Citat:
Ursprungligen postat av
Bangsi
Täppas tänker nog på ungefär samma sätt som min mor. Hon berättade om skjutningen i Danmark över telefon idag, och sa att "Jag blir så förbannad" ...
... "på den där Lars Vilks! Att folk ska behöva dö för att han ska få hålla på. Och vi ska betala för att han ska ha beskydd!"
Some people.
Din mor, i all ära (vad du tycker blev jag inte klok på) har fel. Poliser är satta för att beskydda dom de blir beordrade att skydda - inget konstigt i detta. Där ingår, implicit, att de ibland får sätta sina liv på spel. Civila offer är en annan sak men du/ni kan aldrig lägga skulden på dom som försöker utöva sitt yrke, konst och/eller värv. Det är en helt bisarr tanke, även om du/ni får ha den. Skulle du/ni vilja ha ett samhälle där skulden läggs på BO och inte på GM? Detta skulle då kunna appliceras inte bara på de "brott" som Vilks anklagas för av er, utan även på ALLA andra åsikter som inte faller till föga hos någon. Det kommer alltid finnas någon som känner sig kränkt utav någon annans åsikter och tankar - skall också dessa stå där utan ett skydd från samhället?
Du/ni förespråkar alltså anarki och i detta fall sharia?
Jag får ursäkta om det bara var din mor som hyste dessa tankar...