2015-02-12, 21:58
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uninterested
Något måste ju hända. 3 mål på 4 senaste
matcherna? Ska Rynos, Sallinens, Kähkönens, Åslins måltorka skyllas på att
spelare försvunnit och tillkommit till truppen? Visst att det ger viss obalans
i laget, men 1-2-3 mål borde dessa herrar lyckats göra iaf. Nej, det är tränaren
som sköter det taktiska i anfallspelet, det är där det felar.

Målskyttet är väl spelarnas ansvar? Det är inte tränaren som håller i klubban.
Jag vidhåller att det huvudsakliga problemet inte är tränaren utan spelarna och
spelartruppen. Ryno har väl "alltid" haft problem med måltorka emellanåt oavsett
vilken tränare vi har haft.

Sedan så är det inte så konstigt att spelare får dalar i formen, problemet är att
vi är beroende av att 3-4 spelare gör mål, Ryno, Sallinen, Åslin och Ritola.
När de har blött krut i bössan så finns det ingen annan som kliver fram.

Hur många sådana här matcher avgjorde inte Hersely förra året?
Vart är Hersleys ersättare? Det kanske också är tränarens fel?

Visst har tränarna del i det men det är samma tränare som vi hade under
formtoppen i höstas innan halva laget åkte på influensa och skador.

Det är samma tränare som såg till att laget tog ett par raka segrar i Januari.
Sedan sparkades Fabian och Cehlin kom in. Det har ju gått jättebra sedan dess...

Enkelt sagt, det är lätt att utse Äpplet till syndabock men det är att göra
det väldigt enkelt för sig.
Senast redigerad av BleAivano 2015-02-12 kl. 22:02.
Citera
2015-02-12, 21:59
Medlem
B-Dawks avatar
HV laddar för ett nytt kvartsfinaldebacle eller?
Citera
2015-02-12, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Gartner, Josefsson, Connelly, Rönnberg, Erlandsson och Hultström bör alla få spela mer än dom två. Även Minnesota draftade Själin borde få chansen.

Att en spelare som Kapstad snittar över 20 min/match är ju onekligen lite underligt! Har den där Själin spelat några matcher i år? Har i ärlighetens namn ingen koll alls på vem det är.
Citera
2015-02-12, 22:02
Medlem
Draedons avatar
Sparka Kapstad, avgå alla, skandal och skam går på torra land!

Skål! Vi är bättre än heart of håkky iaf!
Citera
2015-02-12, 22:03
Medlem
VSVPs avatar
Var på plats i Gavlerinken i dag, och kan säga att jag var riktigt orolig efter första.

Usch vilken usel period, samtidigt som Leksand spelar riktigt bra med hög press och vi har tur som kommer undan med 0 - 1.

Efter 1 - 1 släppte det och Brynäs började spela som de ska, med hög press och aggressivitet och ägde sen i stort sett resten av matchen.

Hur som, skönt att ha lämnat över kvalplatsen till lillebror.
Citera
2015-02-12, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Fruktansvärt skönt vinst idag, det är nog den seger som smakat bäst den här säsongen.

Jag tycker både SAIKs spelare och tränare skämmer ut sig totalt idag, det gnälls och grinas så fort något händer på isen och domaren måste åka och prata med Wallson hela tiden. Vet inte när jag såg ett lag uppträda så här pinsamt i en grundseriematch senast.

Står annars fast vid att Skellefteå skulle kunna få det riktigt jobbigt om vi möttes i ett slutspel, de har verkligen stora problem när det blir grinigt och fysiskt i matcherna mot Luleå, det har vi sett tydligt i den senaste matcherna mellan lagen.

widing är väl den enda som skämmer ut sig.

skellefteås svaghet har varit täta matcher. vi har ju inte bellemare eller jimmie längre, men nu får väl andra spelare kliva fram.
sen kan man ju undra hur nertränade skellefteå är, tycker inte dom har växlat upp än. men onekligen så är inte skellefteå lika överlägsna som förra året. även om poäng har kommit i samma takt.
vi får väl se hur spelet ser ut om några matcher, skellefteå måste ju ta och växla upp i alla fall. det här spelet håller inte i ett slutspel.
Citera
2015-02-12, 22:04
Medlem
tcfmogs avatar
Luleå borde bestraffas för hur deras publik betedde sig, fyra gånger kastade de in skit på isen, kastade även mynt på Eriksson i målet.
Citera
2015-02-12, 22:06
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Fruktansvärt skönt vinst idag, det är nog den seger som smakat bäst den här säsongen.

Jag tycker både SAIKs spelare och tränare skämmer ut sig totalt idag, det gnälls och grinas så fort något händer på isen och domaren måste åka och prata med Wallson hela tiden. Vet inte när jag såg ett lag uppträda så här pinsamt i en grundseriematch senast.

Står annars fast vid att Skellefteå skulle kunna få det riktigt jobbigt om vi möttes i ett slutspel, de har verkligen stora problem när det blir grinigt och fysiskt i matcherna mot Luleå, det har vi sett tydligt i den senaste matcherna mellan lagen.

Men att ni har fans som kastar in mynt på planen vid varannan avblåsning är väl såklart helt ok?
Det va klart dagens största skandal, fyra gånger så kastades det in prylar på isen, det borde bli saftiga böter.
Men det är väl inte lätt att kontrollera känslorna när man har iq som en knölval.
Klart att tränarna måste agera när domarna inte är konsekventa, att knätackla Skeå spelare är helt ok men när en likadan tackling sker mot en Luleåspelare så är det regelvidrigt, det finns inte en tränare i världen som inte hade blivit galen om ens lag råkat ut för nåt sånt.
Det va dessutom Ledin som sökte knäet, hen har bara sig själv att skylla, hen hade tänkt filma till sig en femma men det gick inte riktigt enligt planerna, det straffar sig ibland när man försöker fiffla. Hoppas han lär sig nåt av detta.
Citera
2015-02-12, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Luleå borde bestraffas för hur deras publik betedde sig, fyra gånger kastade de in skit på isen, kastade även mynt på Eriksson i målet.

Dra inte alla över en och samma kant...

Är nog samma person som stog för det flesta...
Citera
2015-02-12, 22:07
Medlem
skellefteå AIK vägrar samarbeta med kommunen? Därför blir kommunen marknadsförd för dåliga läkare inte ens AIK gör den missen, hoppas jag
Citera
2015-02-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Men att ni har fans som kastar in mynt på planen vid varannan avblåsning är väl såklart helt ok?
Det va klart dagens största skandal, fyra gånger så kastades det in prylar på isen, det borde bli saftiga böter.
Men det är väl inte lätt att kontrollera känslorna när man har iq som en knölval.
Klart att tränarna måste agera när domarna inte är konsekventa, att knätackla Skeå spelare är helt ok men när en likadan tackling sker mot en Luleåspelare så är det regelvidrigt, det finns inte en tränare i världen som inte hade blivit galen om ens lag råkat ut för nåt sånt.
Det va dessutom Ledin som sökte knäet, hen har bara sig själv att skylla, hen hade tänkt filma till sig en femma men det gick inte riktigt enligt planerna, det straffar sig ibland när man försöker fiffla. Hoppas han lär sig nåt av detta.

Ledin som söker knät?

Haha kan nog vara det dummaste jag läst på länge men å andra sidan du har ju visat gång på gång vilket hat du hat mot oss...
Citera
2015-02-12, 22:08
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Att en spelare som Kapstad snittar över 20 min/match är ju onekligen lite underligt! Har den där Själin spelat några matcher i år? Har i ärlighetens namn ingen koll alls på vem det är.
Ett jävla under att man ens släpper ut en sådan sopa på isen faktiskt.

Själin har suttit på bänken två matcher, men vart riktigt bra i J20. Kan ju inte va sämre än Kapstad iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in