2015-01-23, 16:47
Moderator
vfs avatar
Värdelös match av Frölunda mot Luleå, hade inte finnen varit givmild hade det blivit förlust.
Luleå var förvisso också bleka då man bara gjorde ett mål. Men Näkyvä är en komplett back, riktigt jävla bra på typ allt. Enda bristen är kanske det fysiska spelet men han ser isen bra och hamnar sällan i trångmål. Billins gjorde ingen bra match, kom ofta fel.

Kahnberg var bättre än på länge, återstår att se om det håller i sig.
Citera
2015-01-23, 19:42
Medlem
B-Dawks avatar
Vilket jäkla bottennapp igår av Färjestad. Spelet liknade mer det som visades upp i början av säsongen än vad som har visats efter jul.

Redan när jag ser att PW skulle stå så började jag ge upp hoppet. Visst han var väl inte dålig igår men inte heller speciellt bra. Men försvaret blir extra darrigt med honom mellan stolparna. Spelare som Jenson och Arell som ändå sett dugliga ut på sista tiden såg igår ut som div 2 backar.
Citera
2015-01-23, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Vilket jäkla bottennapp igår av Färjestad. Spelet liknade mer det som visades upp i början av säsongen än vad som har visats efter jul.

Redan när jag ser att PW skulle stå så började jag ge upp hoppet. Visst han var väl inte dålig igår men inte heller speciellt bra. Men försvaret blir extra darrigt med honom mellan stolparna. Spelare som Jenson och Arell som ändå sett dugliga ut på sista tiden såg igår ut som div 2 backar.

Nu var förvisso hela laget ruggit tafatta igår, men med Pogge i mål hade man antagligen kunnat hota ändå. Det är när laget gör en usel insats som man behöver en klassmålvakt som kan hålla kvar en i matchen och PW är tyvärr inte den målvakten. Hade jag varit coach skulle jag bytt ut honom redan efter det bortdömda 3-1 målet. Man såg redan då att det skulle bli en tung kväll och med "bara" 2-1 på tavlan och Pogge in hade det kunnat bli en jämn match siffermässigt.

Har ältat det under en ganska lång tid, men det går inte att komma ifrån att PW varit i klubben i snart 4 år och mer eller mindre inte utvecklats ett skit. Inte ens Grana lyckades. Bara att skeppa iväg efter säsongen.

Annars lite oroväckande att se ett så uselt Färjestad igen. Precis som du säger så var det som att se laget i oktober. På något sätt är det väl logiskt att det kommer en reaktion efter en rad fina insatser antar jag. Tendenserna gav en dock lite huvudbry. Skulle nog behöva studsa tillbaks mot Luleå imorn för att inte falla tillbaks igen.
Citera
2015-01-23, 21:59
Medlem
Displaceds avatar
In other news: Olden har gjort fler poäng på 1 match i Norge än på hela säsongen i Brynäs.
Citera
2015-01-24, 00:22
Medlem
.-.-.s avatar
Verkar som Tollefsen ligger risigt till igen
http://shl.se/artikel/62858/
Blev Lindholm avstängd för sin tackling som va regelrätt så vore det märkligt om detta inte skulle bli nån avstängning, här har vi en tackling rakt i skallen på en icke puckförande spelare.
Tollefsen har allvarliga problem, FBK skämmer ut sig som har en sån störd kapten. Fjollefsen skulle förlora ett parti schack mot ett marsvin.
Citera
2015-01-24, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Blev Lindholm avstängd för sin tackling som va regelrätt så vore det märkligt om detta inte skulle bli nån avstängning, här har vi en tackling rakt i skallen på en icke puckförande spelare.
Tollefsen har allvarliga problem, FBK skämmer ut sig som har en sån störd kapten. Fjollefsen skulle förlora ett parti schack mot ett marsvin.

Det där är en riktigt ful tackling! Fruktansvärt beslut av Tollefsen. Ännu en avstängning att vänta för fbk:s lagkapten?
Bra att SHL har ett situationsrum som i efterhand kan granska och anmäla sådana här fula och farliga tilltag på isen.
Citera
2015-01-24, 00:43
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Riktigt ful tackling! 4matcher + 2 böter skulle jag gissa på
Citera
2015-01-24, 02:34
Medlem
Ferross avatar
Citat:

Riktigt ful tackling, om jag inte glömmer någon så är det bara Forsbergs tackling som varit fulare i år. Fem matcher (inkl böter) vore inte helt fel, Tollefsen har väl dessutom varit avstängd förut?
Citera
2015-01-24, 02:56
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Riktigt ful tackling, om jag inte glömmer någon så är det bara Forsbergs tackling som varit fulare i år. Fem matcher (inkl böter) vore inte helt fel, Tollefsen har väl dessutom varit avstängd förut?
Aa för hotet, sen var han inte långt ifrån att bli avstängd vid tacklingen när han hoppade.
Citera
2015-01-24, 04:16
Medlem
Tollefsen är ligans fulaste spelare, det är fan inget snack om saken! Jag tyckte lite synd om honom när han i mitt tycke straffades alldeles för hårt för "mordhotet", men nu känns det helt rätt när man tänker på hur mycket annan skit han kommer undan med.

Trist att hans slag mot Löwdahls ansikte i förrförra omgången inte uppmärksammats överhuvudtaget. Det är ytterligare ett exempel på vad norrmannen sysslar med på isen.
Citera
2015-01-24, 08:43
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Citat:

Inte alls snyggt. Hur gick det med Andersson? Brukar alltid hänga på om han blir skadad eller ej. Dock är det givetvis en avstängning oavsett.

Tollefsen har ju ballat ur totalt sen han började i det där jävla pajaslaget.
Citera
2015-01-24, 10:01
Avslutad
Tuffhet Norge-style... Tollefsen är en stor jävla fjant och en medioker hockeyspelare. Han bevisar det gång efter gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in