Citat:
Ursprungligen postat av
Chrillothekid
Hennes siffror har redan behandlats i tråden och avskrivits som hokus pokus. Hur en tysk snubbe skulle kunna hitta på nya siffror om förluster i Ukraina, och så många dessutom, tyder väl på att han varit inne på nån kommunistsida.
Viktoria Shilovas siffror från augusti hade inte alls avskrivits eftersom de påstods vara "läckta hemliga försvarsuppgifter". Hon hänvisade då till hackers som lagt ut uppgifterna. Var hon nu fått siffran 30000 ifrån vet jag inte.
Hon riskerar alltså 8 års fängelse. Det verkar lite snålt tilltaget om hon nu läckt topphemligheter. Kan det möjligen vara så att oligarken Kolomoiskiy hyser personligt agg mot henne ? Han kontrollerar ju Dniepropetrovsk där hon är politiker. Under sin tid som ukrainsk nationalist så uttryckte ju Shilova sig mycket olämpligt om judar, och Kolomoiskiy är ju israelisk medborgare.
Siffran 50000 kom från den tyska säkerhetstjänsten. Nu finns det givetvis stollar inom olika länders säkerhetstjänster också. Till exempel så länkade jag tidigare i tråden till uppgifter från en anonym källa i Donbass som påstod att Kiev-regimen körde omkring med mobila krematorier för att dölja antalet döda. Nu i efterhand får jag medge att det låter stolligt, men enligt Kiev-regimens säkerhetstjänst så är det rena rama sanningen att ryska mobila krematorier kör omkring.
Euromaidan Press rapporterar
http://euromaidanpress.com/2015/01/28/russian-general-staff-expects-its-losses-at-56-70-killed-per-day-brought-in-7-mobile-crematoria/
Citat:
In interview to Channel 5 TV, the Chairman of the Ukrainian Security Service Valentin Nalyvaychenko disclosed that, on the orders of Russia’s General Staff, bodies of Russian soldiers killed in Ukraine are burned in mobile crematoria.
According to him, between 20 and 23 January on the orders of the General Staff of the Russian Armed Forces, seven mobile crematoria arrived into the territory of Ukraine temporarily-controlled by the Russian-terrorist forces. The crematoria are mounted on the chassis of KAMAZ trucks.