Citat:
Ursprungligen postat av
mainstreaminfluent
Jag är inte ett dyft pseudoförstående. Jag anser att majoriteten i en befolkning är ett lallande pack utan eget konstruktivt tänkande och där individens åsikter i första hand vilar på vad andra tilldelat den. Om vi tar Flashback ser vi tydligt samma fenomen av likriktat tänkande där en grupp gemensamt anammar vissa ord och uttryck för att betona grupptillhörighet, även så med åsikter. Argumentation, logik och retorik faller under exakt samma lagar som på andra platser, bortsett från att en medlem på flashback helst lever ut sina komplex under anonymitet.
Jag har av några medlemmar uppmuntrats att go public, lustigt nog efter en kortare egen vald uthängning på forumet där jag synts med ansiktes bild. Att försöka förmå någon annan att göra vad vad man själv inte vågar är lika patetiskt som det faktum att om jag vore en på forumet gammal framträdande karaktär, mycket enkelt kunnat fått med mig en grupp groupiesar att följa mina spår. "Take me to your leader!" nåväl. "Elvis has left the building..." det finns ingenting här på forumet som är anmärkningsvärt, ingenting i vad som skrivs, debatteras etc. Yttrandefrihet är en sak, att begå brott en annan. Men handen på hjärtat... Ni är inte så radikala här som ni önskar utan faktiskt jävligt mainstream. En sann revolutionär hade signat ballen skrytet berör, som minst i en revolution. Fortsätt bräka om hur inläggen ska se ut, grammatiken, ramarna i hur åsikterna framläggs och annat som påverkar känslan av felaktiga normbrytanden. Mitt alias har ingenting med mig att göra utan redan innan jag klev in visste jag vad jag skulle få se.
https://www.youtube.com/watch?v=nzY2Qcu5i2A Wannabes som inte är lika häftiga i verkligheten.
Avvek här medvetet, då svaret jag fick mest påminner om 1207 andras argument, sorry
Det är precis vad du är.
Sedan är även dina åsikter baserade på vad som tilldelats dig.
Så är fallet med varje människa på denna jord, då vi får in information från olika källor runt oss.
Såvida du inte är från en annan planet är du likadan.
Sedan pratar du om grupptillhörighet. Ledsen att berätta att du kom till helt fel person för att försöka skina med prat om det, då jag personligen i princip skulle kunna skriva en doktorsavhandling om ämnet. Som jag sade tidigare är evolutionspsykologi något av ett favoritämne. Självklart råder typer av subkulturer även på olika forum, men jag har svårt för att se vad detta har något att göra med något alls. I så fall faller du ju under samma "grupp", förstår du inte det? Du kan inte bestämma vilka som har vilken %-andel av detta beteende på forumet. Du vet inte vad för beteenden jag personligen har anammat, eller från vart, sluta gärna låtsas som att du vet.
Det får dig bara att låta oseriös.
Om du hävdar att förstå så bra hur människor tillhör olika grupper baserat på idéuppsättningar så vore det inga problem för dig att förstå hur en ideologi fungerar, men det gör du uppenbarligen inte heller. Det är ju precis det jag pratar om, sedan börjar du prata om grupptillhörighet. Se neurologen Sam Harris till exempel, där har du en person med bra förståelse av hur den mänskliga hjärnan fungerar, och han kommer säga i princip samma sak om Islam som jag gjorde i vår "diskussion". Det är absolut inget rasistiskt med det.
Sedan har jag inte hävdat att vara radikal, försök inte sätta ord i munnen på mig. Försök heller inte bunta ihop mig med resten av flashback (spenderar vanligtvis inte ens så mycket tid här, så ditt försök att försöka säga att jag tillhör "flashback-stammen" misslyckas brutalt). Förstår dock att du var tvungen att börja svamla än mer, då du helt enkelt inte kan bemöta argumenten då du inte förstår dig på de olika koncepten.