Citat:
Jag skrev inte hela matchen, jag skrev så gott som. Titta på presskonferensen och lyssna på vad er tränare säger. Målvakten och försvarsspelet höll er kvar i matchen efter två perioder, är man inte pressad då? Att Leksand ligger på i sista är inte så konstigt då Luleå leder.
Luleå hade 6 riktigt farliga lägen och man sätter 4. Leksand hade 10 och sätter 1. Halvchanser hade Leksand också många fler av, sen kan man lägga till ett dussin fösare på mål som gör att skottstatistiken slutade som den gjorde.
Har ni sån hybris att ni inte kan erkänna att ni vann mot ett för dagen bättre lag? Lika dåliga vinnare som ni är på analysera fult spel.
Det händer faktiskt i hockey att det sämre laget vinner.
Luleå hade 6 riktigt farliga lägen och man sätter 4. Leksand hade 10 och sätter 1. Halvchanser hade Leksand också många fler av, sen kan man lägga till ett dussin fösare på mål som gör att skottstatistiken slutade som den gjorde.
Har ni sån hybris att ni inte kan erkänna att ni vann mot ett för dagen bättre lag? Lika dåliga vinnare som ni är på analysera fult spel.
Det händer faktiskt i hockey att det sämre laget vinner.
Låt oss dissekera det jag skrev i ett försök att få dig att förstå.
"Spelmässigt kändes det ju inte som en match där ett lag skjutit 49 skott. Leksand lastade extremt mycket puckar på mål från dåliga vinklar. Bra försvarsspel av Luleå - stundtals - att tvinga LIF till dåliga avslut."
Jag tycker, att när ni etablerade anfall på eget spel så var det mycket avslut utifrån. Jag tycker inte att ni själva skapade jättemånga heta chanser. Det var absolut inte spel mot ett mål vilket 49 skott lätt ger sken av.
"Sen gör vi fortsatt lite väl många misstag i egen zon. Där borde LIF kanske ha hängt någon puck till men det kändes uddlöst idag."
Med det där menar jag att Leksands bästa chanser kommer till på våra misstag och då återkommer vi till det jag skrev tidigare. När Leksand själv skapar chanser kändes det uddlöst. Man lastar på kassen men har inte högkaratiga målchanser i par med antal skott framåt - långt ifrån.
"Vi har ju en galen effektivitet idag dock."
Här medger ju jag att vi får lite väl många mål. Jag menar alltså att 1-4 är i överkant. Hur fan du sen kan få det till hybris är ju fan helt otroligt.