2015-02-15, 03:27
Medlem
Skytten ved krudttønnen hadde blå jacka enligt bilder från övervakningskamera. Skytten ved synagogen grå jacka med flerfargade fält. Om inte skytte 1 har bytt jacka, så är det minst två skyttar lösa just nu...
Citera
2015-02-15, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internet2
På vilken mark ligger Vilks hus? Han var före Danskarna med att publicera Muhammed-teckningar, rätta mig om jag har fel, men han var väl faktiskt den som startade med teckningarna?

.
Någonstans i Höganäs-Vikentrakten. Exakt plats känns onödigt att uppge då informationen kan missbrukas. Men de som absolut vill kan säkert ta reda på det.
Citera
2015-02-15, 03:28
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Nu säger TV2 News att den senaste skottlossningen hände på Krystalgade, men att man inte vet om det har något att göra med att det ligger en synagoga på gatan.

Nu säger Magnus (Ramstorp?) att det sannolikt hör ihop. Att två så exceptionella händelser skulle inträffa samma natt är just det, osannolikt!
Senast redigerad av why123 2015-02-15 kl. 03:31. Anledning: .
Citera
2015-02-15, 03:29
Medlem
Flor-Idas avatar
NYINSATT PRESSKONFERENS KL 04.00
http://www.reddit.com/live/ueyl75slmfvg/
Citera
2015-02-15, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
NYINSATT PRESSKONFERENS KL 04.00
http://www.reddit.com/live/ueyl75slmfvg/
Det är ju faktiskt rätt märkligt med tanke på att dom satte en tid vid 10.00. Kan dom helt enkelt fått tag på attentatsmannen/männen nu?
Citera
2015-02-15, 03:31
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nu säger Magnus (Ramstop?) att det sannolikt hör ihop. Att två så exceptionella händelser skulle inträffa samma natt är just det, osannolikt!

Jag tyckte Ranstorp lär väldigt osäker. Men har har rätt i att det är extremt ovanligt att 5 poliser blir skjutna inom 12 timmar i ett nordisk land. Och det är det han fäster sig vid, när han säger händelserna kan hänga ihop.
Citera
2015-02-15, 03:32
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
På vilken mark ligger Vilks hus? Han var före Danskarna med att publicera Muhammed-teckningar, rätta mig om jag har fel, men han var väl faktiskt den som startade med teckningarna?
Kurt Westergaard var först, 2005.
Lars Vilks rondellhund publicerades först 2007

Läs mer här
Citera
2015-02-15, 03:32
Medlem
Citat:
Det här har inget med hur Danmark behandlar muslimer att göra, det här är politiska aktioner. Danmarks profil bygger på att Muhammedteckningarna i muslimvärlden blivit en symbol. De som bränner Danska flaggor eller mördar personer på Danska ambassader vet oftast inget om landet i fråga.
Det spelar ingen roll. Landet har hädat profeten Muhammed och landet och dess invånare förtjänar därför att dö, enligt Islamisterna, speciellt Judarna förtjänar att dö, det gör de i och för sig oavsett vilket land de befinner sig i. Så fungerar resonemanget.
De som utför de här är övertygade att Muhammed var det bästa exemplet för mänskligheten och de följer bara hans exempel. Finns troligtvis ingen Islamist i västvärlden som mördat fler än Muhammed själv gjorde.

När händer attentat i Sverige?
När vågar någon i Sverige bjuda in Lars Vilks till en debatt om yttrandefrihet?

Troligtvis snarlika frågor.

Hans symbolvärde i stort. Vi har tagit in tillräckligt med IS-krigare för att de ska kunna döda honom, de behöver bara tillfälle och pengar, sådant tar lite tid att fixa.

Vilks bor i Sverige. Han är en svensk konstnär och sedan ett antal år tillbaka en debattör kring yttrandefrihet och islams önskan om begränsad yttrandefrihet.

Med tanke på hur snabbt befolknings och kulturutbytet blivit i våra nordiska länder är Vilks väldigt viktig. Man ska nog jämföra honom med någon som för länge sedan sådde fröet till att skilja stat från kyrka och låta folket säga sin sak.

Risken finns att befolkningsutbytet går för snabbt och att vi därför inte behöver bry oss så värst mycket om yttrandefrihetens vara eller icke. Idag har tex Sveriges största kvällstidning en massiv kampanj mot just yttrandefriheten med rent fascistiska arbetsmetoder utan att någon säger stopp.

Vilks kommer dock sällan till tals, troligen för att han är både intelligent och en väldigt intressant debattör.

Dvs. varje svensk kvällstidning och åsiktskorridors stora fiende.
Senast redigerad av Som-nam-na 2015-02-15 kl. 03:46.
Citera
2015-02-15, 03:33
Moderator
OYs avatar
Expressen rapporterar att svensk polis inte har någon fast bevakning vid gränsen i Helsingborg.

Jag häpnar.

Således kan vi utgå ifrån att terroristen befinner sig på svensk mark, var annars?
Citera
2015-02-15, 03:34
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:

Danske Kurt Westergaard var först med att rita Muhammedkarikatyrer. De publicerades i Jyllands-Posten. Han var f ö med på mötet idag.
http://www.svt.se/kultur/muhammed-tecknare-kanner-vrede
Citera
Medlem
internet2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Någonstans i Höganäs-Vikentrakten. Exakt plats känns onödigt att uppge då informationen kan missbrukas. Men de som absolut vill kan säkert ta reda på det.

Frågan var såklart retorisk, antog att alla vet att han bor i Sverige, han är svensk enligt alla definitioner, det tror jag till och med rasisterna skulle hålla med om.

Vilks är en hjälte som vågar stå upp för frihet trots de stora riskerna och ständiga hoten.
Citera
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Det är ju faktiskt rätt märkligt med tanke på att dom satte en tid vid 10.00. Kan dom helt enkelt fått tag på attentatsmannen/männen nu?

Satte de inte tiden till 10:00 innan skottlossningarna vid Gothersgade och Krystalgade?

Hoppas de kommer med mer info. Det snurrar för många teorier runt nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in