2015-02-14, 13:14
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Då ifrågasätter jag inte din intelligens, jag sitter dessutom på facit i den frågan.

Jaja, du är ju inte hälften så jobbig som Jeremy Roenick iaf och då försöker du till och med
Citera
2015-02-14, 13:38
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jckssn
Med den logiken är alla knätacklingar okej så länge man efter knätacklingen även åker in i spelaren?
Sen ställer jag mig frågande hur en spelare kan ramla framåt vid en "klockren "open ice" bröstvärmare"

Lundberg ramlar inte framåt, Ledin faller framåt. Lundberg hade inte kontroll på puck, stirrade puck med raka ben, därav blev det olyckligt när Sigalet tacklade och att även knäna slogs ihop,,,,

Det är avsikten eller brottet som skall beivras inte skadan.
Man ser att Sigalet går på kropp, Sevc är inte ens nära att tackla utan sätter ut vänsterbenet.

Med vissas logik skulle Växjöliraren som tacklade Ledins armbåge ur led (borta 13m) stängas av pga att han borde insett att Ledins arm kunde komma ikläm,,,,
Citera
2015-02-14, 15:10
Medlem
Citat:
Men är ni alldeles felknullade i lappland, jag uttrycker en åsikt

Lappland har INGET elithockeylag.
Så kolla upp vad som är lappland först

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Ledin har endast tillfört ES/SHL något med sin käft. Och speciellt när måttet är.................

Råttet är mågat ska det vara
Citera
2015-02-14, 15:30
Medlem
Jckssns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Lundberg ramlar inte framåt, Ledin faller framåt. Lundberg hade inte kontroll på puck, stirrade puck med raka ben, därav blev det olyckligt när Sigalet tacklade och att även knäna slogs ihop,,,,

Det är avsikten eller brottet som skall beivras inte skadan.
Man ser att Sigalet går på kropp, Sevc är inte ens nära att tackla utan sätter ut vänsterbenet.

Med vissas logik skulle Växjöliraren som tacklade Ledins armbåge ur led (borta 13m) stängas av pga att han borde insett att Ledins arm kunde komma ikläm,,,,

Jag föreslår att du kollar på situationen igen. http://shl.se/artikel/63739/
Lundberg faller framåt för det är en knätackling. Vid "Klockrena "open ice" bröstvärmare" har man en tendens till att falla bakåt...

Du får försöka skilja på att jag inte diskuterat något om huruvida den andra situationen sett ut eller hur DN ska bedöma situationer där skador uppstår.
Jag försöker rätta till dig då du anser att Sigalet gör en klockren tackling när det handlar om en knätackling. Vad Sigalet har för avsikt från början spelar ingen roll då det är situationen som bedöms, inte individens uppsåt.

Att tacklingen i sig är olyckligt är inget jag diskuterar bort, men att kalla det en open-ice istället för en knätackling är bara löjligt.
Citera
2015-02-14, 15:49
Medlem
Damacys avatar
DIF kommer till spel utan Markus Sörensen, David Rundqvist, Mikael Samuelsson, Michael Holmqvist, Marcus Nilson, Alexander Fällström, Nicklas Heinerö och Daniel Fernholm ikväll.

Kommer behöva en hygglig laginsats ikväll om det ska bli några poäng här.
Citera
2015-02-14, 16:12
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jckssn
Jag föreslår att du kollar på situationen igen. http://shl.se/artikel/63739/
Lundberg faller framåt för det är en knätackling. Vid "Klockrena "open ice" bröstvärmare" har man en tendens till att falla bakåt...

Du får försöka skilja på att jag inte diskuterat något om huruvida den andra situationen sett ut eller hur DN ska bedöma situationer där skador uppstår.
Jag försöker rätta till dig då du anser att Sigalet gör en klockren tackling när det handlar om en knätackling. Vad Sigalet har för avsikt från början spelar ingen roll då det är situationen som bedöms, inte individens uppsåt.

Att tacklingen i sig är olyckligt är inget jag diskuterar bort, men att kalla det en open-ice istället för en knätackling är bara löjligt.

Det är en olycka, benen krockar i varandra. Då ska ju Lundberg också bli avstängd för kneeing eller ska man komma undan när man blir skadad? Ingen har ju intentioner att träffa med benen men bådas ben träffar varandra. Nu är det Lundberg som har otur.
Citera
2015-02-14, 16:44
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Det är en olycka, benen krockar i varandra. Då ska ju Lundberg också bli avstängd för kneeing eller ska man komma undan när man blir skadad? Ingen har ju intentioner att träffa med benen men bådas ben träffar varandra. Nu är det Lundberg som har otur.

Som vanligt är det olyckor när en Lulespelare gör något fult medan det är brutala överfall när motståndare gör motsvarande. Men har man lyssnat på Bulans presskonferenser i flera år så blir man såklart påverkad, om du nu inte var en enögd idiot redan innan.
Citera
2015-02-14, 16:51
Medlem
Jckssns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte

Samma sätt som Forsberg's armbåge var en olycka då, han ville bara sätta in en tackling för att väcka laget och råkar träffa armbågen i huvudet.
Han har ju inga intentioner för att skada och bör således inte ställa till svars för olyckan?
Citera
2015-02-14, 17:07
Medlem
tcfmogs avatar
Thilander född 98 debuterar för Skellefteå.
Citera
2015-02-14, 17:15
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Thilander född 98 debuterar för Skellefteå.

Han är en framtida storback. Exceptionell talang!
Citera
2015-02-14, 17:28
Medlem
TiltRages avatar
Citat:
Men är ni alldeles felknullade i lappland, jag uttrycker en åsikt, vad har en åsikt med intelligens att göra? Vi befinner oss på ett diskussionsforum där folk uttrycker olika åsikter om samma händelse. Det finns mao inget rätt eller fel rent objektivt.

Min åsikt är att Ledin och Fabbe överdrev/filmade, du får naturligtvis ha rakt motsatt åsikt men blanda inte in intelligens i resonemanget.

Haha Lappland?

Du är helt fel ute när du snackar om dessa två situationer. Andra situationer är en annan sak. Men just i dess två specifika situationer är det allt annat än filmning.
Citera
2015-02-14, 18:13
Medlem
m4tt145s avatar
Tung förlust, speciellt när Brynäs torskade. Man gör för en gångs skull en helt okej match spelmässigt, men man lyckas inte få in puckfan. 49 skott på mål och ett mål är ruskigt dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in