2015-02-15, 00:48
Medlem
Sätt upp övervakningskameror överallt.
Det är ju ett skämt att terrorister ska komma undan.
Citera
2015-02-15, 00:50
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Jag fördömer allt våld men Vilks är en hund himself.

Konstnär? My ass

Lyssna noga till vad som sägs innan skotten kommer:
http://youtu.be/FMwzS6pQ2pI
Citera
2015-02-15, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zen
Sätt upp övervakningskameror överallt.
Det är ju ett skämt att terrorister ska komma undan.
Ja att ge bort frihet och personlig intigritet genom att låta sig ständigt övervakas är väl just att låta terroristerna vinna och förstöra vår frihet och fylla människor med oro.
Nej kameror har alla i fickan och kan använda vid behov.
Citera
2015-02-15, 00:53
Medlem
Månsans avatar
Ta det lugnt, cirkulera, här finns inget att se. Händelser lik denna kommer att vara normal vardagsmat i all evig framtid tack vare den skruvade idén att vräka in muslimer i den civiliserade västvärlden. Tack Westerberg, tack Reinfeldt & Borg.
Citera
2015-02-15, 00:57
Medlem
Skita-Knulla-Spys avatar
Härligt att Sahlins, Researchgruppens, Aftonbladets och Expressens ISIS-krigare får komma hem och tömma ett magasin och känna sig svenska!

Allah Ahkbaar!!!
Citera
2015-02-15, 00:58
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Må ni ruttna bort ungefär

Dessutom öser han på med att han ibland får lust att begrava folk i grisskinn när dom dör så dom inte kommer in i paradiset. Han skräder inte orden politikern.

I SD hade han nog blivit utesluten
Är han med i Dansk Folkeparti eller? Sköna politiker de har i Danmark!
Citera
2015-02-15, 00:58
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Du verkar inte alls tro att personen han/de var ute efter var Lars Vilks? Är detta mer en magkänsla eller?

Jag har ingen aning om vem gm är eller vem/vad som var hans mål. Men jag hoppar inte på hela teorin om att Vilks är offret, bara för att han har ritat muhammed som hund. Det kan finnas många orsaker och jag vill hellre vänta tills jag vet mer, innan jag avgör vad som är upp och ner i saken.

Tyvärr är skottlossningar inte ovanligt i stora städer som Köpenhamn. Den organiserade kriminaliteten är stor. Alltid en massa gängkrig. Vapen har alltid vara lätta att få tag i.

Det är möjligt att Vilks var målet. Men det finns ju många andra möjligheter. Vilka andra deltog vid mötet? Vem var väktarna? Har de några relationer/konflikter med gängen som skjutar varandra varje vecka i Köpenhamn? Hade polisen några konflikter med folk som kunde tänkas hämnas med vapen? Hade kulturhuset fiender? Finns många frågor jag gärna vill ha svaret på, innan jag ska göra Vilks till offer och ge honom den uppmärksamhet han hungrar efter

Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jo jag citerade ett vittne tidigare i tråden. Om vittnesuppgiften stämmer vet jag inte men den säger emot dig.

Du verkar ha märkligt mycket insiderinformation som inte nödvändigtvis håller för granskning, tex var Vilks satt.

Hur kan du vara så säker på vilka och hur många poliser och väktare som befann sig i entrén har agerat??

Köpenhamn är inte så stort. Jag har bott på Nørrebro i snart 20 år och känner många både kriminella och inom polisen. (Jag förklarade mitt förhållande till mina källor i tråden om kriget mellan HA och invandrargäng på Nørrebro) Jag känner 4 som var med på mötet i dag. Jag har talat med 2 av dem, och deras version stämmer bättre med polisens, än Aftonbladets.

Jag har varit på Krudttønden många gånger och varit gäst i liknande debatter fler gånger än jag minns. Polisen är ju inte fantasifulla. De håller sig till vanor och avprövade metoder. Håller man sig till det polisen säger, tar sina egna erfarenheter i betraktning, och sorterar bort all journalistisk dravel, så är det inte alls svårt att få en hyffsad bild av saken.

Det mesta jag har skrivit är sånt som polisen har sagt.
Citera
2015-02-15, 01:01
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Det var väl bakdörren som GM försökte ta sig in igenom men när han inte lyckades så gick han runt byggnaden istället.

Enligt ett vittne (lektorn i satire från Köpenhamns Universitet) så försökte några ta sig ut genom nödutgången på framsidan av huset. När de öppnade dörren, stod de få meter från gm som sköt mot entrén.

Jag har inte hört andra vittnen tala om nödutgångar. Men jag har trott fel förr
Citera
2015-02-15, 01:01
Medlem
Koppling ?
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2015/02/15/005515.htm
Citera
2015-02-15, 01:04
Medlem
Verkistos avatar
Tror inte denna nämnts tidigare i tråden?

http://nyhederne.tv2.dk/2015-02-14-video-dramatik-i-minutter-efter-skyderi
Citera
2015-02-15, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ca84
Koppling ?
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2015/02/15/005515.htm
Är det nu ett muslimskt illdåd så låter väl inte det helt otroligt att det finns ett samband..

Joppe tack för svaret. Kändes som du försökte försvara på något sätt och det rimmade dåligt med bilden jag haft av dig tidigare på forumet. Må väl

edit: Ändrade från Jeppe till Joppe. Skyller på bärsen.
Senast redigerad av stros 2015-02-15 kl. 01:07.
Citera
2015-02-15, 01:06
Medlem
darthvaders avatar
Skotten kommer vid ett tankeväckande tillfälle på BBCs inspelning. Ordet but ringer kvar i huvudet som ett eko. Det är ju alla självutplånande dhimmis favoritord - de har ju som en radar som slår till så fort man använder ordet när man försöker föra en diskussion med dem: "Ha, du sa MEN! Jag vet nog vad du tänker". Nu ser jag fram emot att hashtaggen #inteislamistmen slår igenom och att inteislamistmen.se blottlägger tarvliga historier om terroristapologeter från förorten.
Senast redigerad av darthvader 2015-02-15 kl. 01:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in