Citat:
Ursprungligen postat av
barkflyt
När jag tidigare i tråden tog upp Viktoria Shilova om hennes påstående att det dött 11000 redan i augusti så påstod du att hon "uppsåtligen läckt hemliga försvarsuppgifter" om förlustsiffror.
https://www.flashback.org/sp52115910
Jag var då mer skeptisk till siffrorna. Nu ett halvår efter hennes uttalande, och intensiva strider, så tycker jag att 30000 låter rimligt. Nu påstår du att de siffrorna är fullständigt verklighetsfrämmande.
Ska man tolka det som att du håller med om att hon inte läcker hemliga försvarsuppgifter ?
Fakta är att Ukraina hedrar sina krigare med ordentlig begravning varför deras siffror borde stämma hyffsat. Sen har man ett mörkertal på 1500-2000 som är MIA. De döda ryssarna sopas ju ner i närmsta dike och ingen verkar ju veta hur många som krigar med terroristerna. Det är ju typ vilda västern inne i Donbass. Kanske Putin vet hur många de har skickat in men den siffran lär aldrig nån få veta.
Men vill du tro att trilljoner Ukrainare ligger å skräpar över hela östra Ukraina så är det ju fritt men så är du ju inte den skarpaste kniven i lådan heller.
Hennes siffror har redan behandlats i tråden och avskrivits som hokus pokus. Hur en tysk snubbe skulle kunna hitta på nya siffror om förluster i Ukraina, och så många dessutom, tyder väl på att han varit inne på nån kommunistsida. UA hade 7000 soldater i början av kriget. Lägg där till frivilliga som tex Azov så kanske man når 1000 till sammanlagt. Skillt borde ju ha hyffsad koll. Sen har man byggt upp under 2014 så man hade en armé på ca 50,000. Nu ökar väl den siffran hela tiden även om allt fler dör ute på fältet. Det rapporteras in kanske 10-20 dödsfall om dagen nu sen kriget eskalerats. Hur du får ihop 30,000 eller 50,000 e ju intressant. Dör det över 1000 om dagen? Fatta att det måste ligga mycket lik över hela Debaltseve nu då!