2015-02-13, 14:11
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Det har jag gjort senaste tiden!
Samtidigt finns absolut ingenting
som motsäger att det skulle kunna
finnas en Skapare bakom förutsättningarna
för att universum ska kunna skapa sig själv.
Detta motsäger heller inte bland andra
fysikern Max Tegmark, som forskar på området.
Bara för att ingenting motsäger något innebär inte att det är sant.
Om du på samma kriterier kan bevisa vad som helst för löjligheter så tror jag du bör se över din argumentation.
Ex. Det finns ingenting som motsäger att allt inte blev skapad av en fisande extragalaktisk noshörningsgud och allt som flyger runt i universum är bajsatomer.

Att du håller med Död och återfödd säger en hel del. Satt du och nickade och höll med när du såg Ray Comfort diskutera bananen på youtube också?
Citera
2015-02-13, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Händer det något bra? Hur menar du då?
Om jag vinner 100 miljoner på Lotto så tackar jag Gud eftersom jag tror på Karma.
Lev som du lär min vän, lev som du lär.
Och lever man bra då får man belöning.

därför att jesus gör allt bra, jesus gör inget dåligt. ( ungefär så )

det finns inget mörker i Gud, bara ljus och glädje.
Citera
2015-02-13, 14:13
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Om jag vinner 100 miljoner på Lotto så tackar jag Gud eftersom jag tror på Karma.

Du har alltså inget svar på frågan? Du bara predikar utan önskan att bli emotsagd. Då vet jag det.
Citera
2015-02-13, 14:13
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
därför att jesus gör allt bra, jesus gör inget dåligt. ( ungefär så )

det finns inget mörker i Gud, bara ljus och glädje.

Tjoho, jippie, han dödar alla våra förstfödda, tjohoo! Bara glädje!
Citera
2015-02-13, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Du har alltså inget svar på frågan? Du bara predikar utan önskan att bli emotsagd. Då vet jag det.

Jag har ju svarat din dumme fan.
Lev som du lär. Karma.

När jag inte levde på detta sätt så fick jag stå ut med helveten nästan hela mitt liv.
Lev som du lär: då fick jag belöning och får det fortfarande.
Syndar jag: dvs mörda, äta liv, otrogen, sno någons tjej, allt omoraliskt så får jag straff.
Citera
2015-02-13, 14:16
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Gud är som stationerna i en analog manuell radioapparat. Ateisten sitter bredvid den och hoppas att ratten för stationsväljaren ska vrida in sig av sig självt.
Ateisten kan även vara den som testat alla frekvenser utan att ha hört något och teisten har fått in stationen medans sladden inte är inkopplad i vägguttaget.
Falska analogier betyder ingenting.

Citat:
Exakt. Det går inte som människa att visa Gud för någon annan människa.
För att man själv måste hitta på honom, förmodligen.
Citera
2015-02-13, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Ja visst, händer något bra, ja då är det självklart Gud som ligger bakom det. Händer något dåligt är det våra synder som är ansvariga. Enkelt!
Fast vad har du för fog för det påståendet?

man kan ta ditt inlägg som ironi.

Många gånger har människor noterat att gör folk rätt då tackas Gud men går det åt helvete då ska personen fördömas, ja, hela prästerskapet och alla imamer ska ut och fördöma EN person och kalla honom galning. Man vet inte vad man ska säga...
Citera
2015-02-13, 14:20
Medlem
Citat:
Lev som du lär. Karma.

När jag inte levde på detta sätt så fick jag stå ut med helveten nästan hela mitt liv.
Syndar jag: dvs mörda, äta liv, otrogen, sno någons tjej, allt omoraliskt så får jag straff.

hur långt i livet har du kvar ?
Citera
2015-02-13, 14:20
Medlem
iSlashs avatar
Citat:

Och alla tusentals barn som dagligen svälter ihjäl, våldtas, misshandlas eller överges, vad har de gjort för att förtjäna sin "belöning"? Eller gillar din gud dig så mycket bättre att han tycker du är mer värd?
Citera
2015-02-13, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Och alla tusentals barn som dagligen svälter ihjäl, våldtas, misshandlas eller överges, vad har de gjort för att förtjäna sin "belöning"? Eller gillar din gud dig så mycket bättre att han tycker du är mer värd?

Dom våldtas, svälter ihjäl osv för att det finns onda människor som göra onda saker mot andra.
Guds fiender finns överallt.

Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
hur långt i livet har du kvar ?
Det borde jag ha...

Och ni som inte tror på Gud och eftersom Universum är oändligt, så borde det finns intelligent liv någon annanstans.
Har det aldrig slagit er att dessa civilisationer inte tar kontakt med oss eftersom vi människor är den vidrigaste varelsen på denna jord.
Citera
2015-02-13, 14:33
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Lev som du lär. Karma.

Nej, du har inte svarat. Du har enbart predikat. Du föredrar tydligen att slippa förklara dina slutsatser.
Att bara konstatera att "såhär är det" betyder inget om du inte kan förklara varför det är så.
Citera
2015-02-13, 14:33
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Dom våldtas, svälter ihjäl osv för att det finns onda människor som göra onda saker mot andra.
Guds fiender finns överallt.

Aha. Din gud bryr sig inte om dem alltså. Fast han gillar dig för du är ju speciell. Check.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in