2015-02-14, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Fler bilder på GM släppta
Inte så jävla diskret med en lila/vinröd? mössa kan tyckas..
Citera
2015-02-14, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Mattias Karlsson på Facebook:

Verkar som om ondskan slagit till i Norden igen frown emoticon

Verkligen. Den här delen av världen tycker att det går att integrera människor in i vår kultur. Samtidigt förbiser de komplett att de människorna har en egen kultur. Totalt ignorant. Kommer denna/dessa GM nu undan så öppnar det helt nya möjligheter för att detta var startskottet till en kavalkad av terrordåd.
Citera
2015-02-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
För att det ej är bekräftat att det är terrorbrott. Men det blir det nog närsomhelst.
Allmänheten inväntar lydigt en kommunikè från sanningsministeriet innan de vågar ha en "självständig" uppfattning i frågan.
Citera
2015-02-14, 22:17
Medlem
Ytterligare en bild på Jokern.
http://cdnmo.coveritlive.com/media/image/201502/phpzspis8foto_4.jpg
Citera
2015-02-14, 22:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det där är inte en dansk.
Absolut inte men han bor och arbetar i Danmark. Hans koppling till SvD är: Dækker attentatet for Svenska Dagbladet fra Østerbro.
Citera
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhem
javascript:void(0);

Nordisk ungdom visar sin sympati utanför Danmarks ambassad i Stockholm.

Är nog en sympatiyttring som även danskar betackar sig för.

Tror du? Nordisk ungdom är ju inte särskilt radikala, särskilt i med danska mått mätt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 10010
Bara en pedofildyrkare ser guds ära att bli omskuren eller könsstympad, du får väl ha ett kontaktsamtal med Lars Vilks och prata med honom om det, att du berättar för mig tjänar nollvärde. Det brukar vara inavel som är roten när det självklara inte är uppenbart.
Pedofili hör inte till saken även om Lars Vilks har ett speciellt utseende är det inget jag vill spekulera i. Utan bevisning blir det bara onödigt att säga sånt från din sida även om din intention kanske är bra någonstans. Jag vet inte nått om familjerelationerna men han kommer från landet det hörs på rösten
Citera
2015-02-14, 22:19
Medlem
Schweizergardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
De svenska ministrarna har inte ens öppnat munnen.

Det är ju melodifestival och semla idag.

Fast Löfven sitter kanske på ensam på Rosenbad med skrivbordslampan som enda ljuskälla och kastar pappersbollar i papperskorgen, fantiserar desillusionerat om sin industrikansler.
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhem
javascript:void(0);

Nordisk ungdom visar sin sympati utanför Danmarks ambassad i Stockholm.

Är nog en sympatiyttring som även danskar betackar sig för.

Jovisst, men klart att de tar chansen att parodiera fackeltåg och samförståndsmöten.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangsi
Täppas tänker nog på ungefär samma sätt som min mor. Hon berättade om skjutningen i Danmark över telefon idag, och sa att "Jag blir så förbannad" ...

... "på den där Lars Vilks! Att folk ska behöva dö för att han ska få hålla på. Och vi ska betala för att han ska ha beskydd!"

Some people.

Din mor, i all ära (vad du tycker blev jag inte klok på) har fel. Poliser är satta för att beskydda dom de blir beordrade att skydda - inget konstigt i detta. Där ingår, implicit, att de ibland får sätta sina liv på spel. Civila offer är en annan sak men du/ni kan aldrig lägga skulden på dom som försöker utöva sitt yrke, konst och/eller värv. Det är en helt bisarr tanke, även om du/ni får ha den. Skulle du/ni vilja ha ett samhälle där skulden läggs på BO och inte på GM? Detta skulle då kunna appliceras inte bara på de "brott" som Vilks anklagas för av er, utan även på ALLA andra åsikter som inte faller till föga hos någon. Det kommer alltid finnas någon som känner sig kränkt utav någon annans åsikter och tankar - skall också dessa stå där utan ett skydd från samhället?

Du/ni förespråkar alltså anarki och i detta fall sharia?

Jag får ursäkta om det bara var din mor som hyste dessa tankar...
Citera
Medlem
CharlieMartels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Hur mycket pengar satsar det egentligen på bevakning av "avvikande" åsikter? Hebdo var väl bevakat det med pga alla hot?
Men taskig beväpning.

En vän till en polis beväpnad med en 9mms pistol som sköts ihjäl på Hebdo tyckte i en tidning det var snålt att han skulle göra det för en lön av ca 20 000 kr/månad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Fler bilder på GM släppta

Blir väldigt intressant att se hur väl rustat Danmark är när det kommer till liknande dåd.

Hade det skett i Sverige hade man ju troligen bara kunna hoppas att GM grips på flykten genom Danmark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in