Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-13, 23:11
  #1
Medlem
fattar inte hur man kan tycka det ar roligt. Simpla skamt, som man nastan aldrig sjalv kan relatera till, pga att dom oftast ar rejalt overdrivna. Skamt ska vara subtilt, man ska inte veta nar det kommer, utan det ska overraska en. Man ska alltsa inte bli tillsagt nar man ska skratta. Satt idag med min syster och hennes pojkvans slakt och kollade pa nan stand up snubbe. Alla verkade tycka det var skitroligt och skrattade som babianer at snubben och hans usla skamt. Fattar inte alls. Kanns som jag ar en av dom fa som inte gillar stand up, men jag tycker jag har en poang.
Citera
2015-02-13, 23:17
  #2
Medlem
Jag tycker det är ganska kul beroende på vem som uppträder. Men om publiken är packade samtidigt som uppträdandet vilket jag antar är relativt vanligt, så blir det mesta kul.
Citera
2015-02-13, 23:18
  #3
Medlem
lemonzhellos avatar
Du kanske helt enkelt inte har sett rätt komiker? Finns många rätt subtila typer därute. Håller helt med dig när det gäller de flesta svenska ståuppare dock, med några obskyra undantag.
Citera
2015-02-13, 23:20
  #4
Medlem
Detevigaavigas avatar
kulturen i sverige är i regel rätt lam. Men i usa new york la osv mkt roligare,
Citera
2015-02-13, 23:20
  #5
Medlem
Germanofils avatar
Håller med. Stå upp-komiker är nästan alltid tråkiga. Enda undantaget är väl Jerry Seinfeld men hans stå upp-grejer är egentligen bara roliga i kontexten av att man ser ett avsnitt av serien med samma tema.
Citera
2015-02-13, 23:36
  #6
Medlem
välkommenti bups avatar
Ståuppkomik är GULD!
Du måste ha snubblat över massa löst aktiva ståuppare på någon "Amateur Night"

Jag rekommenderar

1:Bill burr

2:Steve hughes

3:Louis ck
Citera
2015-02-13, 23:38
  #7
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Ståuppkomik är GULD!
Du måste ha snubblat över massa löst aktiva ståuppare på någon "Amateur Night"

Jag rekommenderar

1:Bill burr

2:Steve hughes

3:Louis ck
samt att se det live det Är roligare. Men inte alltid så lätt me de namnen dock...
Citera
2015-02-13, 23:39
  #8
Medlem
OleYellers avatar
Halva grejen är att vara i lokalen. Stämningen är a och o, speciellt när det kommer till medelmåttiga komiker..

Annars kan den som inte roas av Bill Burr och Louie CK ta sin dåliga smak och dra åt helvete.
Citera
2015-02-14, 05:11
  #9
Medlem
Autobahn76s avatar
Jag har alltid sett dom, som suttit och skrockat till stå upp, som lite mindre vetande eller rent av efterblivna.
Citera
2015-02-14, 08:44
  #10
Medlem
Jag håller med. Det roliga med skämt är ju att dom är oväntade. Det är därför jag så sällan skrattar åt ståuppkomiker.
Citera
2015-02-14, 08:58
  #11
Medlem
Jag gillar ståuppkomik väldigt mycket. Fast, det är klart, själva mediet är ju inte roligt i sig, så precis som det finns usla filmer finns det usel stand up.

Bill Burr, Louis CK, Jim Jeffries och George Carlin (död) är mina favoriter!

Ricky Gervais har också rätt kul uppträdanden.
Citera
2015-02-14, 09:06
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Håller med. Stå upp-komiker är nästan alltid tråkiga. Enda undantaget är väl Jerry Seinfeld men hans stå upp-grejer är egentligen bara roliga i kontexten av att man ser ett avsnitt av serien med samma tema.

Ta tillbaka det där!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback