2015-02-14, 21:31
Medlem
Cyranos avatar
Jag vädrar såväl hat som triumf band skribenterna. "Se här, detta har jag sagt hela tiden och ni har avfärdat mig som en lågpannad rasist". Det är en revanschistisk skitattityd. Vi vet inte varför den mördade mannen var där och huruvida han hyllade eller avskydde Lars Vilks.

Så, detta är inte politik, det är meningslöst och urskillningslöst våld. Det är inte en triumf för SD, det är en tragedi för den mördade och dennes familj. Låt oss sörja dem först.
Citera
2015-02-14, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Kanske inte vill dra till sig massa uppmärksamhet från gärningsmannen? Ligger du och skriker som en stucken gris är risken ganska stor att du får en kula i pannan.

Men att alla skulle kunna behålla det lugnet utan att få panikkänslor har jag aldrig hört eller sett tidigare.
Kan även vara att det var väldigt få deltagare.
Citera
2015-02-14, 21:33
Medlem
Hur jävla skönt hade det inte varit ifall jakten gick över Öresundsbron och man fann att GM hade sin hemvist i Svea rike...att han var en "svensk".

-Tyvärr....säger dansk polis, vi jagade Gm över på svensk sida så nu kan vi inget göra.....i Sverige är terrorister fridlysta...

-När skall vi börja prata om elefanten i rummet egentligen...?
Citera
2015-02-14, 21:34
Medlem
drwaddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
SvD:s reporter Asem Elghiouane frågar Danmarks statsminister Helle Thorning-Schmidt: "Är du bekymrad för vilka konsekvenser detta kan få för danska muslimer?"
Seriöst?

Jag börjar snart gilla att svenska journalister skämmer ut oss internationellt.
Det betyder ju att deras trovärdighet kommer att inte bara ifrågasättas på internationella scenen, utan även totalt förlöjligas.

Stockholm syndrome snart alltså. Terrorist skjuter hejvilt och polisman blir träffad, svensk journalist frågar hur andra potentiella terrorister kan råka illa ut.
(ja jag drar medvetet alla muslimer över en kant för att jag kan, och göra en poäng)
Citera
Medlem
Det verkar vara talar-mikrofon eller någon som tar upp ljudet med tex kamera/mobil. I vilket fall så tas det upp ljud som jag tolkar som att mikrofonen är i rörelse och även träffas av olika "stötar".

Man skulle kunna anta att ljudupptagningen förflyttats då personer tagit skydd vilket även förändrat ljudbilden.
Citera
Medlem
Ni som tycker han är målad som jokern , det är ju den där Palestinesjalen han har för munnen , tror den som tog upp det trodde han hade sminkat munnen.
Citera
2015-02-14, 21:35
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Film från händelsen nu uppe:
http://nyheteridag.se/se-videon-nar-skotten-traffar-moteslokalen-i-kopenhamn/

Såvida inte kulorna kommer inifrån och ut så tror jag den som filmar är på GM:s sida. Varje normal människa hade filmat personen som skjuter.
Citera
2015-02-14, 21:36
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Micke Skillt borde kunna avgöra det. Hoppas han hittar hit.

Tror det är 7.62. Breiviks bössa hade ett snärtigare ljud.
Var det inte Mikael Skillt som tyckte sig, baserat på gärningsmännens kroppsrörelser, se att det rörde sig om ryska Spetsnaz när han tittade på videoupptagningen av islamisterna i Charlie Hebdo attacken?

Hoppas att han är bättre på akustikidentifiering.
Citera
2015-02-14, 21:36
Medlem
Schweizergardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyrano
Jag vädrar såväl hat som triumf band skribenterna. "Se här, detta har jag sagt hela tiden och ni har avfärdat mig som en lågpannad rasist". Det är en revanschistisk skitattityd. Vi vet inte varför den mördade mannen var där och huruvida han hyllade eller avskydde Lars Vilks.

Så, detta är inte politik, det är meningslöst och urskillningslöst våld. Det är inte en triumf för SD, det är en tragedi för den mördade och dennes familj. Låt oss sörja dem först.

Jag tror du misstar den bitterljuva "suck, vad var det vi sa?" med revanschistisk och politisk segervisshet. Det handlar först och främst om en slags uppgivenhet, "rejoice in despair".

Det fetstilta talar för sig själv f.ö. Credulous.
Citera
2015-02-14, 21:38
Medlem
Studsbolls avatar
Bilden på den misstänkte GM påminner mycket om "nioåringen" som utsattes från ett brutalt övergrepp av en svensk ordningsvakt. Kanske fick barnet en hjärnskakning och råkade trilla ut från Jylland och in på Själland och råkade slå till mot Vilks. Stackars barn i så fall!
Citera
2015-02-14, 21:38
Medlem
http://nyhederne.tv2.dk/2015-02-14-tv-2-livecenter-manden-bag-nutella-og-kinder-aeg-er-doed

Mer video
Citera
2015-02-14, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Såvida inte kulorna kommer inifrån och ut så tror jag den som filmar är på GM:s sida. Varje normal människa hade filmat personen som skjuter.

Helt klart filmat av terroristerna... skott serien väldigt lik dem från Paris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in