2015-02-15, 18:39
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja, GM var ju bara 22 år gammal. Och dessutom ev ensam. Och jag har inte hört något om att detta utförts i allahs namn eller liknande. I Paris förmedlade terroristerna en hälsning från AQ i Yemen.

Han ska ha ropat Allah Akhbar när han sköt läste jag någonstans. Ska se om jag hittar källan.

Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
4. Han spydde av nervositet inför en väldigt jobbig "grej". Alla som varit i skarpt läge eller strid vet om detta. Många kissar på sig också. Därför får man lära sig att tömma blåsan innan strid.
+1 på den. Att gå i eldstrid en andra gång på några timmar lär ta på psyket. Snubben riskerar ju att dödas.
Citera
2015-02-15, 18:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
4. Han spydde av nervositet inför en väldigt jobbig "grej". Alla som varit i skarpt läge eller strid vet om detta. Många kissar på sig också. Därför får man lära sig att tömma blåsan innan strid.

5. Han spydde av nervositet efter det första attentatet, som redan diskuterats ovan. Tydligen så skedde det ju inför det andra attentatet, utanför synagogan.
Citera
2015-02-15, 18:41
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Var den 22-årige GM psykiskt sjuk och gick på tunga mediciner? En del som är psyksjuka har ingen uppfattning om vad de gör, inre röster förvirrar dem. Var det vad som hände i detta fallet också, fel medicinering eller nåt sånt?
Citera
2015-02-15, 18:42
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Någon mer som reagerade på att Dagens Eko rapporterade om händelsen genom att bara tala om två dödsoffer och inte alls nämnda de skjutna poliserna en enda gång i eftermiddagens sändningar, trots att dessa sändningar dominerades helt av Köpenhamn?

Du är inte ensam om att notera det.. Det är skillnad på "folk och fä". En skjuten polis (ej allvarligt skadad) är ingen nyhet. Ett "muslim-tält" med barnvagn som ramlar omkull och gråter ohejdat på Gärdet (sthlm) när hon får höra i radion att attentatet har misslyckats - DET är en nyhet. Vi måste stötta dem! Det var ironi.
Citera
2015-02-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Några möjligheter som inte går ut på att han nästan fegade ur:

1. Han spydde med flit för att framstå som en alkis för att kunna komma närmare. Alla som studerat terrorattentat i sandnegerländer vet att terrorister ofta tar till kreativa metoder för att komma nära offren.

Detta är sant. Vid knivattentatet i Nice mot militärer nyligen fejkade en av attentatsmännen att han tappade något på marken, precis när han passerade. Hjälpsam militär böjde sig ner för att plocka upp, och fick som tack för det kinden flådd.
BILD samt VIDEO på hur offren såg ut efteråt:
http://generation3000.skynetblogs.be/archive/2015/02/04/les-trois-militaires-agresses-decores-a-nice-three-decorated-8378507.html

Lärdom som bör dras är att utsatta grupper som polis, millitär, vakter vid högriskmål etc ska utgå ifrån att alla som kommer närmare dem än några meter ska betraktas som potentiella dödshot. Naivitetens tid är förbi, nu är det den med snabbast reflexer och skarpast intuition som överlever längst.
Citera
2015-02-15, 18:44
Medlem
http://cdnmo.coveritlive.com/media/image/201502/phpoxerzebilden.jpg Bild från dödsskjutningen av terroristen.
Citera
2015-02-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Aha tack
Svensk media skriver ibland att yrkeskriminella tar någon drog för att behålla lugnet vid exempelvis bankrån. Är man överkänslig så kräks man väl?
Folk kräks ju bara dom ska hålla ett tal inför främmande människor. Tänk då på gm, han har antagligen inte sovit, varit taggad hela dagen, lyckats överleva en skjutning och fly. Klart att alla kroppens signaler och hormoner går på högvarv.
Citera
2015-02-15, 18:45
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:

Så sant. Det behöver inte vara feghet utan det är precis som du säger att många reagerar så, inte av feghet utan av kroppens reaktion på en mycket farlig situation. För egen del brukar jag få tunnelseende och allt jag tänker på är mord i den sortens situationer. En gång krävdes 4 personer som höll fast mig för att jag inte skulle döda den som haft den dåliga smaken att just precis angripa mig. Mitt minne är bara hans ansikte och att min fullständiga fixering vid döda honom som svar på angreppet. Allt runt mig minns jag bara som suddigt och otydligt. Andra reagerar på andra sätt, som t.ex. att kräkas, utan att för den skull vara fega. Inte för att jag försöker ta sandnegerjäveln i försvar, de är alltid fega, men ändå.
Citera
2015-02-15, 18:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Var den 22-årige GM psykiskt sjuk och gick på tunga mediciner? En del som är psyksjuka har ingen uppfattning om vad de gör, inre röster förvirrar dem. Var det vad som hände i detta fallet också, fel medicinering eller nåt sånt?

Det tror jag tillsvidare inte på..

Polisen har ju kommit ut med att han är känd sen tidigare : Ifølge politiet i København er den avdøde mistenkte gjerningsmannen en 22 år gammel mann født i Danmark. Han er av politiet kjent for flere kriminelle forhold vedrørende blant annet overtredelser av våpenloven og vold. Han er videre kjent fra gjengmiljøet.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/LIVEBLOGG-Aftenposten-folger-terrorangrepet-i-Kobenhavn--7901251.html

Tror att det skulle ha kommit ut alleredan, om han skulle ha haft mentala problem..
Citera
2015-02-15, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Nja, psykotiska individer har nog lite svårt att koordinera en sån här ganska avancerad grej och dessutom smita undan efteråt. För stort inre kaos vid schizofreni, men random vansinnedåd kan förstås ske. Tänker på han som körde bärsärk i Gamla Stan för några år sedan, och som hade ihjäl flera med sin bil. Han hörde röster i huvudet som kommenderade honom att plöja.

Tippar också på nerver eller någon form av terrordrog som kräktes upp i detta fallet.
Citera
2015-02-15, 18:48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
ECA stack ja. Knappast några tunga droger. Och Breivik kräktes inte.

Breivik hade experimenterat med drogen under en längre tid och var därför van. Dansken kan knappast ha gjort det om han var en copycat och därför dåligt förberedd.
Citera
2015-02-15, 18:50
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu var han ju infödd dansk, så din teori om "sandnegerländer" håller inte. Om du inte betraktar Danmark som ett sådant land förstås.

Han var sandneger. Var en sandneger är född ändrar inte hans rastillhörighet. Och han var inspiererad och förmodligen instruerad av andra sandnegrer från sandnegerland.

Citat:
En mer sannolik förklaring. Breivik tog ju också droger innan massakern på Utøya.

Jag önskar att jag slapp se Kommendör Breivik omnämnd i samma inlägg som denne rasfrämling till parasit.

Citat:
Det tror jag inte på. Du genomför knappast två attentat med flera timmars mellanrum om du tagit en dödlig dos av någon drog.

Det finns hur många giftiga ämnen som helst att välja på. Vissa tar lång tid innan du över huvud taget märker av trots att du har tagit en dödlig dos. Det beror på vilken verkningsmekanism de har osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in