2014-01-14, 23:05
Medlem
Smuldegarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
http://www.imdb.com/title/tt0077869/

Tycker du ska börja med denna.

Helt ärligt, är det någon som sett denna film? Och ifall du har sett den, hur var den?

Ont: Jag vet faktiskt inte, har själv klurat på det en del. Om du börjar med Sagan om ringen trilogin så börjar du med den mörkare delen av historian för att sedan gå till The hobbit som är mer barnslig. Det finns även småsaker från den första trilogin som kan ha varit viktiga att vara medveten om när du ser The Hobbit.

Ser du däremot The Hobbit trilogin först och uppleva den mer barnsliga känslan för att sedan gå vidare till Sagan om ringen. Hur kommer man då gilla den nya, mörka, atmosfären som får av Sagan om ringen filmerna?

Otroligt svårt detta!
Citera
2014-02-09, 07:28
Medlem
Rebali179s avatar
Ska vi vara riktigt petnoga:
så är det väl dessa filmer man skall se först Tecknade

The Hobbit 1977
The Lord Of The Rings 1978
The Return of the King (1980)

Riktiga Filmerna:

Hobbit: En oväntad resa (2012)
Hobbit: Smaugs ödemark (2013)
Hobbit: Bort och hem igen (2014)

(The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring) 2001
(The Lord of the Rings: The Two Towers) 2002
(The Lord of the Rings: The Return of the King) 2003

Ja det skall väl vara allt tror jag
Citera
2014-04-18, 15:23
Medlem
Efter att ha sett de två Hobbit filmerna några gånger, tycker jag att man lika gärna kan läsa Hobbit boken sedan de vanliga filmerna. Men som tidigare personer har sagt, även om Jackson gjort ett bra jobb... Så har Tolkien gjort ett ännu bättre jobb med böckerna
Citera
2015-02-13, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
I kronologisk ordning såklart? Det är bara att sätta igång med den äldsta
Asså du är ju trög... den äldsta är inte den första, i slutet av hobbit del 3 ser man när bilbo tar upp ringen som gammal, vilken är börjar på första... lär dig innan du talar
Citera
2015-02-13, 17:26
Medlem
Svaret är alltid det samma oberoende av vilken filmserie man pratar om. I den ordning den gjordes. The Hobbit behöver du inte se.
Citera
2015-02-14, 18:13
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziox12382
Asså du är ju trög... den äldsta är inte den första, i slutet av hobbit del 3 ser man när bilbo tar upp ringen som gammal, vilken är börjar på första... lär dig innan du talar
Va? Ta dem i kronologisk ordning efter vad de har utkommit. Det är bäst så även om det är en bruten kronologi då det hintas till tidigare utgivna filmer? Det är nog du som är lite trög...
Citera
2015-02-19, 10:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smuldegarn
Helt ärligt, är det någon som sett denna film? Och ifall du har sett den, hur var den?

Ont: Jag vet faktiskt inte, har själv klurat på det en del. Om du börjar med Sagan om ringen trilogin så börjar du med den mörkare delen av historian för att sedan gå till The hobbit som är mer barnslig. Det finns även småsaker från den första trilogin som kan ha varit viktiga att vara medveten om när du ser The Hobbit.

Ser du däremot The Hobbit trilogin först och uppleva den mer barnsliga känslan för att sedan gå vidare till Sagan om ringen. Hur kommer man då gilla den nya, mörka, atmosfären som får av Sagan om ringen filmerna?

Otroligt svårt detta!

Jag har sett den! Eller slötittat på den.

Jag såg den när den första Sagan om ringen-filmen kom ut. Bodde då på ett studenthem och en av de som bodde där, hade den. En riktig nörd.
Dessvärre var jag inte så intresserad av Sagan om ringen då och förstod in hypen. Därav mitt slötittande på den.
Citera
2015-02-19, 10:30
Medlem
BlackMetals avatar
Titta på Jackson's originaltrilogi och låtsas att Hobbit-trilogin aldrig gjordes är väl en ganska bra idé.
Citera
2016-02-28, 13:25
Medlem
H0M3Rs avatar
Se bara Fellowship of the ring, den är bäst.
Citera
2016-02-29, 20:33
Medlem
Man ska såklart titta på filmerna i den ordning som de producerats, dvs kronologisk ordning på det sättet. Precis som att man ska starta star wars med filmen från 1977. Detsamma gäller böcker etc. när nån gör prequels.
Citera
2016-02-29, 23:42
Medlem
Knasibass avatar
Den enda jag gillar och ser om då och då är den animerade Lord of the Rings från 1978. Det kan vara för att jag såg den som fem-sexåring. Den är inte så långdragen (seg) och så gillar jag verkligen rotoscopingen, även om jag tyckte det såg skitläskigt ut när jag var liten.
Citera
2016-03-05, 01:19
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Titta på Jackson's originaltrilogi och låtsas att Hobbit-trilogin aldrig gjordes är väl en ganska bra idé.

Hear hear!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in