2. Ska vi dessutom passa på att granska all litteratur som skulle kunna få någon virrpanna att begå ett brott och sedan skyller allt på att "det stått så i en bok jag läst"? Är det bättre hänvisa sitt eget handlande till religion? Ska religiösa skrifter också analyseras? Och då menar jag ingen speciell utan alla.
I tidigare inlägg visas hur det lät några år innan Mangs åkte dit, hur tonläget i det famösa I&I forumet var. Det finns tjogvis med exempel på hur flashback bereder extremhögern plats genom att selektivt välja regler, styra moderering och utforma forumet efter syftet.
Citat:
3. Är det vad du kallar RG:s arbete? Skulle det vara berättigat att fler använder sig av den arbetsmetoden? Åsiktsregistrering skulle ju kunna utföras av fler grupperingar i samhället.
Flashback är uppbyggt som en alternativ institution med mycket lite insyn för både medlemmar och samhället, demokratisk styrning är i det närmaste obefintlig. Läckor har alltid, och kommer nog också i framtiden, vara en viktig del i journalistiskt grävande.
Snowden? Ringer det klockor?
Citat:
4. Pressfrihet idag verkar mest innebära att man tiger ihjäl fakta som inte gagnar ens egen självbild.
Det verkar som att vissa grupper och vissa forum skall friskrivas från granskning med hänvisning att de minsann är mer demokrater, de står för yttrandefrihet. Men vart tar yttrandefriheten vägen när vissa inte skall granskas? Ringer det någon klocka?
Citat:
Hyckleriet är enormt idag, en önskedröm vore att Samsungs tv med röststyrning blev en verklighet i var mans och kvinnas hem - då skulle vi äntligen få höra vad ALLA har för åsikter, när de tror ingen hör.
Det märkliga är att de som säger granska etablissemanget och stå yttrandefrihet, har en given rätt att bestämma diskussionernas dagordning, ja t.o.m. dess innehåll! Eftersom gammelmedia inte lyssnar på och/eller ger en liten grupp i samhället mer utrymme, är det fritt fram för den lilla gruppen att åsidosätta källkritiskt förfarande, medvetet ljuga, förtala och hetsa mot de personer man anser sig symbolisera etablissemanget.
Denna lilla grupp kan, i deras egna ögon, ses som något av yttrandefrihetens ”profeter”, de höjer sig över alla andra institutioner och skall därför friskrivas ansvar, men också undgå granskning.
Citera
2015-02-15, 21:54
Medlem
Du måtte ha en väldigt hög tanke om RG om du jämför deras arbete med Edward Snowdens....?

"Lev som du lär eller hur? Jag förmodar att du även privat står för dina åsikter."

Läs gärna tidigare inlägg av mig. Efter 10 st lovar jag att du inte kan kväva din gäspning
Jag skriver inget här som jag inte står för, speciellt inte vad gäller politik - politik intresserar mig föga.

Däremot avfärdar jag inte fb som en slaskhink - delvis för att då skulle jag väl knappast registrerat mig och stannat kvar, dels för att fb är så mycket mer, men envisas man med att läsa som fan läser bibeln så hittar man väl det man "letar efter".

För övrigt förstår jag inte varthän du syftar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in