Citat:
Ursprungligen postat av
patriot8
Det finns tre koncerner i Sverige som tillsammans äger i princip all massmedia.
Bonniers, Stampen och Schibsteds. Dessa tre råkar alla tre vara svenskfientliga och pro-sionistiska, så det skriker om det. Är det bara en tillfällighet eller? Bonniers ägs av den judiska familjen Bonniers, Stampen ägs av juden Peter Hjörne med familj och Schibsteds ägs av judiska storbanker såsom JP Morgan och Goldman Sachs.
Visst får många alternativa medier utrymme, åtminstone på nätet. Men dessa klassas just också som "hatsidor", inte bara från annan media, utan även från själva regeringen och andra betydande myndigheter. Eleverna hjärntvättas från första dagen i skolan att tycka "som man ska tycka", detta i kombination med slaskmedia och en skräpkultur som alienerar individen från alla icke-materiella värden.
Valet är bara en pjäs, en fars för folket. För om ett parti som verkligen skulle hota den egentliga makten börjar få inflytande, så skulle dessa bekämpas med alla möjliga medel som finns tillgängliga, se bara på Greklands Gyllene Gryning.
Det är ju ett internationellt fenomen att stora tidningar ägs av en mindre mängd mediakoncerner. Precis som koncernfenomenet också gäller många andra branscher. Jag har tidigare roat mig med att försöka förstå hur "judekonspirationsteoretikerna" resonerar men gav upp då jag insåg att det är sama tema som andra konspirationsteorier. En mängd luckra samband som man målar upp ett helt system med. Man kan ju tycka att den sionistiska lobbyn inte lyckats så bra i Sverige i och med erkännandet av Palestina... Eller det kan man ju förstås anpassa till konspirationsteorin, en dubbelfint!
Det finns många alternativa media som inte räknas som hatmedia. Hatmedia är väl tex Avpixlat. Utöver att det faktiskt förekommer "hat" i deras kommentarsfält så har de ju en avvikande journalistik. Att hänga ut misstänkta förövare till brott i strid med praxis tex. Att ha en allt annan än objektiv rapportering osv.
Skolan har många brister. Inte för att de lär ut "fel" saker enligt min mening. Snarare att skolan inte tillräckligt uppmuntrar till kritiskt tänkande gällande allt.