2015-02-14, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
-Oj. Kan 'världens bästa' bokningsmotor på nätet inte hålla reda på hur många bokningar som görs? Hoppas du förstår hur dumt det låter.

-Skrämmande att ingen i Sverige kan svara på hur många medlemmar det finns. Den som tar emot medlemsavgifterna och organiserar pyramidspelet Worldventures kan tydligen inte heller räkna! Eller, visst ja! Den skojaren sitter ju inte i Sverige och vägrar naturligtvis att dela med sig av siffrorna.

Eller så är de inblandade i detta så korkade att de inte kommit på att fråga!

Återkom när du tagit reda på fakta tack Dixon75!

Självklart håller den reda på alla bokningar. Men jag som kund har jag inte denna fakta.

Kan du tala om för mig hur många liter mjölk Ica sålde igår i Sverige? Tror inte det va...

Så släpp ditt drama nu så börjar vi prata fakta. Jag skall hålla mig till fakta och är det något jag inte har information om som rör företaget så borde du vid det här laget fatta att ett företag inte brukar lämna ut sina försäljningsuppgifter till sina kunder.

Jag lovar att inte piska så hårt i början...
Citera
2015-02-14, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dixon75
Dreamtrips är bara en del av konceptet. Den skall vi också reda ut.

Nu är det DU som sagt att Price Pledge är värdelös. Jag har sagt att du inte fattat garantin.

Du vet att den gör att alla flyg och hotellbokning blir billigast via Dreamtrips.com.

Du vet att du står med brallorna nere och är redo att bli piskad.

En resa, du som är så himla bra på att boka. En resa bara...

BTW: Den enda Dreamtrip som du försökte matcha priset på var ju betydligt dyrare när vi väl skulle visa exempel. Innan dess var det bara en massa pladdrande från din sida.

Nu gör vi det enkelt och tar en sak i taget... Jag lovar att inte piska hårt från början... Det är inget att vara rädd för.
Nej Dreamtrips är inte billigare och det är dör vi är.

Skicka dreamtrips med priser - så kan vi krossa dina dreamtrips drömmar.

Agentpriser på hotell kan du få på måndag (screenshots) när jag är på jobbet.

Nu är det upp till dig att visa hur billiga dreamtrips är
Citera
2015-02-14, 13:29
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Oavsett hur du reser så betalar du för mycket på detta sätt.

Kommer att göra lite ont i röven nästa gång du sitter i loungen och du VET att du betalat för mycket för både flyg och hotell, samt att kortbolaget blåst dig på en massa pengar för att sitta i loungen...

Men fortsätt du att leka smart. Finnen i röven kommer att sitta kvar resten av ditt liv.

Jag tror du missade poängen med mitt inlägg! Jag väljer att betala mer eftersom jag tycker jag är värd det. Jag kan garantera dig att det är värt det för mig. Jag vet vad jag betalar och är mycket nöjd med mitt resande och mitt kortbolag.

Kortbolaget redovisar öppet vad kortet kostar och vad jag får tillgång till för tjänster om jag betalar. Inget MLM-svammel där inte! Worldventures redovisar ingenting och vad du får för medlemskapet är mest en massa struntprat.

Värdet i pyramidscammen Worldventure kan jag inte se ens om jag slår knut på mig själv, blundar och stryper syretillförseln till hjärnan.

Worldventures 'erbjudande' är och förblir helt värdelöst!
Citera
2015-02-14, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets

OK, du kan alltså inte visa att Price Pledge inte fungerar. 1-0 till mig. Det gjorde väl inte så ont.

Det är ju bara det att du alltid kommer att betala för mycket dina hotell- och flygbokningar framöver...

Då tar vi nästa prisgaranti. Du sa att det fanns andra som hade denna så det skall bli spännande att se vem som har detta.

Rate Shrinker: https://www.dreamtrips.com/ota/RateShrinker

Piskan är redo. Viker du ned dig denna gång också.
Citera
2015-02-14, 13:33
Medlem
Citat:

En liten passus bara. Är agentpriserna tillgängliga för Svenssons?
Citera
2015-02-14, 13:36
Medlem
Citat:
Jag tror du missade poängen med mitt inlägg! Jag väljer att betala mer eftersom jag tycker jag är värd det. Jag kan garantera dig att det är värt det för mig. Jag vet vad jag betalar och är mycket nöjd med mitt resande och mitt kortbolag.

Kortbolaget redovisar öppet vad kortet kostar och vad jag får tillgång till för tjänster om jag betalar. Inget MLM-svammel där inte! Worldventures redovisar ingenting och vad du får för medlemskapet är mest en massa struntprat.

Värdet i pyramidscammen Worldventure kan jag inte se ens om jag slår knut på mig själv, blundar och stryper syretillförseln till hjärnan.

Worldventures 'erbjudande' är och förblir helt värdelöst!

Jag fattar precis vad du menar. Du väljer att betala för mycket för EXAKT samma flygstolar, EXAKT samma hotell och EXAKT samma lounge.

Självklart är du nöjd med ditt kortföretag eftersom du inte synat deras bluff. Du blir ju pissad på varje gång du betalar med dem. Har du inte fattat detta...

Piskan viner för första gången. Något mer jag skall piska upp dig på?
Citera
2015-02-14, 13:46
Medlem
Citat:
OK, du kan alltså inte visa att Price Pledge inte fungerar. 1-0 till mig. Det gjorde väl inte så ont.

Det är ju bara det att du alltid kommer att betala för mycket dina hotell- och flygbokningar framöver...

Då tar vi nästa prisgaranti. Du sa att det fanns andra som hade denna så det skall bli spännande att se vem som har detta.

Rate Shrinker: https://www.dreamtrips.com/ota/RateShrinker

Piskan är redo. Viker du ned dig denna gång också.

Har redan förklarat och visat Travelports verktyg som är en del i detta som flertalet resebyråer använder sig av.

Pengarna tillbaka för att "Lägsta pris sökningen" är värdelöst eftersom dom kommer i Rovia Bucks och dessa hinner en medlesvensson inte använda.
Åter tillbaka till Semesterlagen som gäller i Sverige

Dessutom står det ett faktafel på sidan du hänvisar till....
"Since the airline charges a $150 change fee"

Denna avgift är helt och hållet beroende på beläggning av de flygavgångar som är inblandade inklusive fler parametrar. Det finns INGEN som helst fast kostnad vad gäller ombokning för alla flygbolag. Den kostnaden är helt individuell avgång för avgång. (Oavsett flygbolag inblandat)

Citat:
En liten passus bara. Är agentpriserna tillgängliga för Svenssons?

Ja - om du är kund hos den resebyrån , eller via Concierge servicen som är kopplad till den resebyrån

Citat:
Jag fattar precis vad du menar. Du väljer att betala för mycket för EXAKT samma flygstolar, EXAKT samma hotell och EXAKT samma lounge.

Självklart är du nöjd med ditt kortföretag eftersom du inte synat deras bluff. Du blir ju pissad på varje gång du betalar med dem. Har du inte fattat detta...

Ledsen , men upp med priserna för Dreamtrips och vi kommer att pissa på dom och skratta när vi reser billigare än Dreamtrips och 40 andra töntar som viftar med blåa flaggor.
Citera
2015-02-14, 13:49
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Ingår access till lounger i Worldventures medlemskap? Nu blev jag ordentligt intresserad. Berätta mer!
Citera
2015-02-14, 13:51
Medlem
Citat:
Ingår access till lounger i Worldventures medlemskap? Nu blev jag ordentligt intresserad. Berätta mer!

Berätta hur mycket du betalar för din access så skall vi jämföra.
Citera
2015-02-14, 13:55
Medlem
Citat:
Har redan förklarat och visat Travelports verktyg som är en del i detta som flertalet resebyråer använder sig av.

Pengarna tillbaka för att "Lägsta pris sökningen" är värdelöst eftersom dom kommer i Rovia Bucks och dessa hinner en medlesvensson inte använda.
Åter tillbaka till Semesterlagen som gäller i Sverige

OK. En fråga. Varför skulle i Svenssons kunna använda sina Rovia Bucks?

Citat:
Dessutom står det ett faktafel på sidan du hänvisar till....
"Since the airline charges a $150 change fee"

Denna avgift är helt och hållet beroende på beläggning av de flygavgångar som är inblandade inklusive fler parametrar. Det finns INGEN som helst fast kostnad vad gäller ombokning för alla flygbolag. Den kostnaden är helt individuell avgång för avgång. (Oavsett flygbolag inblandat)

Det du hänvisar till är ett exempel, inte fakta. De visar hur Rate Shrinker fungerar med ett prisexempel... Kan vi någon gång hålla oss till fakta?

Du sa att andra resebyråer hade denna tjänst. Kan du berätta vilken och hur?

Citat:
Ja - om du är kund hos den resebyrån , eller via Concierge servicen som är kopplad till den resebyrån

Ok, kostnaden för detta?
Senast redigerad av Dixon75 2015-02-14 kl. 13:57.
Citera
2015-02-14, 14:01
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Platinakortet kostar knappt 1000 Sek om året mer än guld, en fast avgift.

Då ingår fri access till lounger varje gång jag flyger, men det ingår annat också, så det blir lite svårt att beräkna. Accessen till loungerna är liksom bara en guldkant, inget man köper kortet för. Det blir väl högst 50 spänn/gång om jag uppskattar att jag reser 10 gånger om året och skulle förneka att conciergeservice och försäkringar också ingår.

Ingår detta också för medlemmar i Worldventure?
Citera
2015-02-14, 14:03
Medlem
Citat:

Nej , det ingår inte , det är tidigare hänvisats till i tråden

Citat:
Ingenting , det ingår i den årliga avgiften för Platinumkortet

www.prioritypass.com -> Gratis i årsavgiften till platinumkortet

Citat:
OK. En fråga. Varför skulle i Svenssons kunna använda sina Rovia Bucks?
För att antalet semesterdagar inte räcker till för att använda alla dessa (Fotfarande endast 25 semesterdagar). Dessutom att det är begränsat av WV att använda antalet

Citat:
Det du hänvisar till är ett exempel, inte fakta. De visar hur Rate Shrinker fungerar med ett prisexempel... Kan vi någon gång hålla oss till fakta?
Jag håller mig till fakta..

Var är Dreamtrips med priser?

Just ja , du kan inte visa dom igen eftersom du är fullt medveten om att vi slår priserna genom snabba sökningar på nätet.

Citat:
Du sa att andra resebyråer hade denna tjänst. Kan du berätta vilken och hur?
Har redan visat travelports verktyg , och finner ingen anledning till att rapa samma sak igen
Vilka resebyråer som använder deras tjänst får du kontakta Travelport om , detta eftersom jag inte kan outa mig själv.

Citat:
Ok, kostnaden för detta?

Conciergeservicen ingår i årsavgiften till Platinumkortet , tillika som Priority Pass gör. Med flera tjänster , så där har du den produkt som WV i princip skall konkurrera med och det kan dom inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in