2015-02-13, 00:01
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Nja, tror nog bara en del kommer sluta med att skriva väldigt grova saker. En del kommer nog fortsätta göra det, kanske ännu värre enbart för att provocera AB. Men vi som redan är medlemmar vet att man inte behöver klicka sig in på saker man blir arg, sårad eller äcklad utav.
Men jag tror faktiskt att de som skriver här skulle vinna på att vårda språket av flera anledningar. Skrik och skrän och okvädningar hör pöbeln till - och hur pöbeln haft det genom tiderna är väl inte obekant. Man blir betraktad som skrikande grisar och behandlas därefter.
Citera
2015-02-13, 00:04
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Skillnaden är att LexBase endast förenklade tillgången till handlingar som redan är offentliga och som vilken medborgare som helst faktiskt kan begära.

Dessutom gäller det endast DÖMDA brottslingar. (De senaste 5 åren).

Piscatus/RG har inte samlat på sig några dömda brottslingar, utan det handlar snarare om en ren åsiktsregister.

Jag är beredd att försvara LexBase som erbjuder en nödvändig tjänst för samhället. Det som Piscatus/RG gör å andra sidan handlar om kriminella dataintrång och åsiktsregistrering i en gråzon (millt sagt!).

Men i Aftonbladets värld är det så klart precis tvärt om. Där försvarar man dömda brottslingar och hänger ut icke-dömda åsiktsbrottslingar.
För min del tycker jag att det är lite utav skvallerkärring över Lexbase, och dessutom så redovisade den amatörmässiga felaktigheter. På samma nivå som Piscatus/RG...
Citera
2015-02-13, 00:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Men jag tror faktiskt att de som skriver här skulle vinna på att vårda språket av flera anledningar. Skrik och skrän och okvädningar hör pöbeln till - och hur pöbeln haft det genom tiderna är väl inte obekant. Man blir betraktad som skrikande grisar och behandlas därefter.

Frågan är ju vad som är hönan och vad som är ägget. Att börja med att kalla någon en gris(nassesvin, nassesvin) gör att grisen grymtar, sedan sticker man grisen tills den skriker, och för det får den ett nackskott.
Senast redigerad av OY 2015-02-13 kl. 00:15.
Citera
2015-02-13, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Nja, tror nog bara en del kommer sluta med att skriva väldigt grova saker. En del kommer nog fortsätta göra det, kanske ännu värre enbart för att provocera AB. Men vi som redan är medlemmar vet att man inte behöver klicka sig in på saker man blir arg, sårad eller äcklad utav.

Jag är inte rasist alls men skriver "neger" av det enda skälet att provocera PK-idioter som tror att de ska få bestämma vilka ord jag ska använda.
Citera
2015-02-13, 00:07
Medlem
Jellohs avatar
Citat:

I identitetspolitikens tidevarv spelar retoriken mindre roll. Du är en medelålders vit kränkt man (om än min favorit-sådan). Vad eller hur du skriver spelar ingen roll.
Citera
2015-02-13, 00:08
Medlem
jjagares avatar
Om nu aftonhoran har så mycket emot fb varför använda sig av information härifrån?

https://minfil.org/creeper
Citera
2015-02-13, 00:09
Medlem
napalmenss avatar
Citat:

Jag är benägen att hålla med dig där. Samtidigt är detta ett forum där människor kan vara anonyma, vissa nyheter eller andra händelser runt om i Sverige gör många arga. Då ventilerar man sig här genom att strunta i sitt språkbruk. Svenskarna är så, man knyter näven i fickan och släpper ut luften på Flashback.
Citera
2015-02-13, 00:11
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tordem
kommer flashback tappa många medlemmar nu??

Nej, det tror jag inte.

Tror att en hel del medlemmar kommer att se över sin säkerhet på nätet. Finns nog många som har fått sig ett uppvaknande över AB`s desperation och målmedvetenhet, detta inkluderar även mig.

Nåväl, då vet man.., när det är sagt.., med AB`s outingar utav skogshuggare och människor som är intresserade av djursex.., så väntar jag på outingar utav kriminella med rejält våldskapital, finns ju några av de också på FB.

(något säjer mig att det kommer att dröja.., länge)

Det som har skett kommer att stärka FB som jag ser det i längden, och AB har visat korten offentligt till alla, de kommer att tappa.
Citera
2015-02-13, 00:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag är inte rasist alls men skriver "neger" av det enda skälet att provocera PK-idioter som tror att de ska få bestämma vilka ord jag ska använda.

Då är du ett typexempel på det jag har sagt tidigare, att allt är inte vad det ser ut att vara vid en första anblick. Det kan finna många olika anledningar till att folk skriver som de gör, provokation osv.

Att skriva att man hatar svenska vita män måste inte betyda att man hatar svenska vita män, I skenet av det blir det direkt löjligt när media ställer folk mot väggen och i princip sätter kniven mot strupen och avkräver en bekännelse.

-Står du får vad du har skrivit eller inte?

Vad ska folk svara på en sådan fråga om de inte vill avslöja sitt egentliga syfte?
Citera
2015-02-13, 00:13
Medlem
banzoos avatar
Finns det ingen här som kan fimpa den där jävla Helin???Måste vi gå till HA att få bort den där jävla svinet?Ingen som kan tänka sig att klottra hens hus?
Citera
2015-02-13, 00:13
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Frågan är ju vad som är hönan och vad som är ägget. Att börja med att kalla någon en gris(nassesvin, nassesvin) gör att grisen skriker, sedan sticker man grisen tills den skriker, och för det får den ett nackskott.
Nu syftade jag inte på nassesvin, men du är lite inne på mitt resonemang. Man slänger åt hundarna ett köttben, så håller de sig lugna. Den som kan språket har makten.
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2015-02-13 kl. 00:19.
Citera
2015-02-13, 00:18
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
I identitetspolitikens tidevarv spelar retoriken mindre roll. Du är en medelålders vit kränkt man (om än min favorit-sådan). Vad eller hur du skriver spelar ingen roll.
Nja, jag håller inte riktig med. En del av SDs framgångar kan förklaras i Jimmie Åkerlunds framtoning; städad och verbal. Han lyckades också med sin personlighet hålla ihop partiet, vara en samlande punkt.
Kan man inte bete sig, blir man avfärdad. Och går man för långt blir man avpolletterad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in