2015-02-12, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
*suck*

Lögner och åter lögner....

Men du har fått ett gäng uträkningar , och här kommer ännu en...
(Väldigt simpel , din lögn om årsinkomst dividerat med antal individer i din lögn om din downline...)

Om du har 300 personer i din downline , så tjänar du per individ och år , OFATTBARA! 480:- Sek!!!
Om du har 500 personer i din downline , så tjänar du per individ och år , sorgliga 288:- Sek!!!

Observera nu att dessa siffror är brutto och per år...

Vi sätter siffrorna ovan Netto (50% avdrag totalt för skatt + arbetsgivaravgifter) samt per månad

300 Personer ger dig en Netto inkomst per månad på 20:- Sek per individ som du raggat upp
500 Personer ger dig en Netto inkomst per månad på 12:- Sek per individ som du raggat upp

Förutom att du bara svamlar (inte ett konkret svar någonstans) och ljuger (Vart är utbetalningavin?) så kommer det ytterligare frågor.

* Hur mycket tid , i genomsnitt behöver du lägga ner per individ för att få dessa att gå med som medlemmar i denna sekt?
(Exempel = Ett möte på 4 timmar för 100 personer ger 4 nya medlemmar blir alltså 1 timme)
* Är det värt , rent moraliskt , att lura sin Svärmor att gå med för att man själv skall få 10-20kr mer i plånboken varje månad?

Ifrågasätt inte ens dessa frågor, det är dina egna siffror!
Och om du tittar på 1:a frågan så kan du fundera på följande fråga...

* Om jag i WV tjänar 10-20 kronor i timmen , är det inte bättre timpenning om jag sätter mig utanför Centralstationen där jag bor och tigger?

Har redan besvarar dig VÄNLIGT på denna fråga - men din inkompetens, o missnöje som missfärgar hela denna tråd är så slående att man förstår att det är inte lönt att ens förklara djupare saker för dig - så i detta fallet kommenterar jag inte din fråga:

SKROLLA o läs svaret jag reda skickat så ser du att du har fel siffror då, du: Herr Expert har tolkat kompensationsplanen fel.
Citera
2015-02-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Tack ursprungligen för den effektiva och pedagogiska sammanställningen.

Låt oss konstatera en sak till:

Om Correctinfo dragit in en downline om 300-400 personer, låt oss räkna 350 eftersom han inte förser oss med rätt antal, innebär det att han och hans team har dragit in 2 156 000 till företaget. Av dessa har han alltså en inkomst per månad om drygt sex tusen efter skatt.

Om den totala omsättningen i svenska WV i runda slängar är 25 miljoner, står alltså Correctinfos team för 9 % av denna.

Att pengarna kommer från nya medlemmar i botten och strömmar uppåt i pyramiden torde väl vara bevisat vid det här laget.

Ett budskap till er som "bara vill vara medlemmar och inte bygga business": Ni ser vilken typ av verksamhet som ni stödjer nu med era surt förvärvade slantar. De som vaknar med denna nypåfödda insikt hoppar i regel av. Generellt för MLM lämnar cirka 80 % under det första året.

Till World Ventures: Försvinn och sluta besudla vår marknad.

Hahaha - du är för rolig, sedan min start har jag totalt tappat 10% så, ursäkta mig för att jag skrattar!

Gissa varför - för att jag och teamet har jobbat långsiktigt o seriöst, så enkelt är det!

Botten eller topp, har inger med min
ersättning och göra - så även där har du så fel!

Och en sak, vi är inte ett bolag där man kan köpa sig upp i rang utan "WORK" är det enda sättet att kunna, komma upp i rang, så beblanda inte Worldventures med många andra ruttna MLM bolag, som har dom ena, kraven efter dom andra, för att, betala ut dom olika ersättningarna.
Citera
2015-02-12, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nu vill jag inte vara djävulens advokat, men även uppställningen 500 medlemmar under Correctinfo bland 3500 medlemmar i Sverige passar in om vi ska lita på de siffror vi fått. Då står Correct info för 14% av omsättningen i Sverige, Dvs 3.0 miljoner. Det blir lite lägre omsättning om det bara är 3500 medlemmar. Av denna omsättning får han ut drygt 6000 SEK per månad efter skatt.

Jag tycker inte detta känns stabilt. Vem administrerar alla dessa pengar då inte ens Correctinfo lyckas förklara vem som betalar honom. Bedrivs hela härvan i otaliga enskilda firmor som Correctinfo antyder blir man ju direkt mörkrädd.

Finns det verkligen så många godtrogna människor i Sverige och varför vågar ingen som blivit blåst träda fram här i tråden? Några pengar lär de ju knappast tjänat i alla fall. Här är man anonym och behöver inte skämmas!

Tack så mkt - detta blir det kortaste och enklaste svaret hittills;

Svar:

Det är ingen som blir lurad - Worldventures jobbar inte på det sättet, vi har ex inga bindningstider osv.

Alla ersättningar betalas ut från Worldventures Head office, bättre än då blir det inte.
Citera
2015-02-12, 15:35
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Correctinfo
Men vänta lite nu, hur tänkte du nu..?

Nu gör du en kalkyl baserat på 4000 medlemmar utgår från min intäkt som har ca: 10% av Svenska marknaden.

Skulle 4000 medlemmar ha 400-500 var skulle det innebära ca 1.6 miljoner medlemmar i Sverige - JA möjligt om ca 10år, men inte ännu.

Med din kalkyl hade inte intäkterna isf varit 25.000.000 utan 8.400.000.000/år

4000 medlemmar o om alla hade 400 medlemmar som du räknade på så blir det

4000 x 400 = 1.600.000 medlemmar
1.600.000 x $600 = $960.000.000

$960.000.000 x 8,75kr = 8.400.000.000kr

Som du nu ser, så hade 550.000.000kr inte varit några som helst problem att betala ut - om alla dagens 4000 medlemmar i sin tur hade 400 medlemmar var.

Men sedan går det inte ens på mitt sätt att räkna så - detta pga att många har fått in sina 4st, och dom betalar ju inte, så det är därför det inte går då man inte vet exakt- 👊

Worldventures är kanon seriöst företag, och kommer bli en riktig people business.

Men helt klart affärsdelen passar inte alla, men alla som ser produkterna o tjänsterna älskar dom -

OM du har fler frågor, bara att ställa dom.

Ok, jag tänkte lite fel där! Så det finns plats i båten för ytterligare 9 personer som har samma intäkter (10% av marknaden var)? Jag antar att de positionerna redan är fyllda.

De andra som kliver in i det här får vänta lite innan de hittar sina egna 400 downline? Har jag fattat det rätt? Så idealet är inte alls att hitta 4 downline utan 400? Vad är tillväxten per år i Sverige för tillfället?
Citera
2015-02-12, 15:58
Medlem
Citat:
Ok, jag tänkte lite fel där! Så det finns plats i båten för ytterligare 9 personer som har samma intäkter (10% av marknaden var)? Jag antar att de positionerna redan är fyllda.

De andra som kliver in i det här får vänta lite innan de hittar sina egna 400 downline? Har jag fattat det rätt? Så idealet är inte alls att hitta 4 downline utan 400? Vad är tillväxten per år i Sverige för tillfället?

Ju större team - ju större intäkter! men många är nöjda med 4st, och då är ju det också jättebra!
Citera
2015-02-12, 16:00
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ju större team - ju större intäkter! men många är nöjda med 4st, och då är ju det också jättebra!

Men då stannar man ju bland de 82% som inte får någon kompensation alls. Vad är det för tillväxttakt i Sverige?
Citera
2015-02-12, 16:32
Medlem
Citat:
Men då stannar man ju bland de 82% som inte får någon kompensation alls. Vad är det för tillväxttakt i Sverige?

Absolut, så är det så är det! Så nu förstår du, genom att du har klurat ut det själv, varför det inte är alla som tjänar pengar på Worldventures! Har inget med bolaget och göra, utan om att många är bekväma och inte är villiga att göra det som krävs, och då får man inget - men vill man, då går det, dvs om man lär sig HUR man skall göra det...
Citera
2015-02-12, 18:50
Medlem
Citat:
Har redan besvarar dig VÄNLIGT på denna fråga - men din inkompetens, o missnöje som missfärgar hela denna tråd är så slående att man förstår att det är inte lönt att ens förklara djupare saker för dig - så i detta fallet kommenterar jag inte din fråga:

SKROLLA o läs svaret jag reda skickat så ser du att du har fel siffror då, du: Herr Expert har tolkat kompensationsplanen fel.

Öh - nej , för det här förstår jag inte...

Du har själv sagt att du har 300-500 i din downline. (Inget bevis eller liknande dock)
Du har själv sagt att du tjänar 12.000 innan skatt + resten av avdragen. (Inget bevis... Inget inscannat...)

12.000:-/300=40:- Innan avdrag är gjorda , 40/2 = 20:- per medlem och månad
12.000:-/500=24:- Innan avdrag är gjorda , 24/2 = 12:- per medlem och månad

Hur mycket tid , i genomsnitt behöver du lägga ner per individ för att få dessa att gå med som medlemmar i denna sekt?
(Exempel = Ett möte på 4 timmar för 100 personer ger 4 nya medlemmar blir alltså 1 timme)

Hur mycket tid , i genomsnitt behöver du lägga ner per individ för att få dessa att stanna som medlemmar i denna sekt?
(Exempel = Ett möte på 4 timmar för 4 personer ger 2 nya medlemmar att stanna kvar , blir alltså 2 timmar)

Och då följer den uppenbarliga sista frågan...

Om jag i WV tjänar 10-20 kronor i timmen , är det inte bättre timpenning om jag sätter mig utanför Centralstationen där jag bor och tigger?
Citera
2015-02-12, 19:35
Medlem
Citat:
Absolut, så är det så är det! Så nu förstår du, genom att du har klurat ut det själv, varför det inte är alla som tjänar pengar på Worldventures! Har inget med bolaget och göra, utan om att många är bekväma och inte är villiga att göra det som krävs, och då får man inget - men vill man, då går det, dvs om man lär sig HUR man skall göra det...

Alltså är det ingen idé med att gå med eftersom...

1) Produkten (medlemskapet) är ingenting att ha (Se tidigare inlägg)

2) MLM Upplägget är ingenting att ha eftersom (enligt dig själv) ingen mer kommer att tjäna pengar på det

Till punkt 2 skall det även tilläggas att tjäna 20:- per månad (eller 12:-) för varje uppraggad medlem är rätt kasst betalt med tanke på de pengar och tid man lägger ner....
Citera
2015-02-12, 19:57
Medlem
autobotens avatar
Måste bara notera efter att ha skummat igenom de sista sidorna här att ni verkar ha missat en detalj när ni räknar på hur mycket folk tjänar, omsättning osv...

Vi utgår från att Correctinfo har 300-500 stycken i sin downline och själv tjänar ca 12000/mån brutto. Det ni verkar ha missat när ni räknar är att gissningsvis 3 stycken i hans downline tjänar 8k/mån, 20 st 5k/månad och 100 st 1k eller mindre i runda slängar. Det är inte bara Correctinfo som drar in pengar i sitt nätverk.
Citera
2015-02-12, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Alltså är det ingen idé med att gå med eftersom...

1) Produkten (medlemskapet) är ingenting att ha (Se tidigare inlägg)

2) MLM Upplägget är ingenting att ha eftersom (enligt dig själv) ingen mer kommer att tjäna pengar på det

Till punkt 2 skall det även tilläggas att tjäna 20:- per månad (eller 12:-) för varje uppraggad medlem är rätt kasst betalt med tanke på de pengar och tid man lägger ner....

Helt correct Pellets, för dig är det absolut ingen idé, så gör inte det så slipper vi missnöjda människor som dig, för vi har bara positiva hos oss, och det vore tråkigt, att bryta den trenden.
Citera
2015-02-12, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autoboten
Måste bara notera efter att ha skummat igenom de sista sidorna här att ni verkar ha missat en detalj när ni räknar på hur mycket folk tjänar, omsättning osv...

Vi utgår från att Correctinfo har 300-500 stycken i sin downline och själv tjänar ca 12000/mån brutto. Det ni verkar ha missat när ni räknar är att gissningsvis 3 stycken i hans downline tjänar 8k/mån, 20 st 5k/månad och 100 st 1k eller mindre i runda slängar. Det är inte bara Correctinfo som drar in pengar i sitt nätverk.

Det är självklart så att du har rätt, jag är inte på något sätt ensam i detta arbetet, utan mitt jobb är nu, enbart att hjälpa alla nya personer som tas in av mitt team/organisation för se till att dom får så mycket support och utbildning, som det någonsin går! Det är det som gör att ens team växer, genom att hjälpa andra att bli kompetenta, göra saker rätt!

Väldigt logiskt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in