• 1
  • 2
2015-02-12, 07:16
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast att 30 man brakar ihop lär inte höra till vanligheterna.

Det är gap och stök där för jämnan.

/ Leif
Citera
2015-02-12, 07:30
Medlem
Ni låter som feminina fjollor, boys will be boys ay?
Citera
2015-02-12, 09:08
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolishKahba4Muslim
Ni låter som feminina fjollor, boys will be boys ay?
Du var på plats och vet att det var "pojkar" som slogs?
Citera
2015-02-12, 16:22
Medlem
2bigmacplzs avatar
Jag var där idag när jag skulle ta en väg förbi Hemköp, en jädrans massa liv och poliser mot centrala och södra delen av Nordstan. Överhörde några småungar snacka om att det var ungdomsgäng som knuffade varandra. Troligtvis var det nog inte mer spännande än så..
Citera
2015-02-12, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Nåja, svenska ungdomsgäng som drabbar samman är ganska mycket ovanligare än att "svenska" ungdomsgäng gör det, oavsett var det är någonstans. Är det mot all förmodan svenskar och inte "svenskar" så ligger mina pengar på något supporterbråk eller liknande.

Dessutom så hänger det ju en del invandrargäng i Nordstan, så jag vet inte hur du skulle fått för dig att det antagligen är svenskar.

Är du på riktigt?

Inte mycket vettigt folk som rör sig i nordstan, vid denna tid är det uteslutande samhällets bottenskrap som är på plats. Grabbar är helt uteslutet.
Citera
2015-02-12, 20:36
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twelvee
Är du på riktigt?

Inte mycket vettigt folk som rör sig i nordstan, vid denna tid är det uteslutande samhällets bottenskrap som är på plats. Grabbar är helt uteslutet.

Om du med "grabbar" menar fotbolls- eller hockeysupporters, så är det mycket möjligt. Det var bara egentligen det enda rimliga scenario jag kunde se där 30 st svenskar drabbar samman.
Citera
2015-02-12, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Om du med "grabbar" menar fotbolls- eller hockeysupporters, så är det mycket möjligt. Det var bara egentligen det enda rimliga scenario jag kunde se där 30 st svenskar drabbar samman.
Men var kommer uppgiften om att det skulle vara svenskar ifrån?
Det enda jag sett hittills är ironiska påståenden om detta då det tycks vara ganska självklart att det är ett mångkulturfenomen, med tanke på val av plats och så vidare.

Grabbar har väl oftast någon mötesplats?
Citera
2015-02-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Det enda jag sett hittills är ironiska påståenden om detta då det tycks vara ganska självklart att det är ett mångkulturfenomen, med tanke på val av plats och så vidare.

Det är tonåringar i nedre till övre tonåren som driver runt i gäng där kvällstid. Och nej ingen av dom är etniska svenskar.
Citera
2015-02-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Det är tonåringar i nedre till övre tonåren som driver runt i gäng där kvällstid. Och nej ingen av dom är etniska svenskar.
Med "grabbar" åsyftas fotbollshuliganer.

Jo då, några kan du allt hitta. Sen att de bryter kraftigt och hävdar att de inte är helsvenska, de blå ögonen och det blonda håret till trots, det är något annat.
Citera
2015-02-12, 23:03
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron

Haha, jag måste varit tillfälligt sinnesförvirrad när jag läste posten jag citerade från början. Jag uppfattade inte ironin, men den var väldigt uppenbar när jag läste om inlägget nu

Ja de har väl alltid en mötesplats om det inte råkar vara utanför ett stadion och Nordstan är väl antagligen en av de sämsta möjliga platserna att välja i gbg. Det var som sagt det enda scenario jag kunde föreställa mig där detta inte var invandrare. Men eftersom jag missade ironin i inlägget jag citerade, så är det heller inte särskilt aktuellt, för det finns ingen att argumentera emot.

Det finns alltså ingen uppgift om att det skulle ha varit svenskar, det var en hypotetisk situation.
Senast redigerad av CannonDorf 2015-02-12 kl. 23:05.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in