Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-13, 01:45
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
Det är inte sant att det inte finns användarnamn i vissa listor. Det finns listor på alla användare ute.

Ne
Citera
2015-02-13, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schweizergarde
Är det någon som har kollat hur stor andel män vs. kvinnor det är i dumpen? Jag vet inte hur personnummer är uppbyggda, men man kan väl se det på slutsiffrorna?

Det känns rent spontant som det är ganska mycket kvinnor när jag kollar epostadresserna i dumpen, mer än vad jag upplever att det finns på Flashback iaf. Kan vi få någon procentfördelning?

Om det är närapå 50/50 så tror jag inte dumpen är från FB.

En sådan körning skulle inte ge så mycket, då en vansinnig mängd inte ens ser ut att vara giltiga personnummer.
Citera
2015-02-13, 01:56
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
Staropramen777 skrev:

"...Genom placeringen kan man då konstatera, vilket många verkar ha gjort, att ens mailadress ligger i "alfabetsordning" (heter du Örjan på Flashback borde din mailadress ligga bland dom 1-2000 sista adresserna)..."

Stämmer detta så är det väl uppenbart att RG har samtliga användarnamn också? Dumpen är bara tvättad nu när den släpps för att inte skada mer.
mnja, dumpen innehåller väl bara de de kopplat till ett personnummer helt enkelt? för min del gissar jag att koppingen är gjord utifrån .se-domäner som reggades med den av mina mejladdresser som förekommer i registret, iis brukade väl ge mer personuppgifter.

jag drar också slutsasten att man inte bemödat sig köra registret mot andra dumpar som afa-doku släppt då min mejladdress kopplat till det här kontot inte finns med.
Citera
2015-02-13, 02:21
Medlem
OliverCromwells avatar
Vissa hävdar att deras personnummer blivit röjd.

Hur är det möjligt?
Citera
2015-02-13, 05:09
Medlem
hellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
Det är inte sant att det inte finns användarnamn i vissa listor. Det finns listor på alla användare ute.
Ljug inte, alla vet att du har försökt sprida osäkerhet och rädsla den senaste veckan med Aftonbladet i ryggen men det är slut med det nu, finns inget mer att hämta från Aftonbladets patetiska sk. granskning.
Logga ut nu och försvinn tillbaka i din håla
Senast redigerad av hello 2015-02-13 kl. 05:20.
Citera
2015-02-13, 05:27
Medlem
CCCowboy1s avatar
Riktigt underbar är du Chloe Holmes :-)
Citera
2015-02-13, 06:02
Medlem
Painted-Birds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilmington
Hur kommer pratet om personnummer in i allt detta? På vilket sätt har Flashback personnummer på medlemmarna?

Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Vissa hävdar att deras personnummer blivit röjd.

Hur är det möjligt?

Om jag har förstått det rätt så har de bara kommit över mailadresserna via Flashback, personnumren har de fått tag på ifall ni använt samma mail vid kontakt med myndigheter.
Citera
2015-02-13, 07:19
Medlem
Vart finns denna dump? Är det någon som tagit på sig skulden för detta intrång?
Citera
2015-02-13, 08:01
Medlem
HerrBormanns avatar
Jag vet absolut INGET om IT-säkerhet, men använder givetvis en unik e-postadress när jag reggar ett Flashback-konto, som BARA används till det.

Om det nu räcker för att vara anonym för evigt, varför har inte fler gjort det?
Citera
2015-02-13, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Jag vet absolut INGET om IT-säkerhet, men använder givetvis en unik e-postadress när jag reggar ett Flashback-konto, som BARA används till det.

Om det nu räcker för att vara anonym för evigt, varför har inte fler gjort det?

Jag kan upplysningsvis berätta att SÄPO och MUST har full koll på vad som skrivs och av vem på Flashback.
Ingen är anonym här!!!

Har själv blivit kontrollerad av dem och då kom mina surfvanor upp, vilket chockade mig enormt då jag verkligen trodde att jag varit anonym här.

De visste exakt när, var och vilka sidor jag besökt eller gjort inlägg på.

Flashback är enligt SÄPO och MUST en högerextrem sida.

Jag har emigrerat så jag skiter i vad dom tycker om det här inlägget.
Citera
2015-02-13, 08:46
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snirv
Jag kan upplysningsvis berätta att SÄPO och MUST har full koll på vad som skrivs och av vem på Flashback.
Ingen är anonym här!!!

Har själv blivit kontrollerad av dem och då kom mina surfvanor upp, vilket chockade mig enormt då jag verkligen trodde att jag varit anonym här.

De visste exakt när, var och vilka sidor jag besökt eller gjort inlägg på.

Flashback är enligt SÄPO och MUST en högerextrem sida.

Jag har emigrerat så jag skiter i vad dom tycker om det här inlägget.

Skrämmande... men jag är tveksam till att det du skriver stämmer.
Det jag kan tänka mig är att du är misstänkt för terrorism eller dylikt och dom har punktmarkerat dig. Då kan jag tänka mig att dom avlyssnar just dina internetvanor via FRA eller liknade. Men att gemene man är anonym på själva forumet är jag helt övertygad om.
Citera
2015-02-13, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Den är förmodligen ifrån 2008-2010 då alla inlägg som tas upp är skrivna ur den perioden.

Inläggen finns fortfarande kvar men det handlar om att koppla till en anv. så frågan är från vilken period anv. kommer från
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in