Citat:
Ursprungligen postat av
sm910dif
Någon som har koll på varför Örebros (försök till) 5-1 dömdes bort förövrigt? Pucken är ju klart påväg in i målet, och fullföljer uppenbarligen också den banan efter buren flyttats, så oavsett om målburen flyttades före eller efter pucken passerade mållinjen kan det ju inte ha med flytten av målburen att göra. Och någon offside i målgården/störning av målvakten som skulle kunna underkänna målet ser jag inte heller. Gavs det någon förklaring i sändningen varför det dömdes bort?
Nix, matchen kommenterades av Anders Fredriksson så en sådan förklaring skulle nog vara att hoppas på för mycket.
Jag var 95% säker på att det skulle dömas mål, så jag håller med om att det vore bra att få veta vad som gäller. Som jag ser det döms det bort pga flyttad målbur innan hela pucken är inne, något annat kan jag inte tänka mig. Men även det blir ju skevt eftersom 1) pucken hade som du säger ändå glidit in i mål (handlar om millimeter, dags för regeländring isf?) och 2) HV-spelaren som flyttar målburen åker inte på något straff överhuvudtaget.
Så någonstans måste det ju brista i reglerna alternativt att videodomare gjorde ett misstag, men det skulle kännas märkligt eftersom det ändå tog en stund att ta beslutet (och då kan man ju tycka att det borde bli rätt).
Citat:
Ursprungligen postat av
Sundancekid01
Hehe, att det där är överdrivet sa jag redan efter suddenvinsten mot Djurgården i omgång sex. Kan väl inte direkt påstå att jag ändrat mig där... även om det idag tydligen var "Motormatchen" vilket kan förklara dagens påhitt, om det nu skulle göra saken bättre
Jag gillar dock Hudacek ändå! Gillar också
RP:s lilla känga till Wikegård, som för bara någon omgång sedan tyckte det Hudda sysslade med efter matcherna var jättefränt som lockade publik och allt vad det var. Det går snabbt hos herr Wikegård.